THEPOWERGAME
Η αγορά των άλμπουμ που περιλαμβάνουν τα «gratest hits» ενός καλλιτέχνη έχει αλλάξει δραματικά στη μουσική βιομηχανία, αν και αρκετές από αυτές τις συλλογές παραμένουν σε υψηλή θέση στις λίστες με τα πιο εμπορικά άλμπουμ, με τη στρατηγική των εταιρειών να στρέφεται στα βινύλια.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η ζήτηση για συλλογές μεγάλων επιτυχιών των καλλιτεχνών μειώνεται, καθώς η μουσική βιομηχανία έχει στραφεί στο streaming, εγκαταλείποντας τις φυσικές και ψηφιακές αγορές. Συγκριτικά, ενώ το 2010 μόλις δέκα συλλογές είχαν μπει στη λίστα των 200 άλμπουμ με τις υψηλότερες πωλήσεις, φέτος υπάρχουν δύο δωδεκάδες, όμως αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι το Billboard μετρά τις αναπαραγωγές από streaming ως πωλήσεις των φυσικών δίσκων, ενισχύοντας πλασματικά τη δημοτικότητα των άλμπουμ.
Στις δεκαετίες του 1990 και του 2000, τα άλμπουμ με «μεγαλύτερες επιτυχίες» προσέφεραν έναν οικονομικό τρόπο να αποκτήσει κανείς τη μουσική ενός καλλιτέχνη, γι’ αυτό και πωλούνταν σε εκατομμύρια αντίτυπα. Για παράδειγμα, το άλμπουμ The Hits of Garth Brooks το 1994 σημείωσε 5,49 εκατομμύρια πωλήσεις μόνο την πρώτη χρονιά. Το 1 των Beatles το 2000 πούλησε 7,69 εκατομμύρια αντίτυπα. Οι εταιρείες, όπως η Universal και η Sony Music, βασίζονταν σε τέτοιες συλλογές για έσοδα, καθώς οι ακροατές αναβάθμιζαν τις συλλογές τους από κασέτες και βινύλια σε CDs.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Bloomberg, η κυριαρχία του streaming και η τάση των ακροατών να ακούν μόνο συγκεκριμένα τραγούδια έχουν μειώσει τις πωλήσεις των συλλογών. Το 2022, οι πωλήσεις συλλογών στις ΗΠΑ έπεσαν σε 1,3 εκατομμύρια, ενώ το 2011 βρίσκονταν στα 3,7 εκατομμύρια. Επιπλέον, το άλμπουμ The Best Of Everything of Tom Petty & The Heartbreakers, που κυκλοφόρησε το 2019, σημείωσε μόνο 78.000 πωλήσεις, ενώ το The Highlights of Weeknd το 2021 σημείωσε 94.000 πωλήσεις.
Αυτή η πτώση αναγκάζει τη μουσική βιομηχανία να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της για τις συλλογές επιτυχιών. Αντί να προσπαθούν να προσελκύσουν περιστασιακούς ακροατές, οι εταιρείες στρέφονται στους πιστούς οπαδούς των καλλιτεχνών, κυκλοφορώντας συλλογές σε φυσικές μορφές, όπως βινύλια ή box sets, τα οποία πλασάρονται ως συλλεκτικά αντικείμενα με υψηλές τιμές. Το 2023, η Sony Music κυκλοφόρησε τη συλλογή Evergreens της Barbra Streisand, προκειμένου να ενισχύσει την προώθηση των αγαπημένων τραγουδιών της πριν από την κυκλοφορία των απομνημονευμάτων της.
Τα άλμπουμ αυτά αποτελούν πλέον μόνο ένα κομμάτι μιας συνολικής στρατηγικής προώθησης. Όπως σχολιάζει το Bloomberg, η κυκλοφορία μιας συλλογής μπορεί να συμβάλλει στην προώθηση άλλων καλλιτεχνικών ή επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, όπως ενός νέου βιβλίου, μιας ταινίας, ενός single ή μιας περιοδείας. Για παράδειγμα, η Universal κυκλοφόρησε τις συλλογές Red και Blue των Beatles με την προσθήκη του τελευταίου τους τραγουδιού, Now and Then, σε ένα box set με τιμή 174,98 δολάρια, ενώ η συλλογή The Singles: The First Fifty Years of Abba σε τέσσερις δίσκους βινυλίου πωλείται στα 140 δολάρια.
Η μουσική βιομηχανία βλέπει αυτές τις κυκλοφορίες ως προϊόντα αποκλειστικά για τους φανατικούς συλλέκτες, ενσωματώνοντας εντυπωσιακές συσκευασίες και πολλές φορές υπογραφές των καλλιτεχνών. Οι συλλογές «μεγαλύτερων επιτυχιών» δεν στοχεύουν πλέον στο ευρύ κοινό, αλλά στους αφοσιωμένους οπαδούς που είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σε φυσικές κυκλοφορίες και συλλεκτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και αξίας.
Διαβάστε επίσης
ΔΕΗ: Μείωση τιμών κατά 5,9% στα πράσινα τιμολόγια Νοεμβρίου
CNBC: Στο στόχαστρο του Antenna το Time
Βερροιόπουλος (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή): Οι νέες προκλήσεις στην ανάπτυξη των ΑΠΕ