Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Βρετανία: Τα άδεια ράφια, οι οδηγοί φορτηγών και το Pingdemic

Τι φταίει για τα άδεια ράφια που παρατηρούνται στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας το τελευταίο διάστημα, εν μέσω νέου κύματος πανδημίας και Brexit;

«Πρέπει να μπείτε σε αυτοαπομόνωση» είναι το μήνυμα που έχει φτάσει τις τελευταίες μέρες, μέσω της εφαρμογής του βρετανικού συστήματος υγείας NHS στα κινητά χιλιάδων Βρετανών. Γνωστή και ως Pingdemic (μία παράφραση της πανδημίας στα αγγλικά) από τον ήχο που κάνει το μήνυμα στη συσκευή, η αύξηση των μηνυμάτων αυτών, που καλούν όσους ήρθαν σε επαφή με κρούσματα να μπουν σε καραντίνα για δέκα μέρες, καθώς μεγαλώνει η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα στη χώρα, έχει δημιουργήσει παράπλευρο πρόβλημα στις επιχειρήσεις. Και πολλοί αποδίδουν στην «πινγκδημία» και τα άδεια ράφια, που παρατηρούνται τις τελευταίες μέρες στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας.

Βέβαια το πρόβλημα των άδειων ραφιών είναι πιο σύνθετο. Το υγειονομικό πρωτόκολλο της Βρετανίας ευθύνεται μόνο μερικώς για το χάος, που αποτυπώθηκε την Πέμπτη στα πρωτοσέλιδα του βρετανικού Τύπου με εικόνες από ράφια χωρίς προϊόντα. «Ανησυχούμε πολύ για τη κατάσταση, την παρακολουθούμε» δήλωσε ο υπουργός Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανίας, Κουάσι Κουάρτενγκ.

Η καραντίνα έχει οδηγήσει σε ελλείψεις προσωπικού, με χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Iceland, που αναγκάστηκε να κλείσει κάποια καταστήματα λόγω ελλείψεων προσωπικού.

Συνολικά υπολογίζεται πως στις 20 Ιουλίου, 1,73 εκατ. Βρετανοί βρίσκονταν σε καραντίνα.

Το πρόβλημα των οδηγών φορτηγών από την ανατολική Ευρώπη

Ουσιαστικά όμως, για το πρόβλημα ευθύνονται κυρίως οι σοβαρότατες ελλείψεις σε οδηγούς φορτηγών, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονται από την ανατολική Ευρώπη, που έχουν προκληθεί εξαιτίας του Brexit. Το θέμα επεσήμαναν στον πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον η ένωση των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές τροφίμων ήδη από τον Ιούνιο.

Το αίτημα ήταν να μπουν και οι οδηγοί φορτηγών στη λίστα των επαγγελμάτων με ελλείψεις προσωπικού λόγω Brexit, όπως είναι κάποιες κατηγορίες αγροτών, προκειμένου να διευκολυνθεί η επιστροφή τους στη χώρα.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα Πολωνού οδηγού που ταξίδεψε στην Πολωνία και κατά την επιστροφή του δεν μπορούσε να αποδείξει στις βρετανικές αρχές πως έχει εγκαθιδρυμένο δικαίωμα παραμονής και εργασίας.

Έρευνα της Ένωσης Οδικών Μεταφορών (RHA) δείχνει πως υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού και στις 796 επιχειρήσεις φορτηγών που απασχολούσαν συνολικά προ Brexit 45.000 οδηγούς.

Το πρόβλημα αφορά κυρίως τα φρέσκα τρόφιμα βραχείας συντήρησης και τα κατεψυγμένα κρεατικά. Στην άλλη άκρη της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι δυσκολίες στις μεταφορές οδηγούν τους αγρότες να πετούν τα προϊόντα τους στις χωματερές.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!