Γ.Δ.
1422.32 +1,30%
ACAG
+0,86%
5.89
CENER
+2,56%
9.2
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,24%
8.18
NOVAL
-0,37%
2.7
OPTIMA
+0,68%
11.86
TITC
+3,45%
30
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
+2,97%
1.456
ΑΒΕ
+6,22%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+3,77%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-8,51%
0.86
ΑΛΜΥ
+0,55%
2.75
ΑΛΦΑ
+1,57%
1.548
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+2,25%
11.37
ΑΣΚΟ
0,00%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-3,17%
6.72
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,71%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.27
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.93
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,70%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,61%
16.4
ΔΑΑ
+2,07%
7.982
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
+3,10%
10.96
ΔΟΜΙΚ
+0,50%
4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,81%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,34%
1.47
ΕΕΕ
-0,63%
31.62
ΕΚΤΕΡ
+0,72%
4.19
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+3,56%
2.33
ΕΛΛ
0,00%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+5,11%
2.47
ΕΛΠΕ
+1,56%
8.14
ΕΛΣΤΡ
-0,46%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+0,96%
1.68
ΕΛΧΑ
+1,88%
1.846
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.28
ΕΤΕ
+3,24%
8.1
ΕΥΑΠΣ
-1,29%
3.06
ΕΥΔΑΠ
+1,24%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,98%
2.054
ΕΧΑΕ
+0,40%
5.04
ΙΑΤΡ
+2,67%
1.54
ΙΚΤΙΝ
+0,58%
0.349
ΙΛΥΔΑ
+0,61%
1.65
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.71
ΙΝΛΟΤ
-0,36%
1.096
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.74
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,56%
4.8
ΙΝΤΕΤ
+2,14%
1.195
ΙΝΤΚΑ
+1,70%
3.29
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+3,18%
1.62
ΚΟΡΔΕ
-1,23%
0.483
ΚΟΥΑΛ
-0,70%
1.136
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+2,65%
1.16
ΛΑΒΙ
+1,15%
0.876
ΛΑΜΔΑ
-0,30%
6.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-3,23%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
-0,86%
0.92
ΜΕΒΑ
+1,81%
3.94
ΜΕΝΤΙ
-1,06%
2.8
ΜΕΡΚΟ
-7,23%
43.6
ΜΙΓ
-2,13%
3.67
ΜΙΝ
+0,82%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
24.68
ΜΟΝΤΑ
+1,45%
3.5
ΜΟΤΟ
+1,94%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,61%
26.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+1,34%
1.89
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
+0,34%
35.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.928
ΞΥΛΚ
+2,32%
0.265
ΞΥΛΠ
+5,61%
0.565
ΟΛΘ
0,00%
21.5
ΟΛΠ
+1,01%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-1,63%
2.41
ΟΠΑΠ
-0,34%
14.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.921
ΟΤΕ
+0,07%
13.5
ΟΤΟΕΛ
+2,08%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
+1,39%
3.565
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.1
ΠΛΑΘ
+1,17%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,67%
4.52
ΡΕΒΟΙΛ
+1,91%
1.6
ΣΑΡ
-0,18%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,42%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,83%
1.8
ΣΠΕΙΣ
+3,41%
6.68
ΣΠΙ
-1,55%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+1,40%
18.88
ΤΖΚΑ
0,00%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+2,04%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
+2,47%
3.945
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Online φαρμακεία: Κατά 20% αυξήθηκαν οι πωλήσεις το α’ εξάμηνο

Κατά 20% υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν οι online πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων το πρώτο εξάμηνο του 2021 στην Ελλάδα σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2020. H συνολική αξία των online αγορών στα Online Φαρμακεία άγγιξε τα 123,5 εκ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την εκτίμηση της Convert Group.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

©Convert Group
©Convert Group

 

 

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.

H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους Καταναλωτικών αγαθών και προϊόντων Υγείας, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 85 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 64% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 340 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου όσον αφορά το δείγμα του eRetail Audit, άγγιξε το +33%.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +41% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +30% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +26% σε διάφορα προϊόντα και +24% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).

©Convert Group
©Convert Group

Εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης αποτελεί ότι οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 1ο εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 37,3% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

Οι καταναλωτές λοιπόν αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος με μέση έκπτωση 44,6%, ανοιχτές πάνες με μέση έκπτωση 39,9%, πολυβιταμίνες με μέση έκπτωση 39,1% και προϊόντα ακμής με μέση έκπτωση 32,4%. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι η μέση έκπτωση των προϊόντων που πωλήθηκαν από τα online φαρμακεία είχε διαμορφωθεί στο 36,7% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

©Convert Group
©Convert Group

Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο εξάμηνο του 2021 διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με 44,21ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ από 43,36 ευρώ που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 4,4 τεμάχια με τα 2,1 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.

Ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, τον οποίο θα συναντήσουν οι ενδιαφερόμενοι στο report της εταιρείας, παραμένει σε σταθερά επίπεδα το πρώτο εξάμηνο του 2021 φτάνοντας το 3,1%.

©Convert Group
©Convert Group

Όσον αφορά στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google πρωταγωνιστούν για ακόμη μια φορά το πρώτο εξάμηνο του 2021 επιφέροντας το 35% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7,9 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 21% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 17%.

Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Ακόμη για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00) και η Δευτέρα φαίνεται να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα.

©Convert Group
©Convert Group
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!