Γ.Δ.
1375.31 +0,72%
ACAG
+0,63%
6.34
CENER
-0,14%
6.97
CNLCAP
-0,73%
6.8
DIMAND
+0,21%
9.74
OPTIMA
-0,10%
9.97
TITC
+1,15%
26.35
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,22%
1.384
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.525
ΑΛΦΑ
+1,07%
1.552
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.82
ΑΡΑΙΓ
+2,09%
11.7
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.59
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,27%
7.38
ΑΤΤ
+4,17%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.27
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.28
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.15
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.176
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,29%
15.74
ΔΑΑ
+0,02%
8.23
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,37%
11.08
ΔΟΜΙΚ
+1,30%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,78%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
+0,36%
28.06
ΕΚΤΕΡ
+0,77%
3.935
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+2,17%
2.35
ΕΛΛ
-4,67%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,40%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,49%
8.165
ΕΛΣΤΡ
+4,20%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+1,73%
1.88
ΕΛΧΑ
+0,55%
1.822
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.15
ΕΣΥΜΒ
+1,24%
1.22
ΕΤΕ
+0,37%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,54%
5.57
ΕΥΡΩΒ
+0,58%
1.8125
ΕΧΑΕ
+1,43%
4.97
ΙΑΤΡ
+1,89%
1.62
ΙΚΤΙΝ
+1,25%
0.446
ΙΛΥΔΑ
-1,02%
1.46
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,85%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.32
ΙΝΤΕΤ
-0,41%
1.21
ΙΝΤΚΑ
+1,56%
3.25
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+3,36%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+2,65%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+5,12%
1.272
ΚΟΥΕΣ
+0,97%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,79%
11.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.38
ΛΑΒΙ
+1,14%
0.798
ΛΑΜΔΑ
+1,10%
6.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.98
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.125
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
+2,07%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.81
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,31%
26.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+1,40%
2.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+1,32%
26.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.32
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,01%
35.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,20%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
24
ΟΛΥΜΠ
+1,92%
2.65
ΟΠΑΠ
+0,68%
16.2
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,56%
0.894
ΟΤΕ
+0,36%
13.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.18
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
+1,12%
3.778
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,52%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,36%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,88%
3.995
ΡΕΒΟΙΛ
-0,64%
1.555
ΣΑΡ
+1,06%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,10%
0.368
ΣΙΔΜΑ
+1,50%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+2,57%
7.18
ΣΠΙ
+1,70%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,44%
17.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.674
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.348
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+1,52%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Αντ. Σιγάλας: Το ρεκόρ εσόδων της Σαντορίνης και οι νέες υποδομές

Για λανθασμένες εντυπώσεις περί φαινομένου υπερτουρισμού στη Σαντορίνη, κάνει λόγο ο Δήμαρχος Θήρας, Αντώνης Σιγάλας, μιλώντας στο powergame.gr για τις εισπράξεις της φετινής σεζόν αλλά και τις ριζικές αλλαγές στον δημοφιλέστατο Κυκλαδίτικο προορισμό.

«Όταν υπάρχει ένα μόνο τελεφερίκ, της δεκαετίας του 1980 με εξαιρετικά περιορισμένη δυναμικότητα και ένα άλλο λιμάνι (σ.σ. Αθηνιός), με ένα μόλο, που δεν έχει καν πρόσβαση, ολα τα κρουαζιερόπλοια αποβιβάζουν τους τουρίστες στο γιαλό των Φηρών. Δημιουργείται έτσι, τεράστιος τοπικός συνωστισμός στις ακατάλληλες υποδομές υποδοχής. Αυτό λοιπόν είναι το πραγματικό ουσιαστικό πρόβλημα συντονισμού, και όχι το φαινόμενο του υπερτουρισμού», ξεκαθαρίζει ο Αντ. Σιγάλας.

«Είναι εκατό τοις εκατό λάθος η εντύπωση του υπερτουρισμού ή της υπερεπσικεψιμότητας και το έχω αναφέρει και στον υπουργό Τουρισμό, Βασίλη Κικίλια. Είναι δυνατόν να συγκρίνουμε τη Σαντορίνη με την Ελβετία ή τη Βαρκελώνη όπου υπάρχουν υποδομές κι έχουν λύσει αντίστοιχα προβλήματα, με δημιουργία πάρκινγκ, ύδρευσης, αποχέτευσης, λιμένα, οδικού δικτύου, μαρινών ; Όταν θα έχουμε κι εδώ τις αντίστοιχες υποδομές, τότε να ξαναδούμε αν όντως αντιμετωπίζουμε υπερτουρισμό. Δεν μπορεί το Κάπρι με 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα να έχει 3 εκατ. τουρίστες χωρίς να έχει πρόβλημα υπερτουρισμού, και η Σαντορίνη, εξίσου με 3 εκατ. τουρίστες να έχει!

Σύμφωνα με τα όσα έχει μελετήσει ο Δήμος Θήρας, το νέο λιμάνι στο Μονόλιθο και η δεύτερη γραμμή του τελεφερίκ, θα προσφέρει μια ομαλή και διακριτική ροή των τουριστών που φτάνουν στη Σαντορίνη μέσω κρουαζιέρας.

«Το νέο λιμάνι της Σαντορίνης, θα φύγει από την Καλντέρα και θα μεταφερθεί στον Μονόλιθο, όπως προέκυψε από τη χωροθέτηση, λύνοντας το πρόβλημα του συνωστισμού», σημειώνει.

Πλέον, την κρουαζιέρα θα την αντιμετωπίζουμε μέσα στην Καλντέρα, με δεύτερη γραμμή τελεφερίκ που θα είναι έξω από την πόλη. Έτσι, ο κόσμος θα εισέρχεται και θα εξέρχεται χωρίς να διαταράσσει ούτε τη λειτουργία της πόλης, ούτε του λιμανιού. Επιπλέον, θα μπορούν να κατευθύνονται με ΚΤΕΛ, transfer ή ταξί, στο κεντρικό οδικό δίκτυο και να διαχέονται σωστά», εξηγεί ο Αντ. Σιγάλας.

Έσοδα ρεκόρ

Αναμφίβολα η φετινή σεζόν έφερε έσοδα ρεκόρ στον αγαπημένο προορισμό των ξένων τουριστών, κάτι που για τον ίδιο το Δήμαρχο δεν αποτέλεσε έκπληξη.

«Εμείς, φέτος, γνωρίζαμε ότι η Σαντορίνη θα πάει πάρα πολύ καλά. Είχαμε θετικά μηνύματα από τις κρατήσεις, και σε τζίρο έχουμε ξεπεράσει το 2019. Μέχρι και τέλος του Οκτώβρη, η Καλντέρα είχε 100% πληρότητα», υπογραμμίζει.

Μάλιστα, όπως πληροφορεί, η φετινή σεζόν ξεκίνησε πολύ δυναμικά με τον τζίρο να κινείται πολύ υψηλά από τους μόνο για τους πρώτους κιόλας δύο μήνες του ανοίγματος.

«Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Μάρτιο και τον Απρίλη ήμασταν στα 15,5 εκατ. ευρώ, όταν την ίδια περίοδο η Μύκονος έκανε τζίρο 6,4 εκατ. ευρώ», λέει, εξηγώντας πως σε αυτό συνέβαλε ιδιαίτερα η αύξηση των πτήσεων από το εξωτερικό.

«Συνήθως, στο παρελθόν είχαμε κάθε μέρα, ένα μέσο όρο 45 πτήσεων συνολικά και φέτος αγγίξαμε τις 90 πτήσεις την ημέρα!».

Επιπλέον, ο μέσος όρος διαμονής αυξήθηκε το 2022 και άγγιξε το 4,5 δείχνοντας πολύ καλύτερη επίδοση σε σχέση με άλλους προορισμούς όπου η κατανάλωση και οι ημέρες διαμονής ήταν περισσότερες.

Αναφορικά με την κρουαζιέρα, το 2022, ο Δήμος Θήρας, όπως επιβεβαιώνει ο Αντ. Σιγάλας, αναμένεται να έχει τζίρους περίπου 6,5 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!