Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

CEO της Rohm: Σε έλλειψη οι ημιαγωγοί τουλάχιστον ως το τέλος του 2022

Πληθαίνουν τα μηνύματα από τους κολοσσούς που εξειδικεύονται στην αγορά των ημιαγωγών (chips), πως οι ελλείψεις δεν αναμένεται να αποκατασταθούν σύντομα. Μετά την προειδοποίηση της Infineon Technologies AG, ένας άλλος μεγάλος παίκτης στον κλάδο, που προμηθεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota, Ford και Honda Motor, η ιαπωνική Rohm Co., δια του διευθύνοντος συμβούλου της, Ιζάο Ματσουμότο, προειδοποίησε πως θα χρειαστεί να παρέλθει και το 2022. Mέχρι δηλαδή η παγκόσµια αγορά ηµιαγωγών να µπορέσει να ισορροπήσει µεταξύ της διαρκώς αυξανόµενης ζήτησης και της απότοµης πτώσης της παραγωγής εξαιτίας της πανδηµίας.

Όπως σημειώνει, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg, η εταιρεία παραγωγής μικροτσίπς με έδρα το Κυότο, αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε πρωτογενή υλικά, ενώ και η γραμμή παραγωγής φαίνεται πως έχει… φουλάρει και δεν μπορεί να σηκώσει περισσότερες παραγγελίες.

Η εταιρεία ξεκίνησε να ενισχύει την παραγωγική της δυναμική πέρυσι το Σεπτέμβριο και σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον 636 εκατ. δολάρια το τρέχον οικονομικό έτος. Ωστόσο, η απόδοση αυτών των κινήσεων δεν θα γίνει άμεσα ορατή, εν μέρει λόγω και των καθυστερήσεων στην παραλαβή του απαραίτητου εξοπλισμού.

«Όλες οι μονάδες παραγωγής μας «τρέχουν» σε πλήρη δυναμικότητα από τον Σεπτέμβριο του 2020, αλλά οι παραγγελίες που δεχόμαστε είναι κατακλυστικές» σημείωσε ο Ματσουμότο. «Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να ολοκληρώσουμε όλες τις παραγγελίες που βρίσκονται σε εκκρεμότητα μέσα στην επόμενη χρονιά».

Οι παραδόσεις στις παραγγελίες μικροτσίπς ξεπερνούν χρονικά τις 20 εβδομάδες

Ήδη οι παραδόσεις στις παραγγελίες των μικροτσίπς ξεπερνούν χρονικά τις 20 εβδομάδες, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της συνεχιζόμενης εξάπλωσης της μετάλλαξης Δέλτα του κορονοϊού, η οποία εμποδίζει τις προσπάθειες του κλάδου από την Ιαπωνία ως τη νοτιοανατολική Ασία, να επανέλθει σε μία κανονικότητα.

Οι ελλείψεις σε πρώτη ύλη και εξαρτήματα, σε συνδυασμό με μπλοκαρισμένα δρομολόγια τρένων, πλοίων και αεροπλάνων, έχουν ήδη αναγκάσει τους τελικούς αποδέκτες των chips, τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίας από την Toyota ως τη Volkswagen AG, να περικόψουν ή και να αναστείλουν την παραγωγή.

Μόλις πρόσφατα άλλωστε η Toyota, η οποία μάλιστα αποτελεί παράδειγμα εταιρείας που διέθετε απόθεμα ημιαγωγών, ανακοίνωσε πως κλείνει προληπτικά τη γραμμή παραγωγής σε 14 εργοστάσιά της. Μάλιστα για το μήνα Σεπτέμβριο, ανακοίνωσε ότι από τα 900.000 αυτοκίνητα που σχεδίαζε να παράξει, θα κατασκευάσει τελικά 540.000.

«Ακόμη και οι προσφορές για αύξηση των τιμών δεν θα έχουν πλέον αποτέλεσμα, επειδή οι προμηθευτές μας απλώς δεν διαθέτουν τις μονάδες αποθεμάτων (που χρειαζόμαστε)» σημειώνει ο Ματσουμότο. «Μέχρι κι εκείνες που κρατήσαμε σε εφεδρεία, φτάνουν στη γραμμή παραγωγής μας σε τέτοιο ρυθμό που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας».

Οι εταιρείες έχουν αυξήσει υπερβολικά τις παραγγελίες, εξαιτίας του φόβου για την εξέλιξη της πανδημίας

Μέρος του προβλήματος είναι πως οι κατασκευαστές προσπαθούν να προμηθευτούν περισσότερα εξαρτήματα απ’ όσα χρειάζονται αυτή τη στιγμή, ανησυχώντας σχετικά με το πώς θα εξελιχθεί η αγορά, επισημαίνει και ο επικεφαλής έρευνας στον τομέα ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας Morningstar, Καζουνόρι Ίτο.

Σύμφωνα με τον τελευταίο, τόσο οι ελλείψεις από πλευράς της βιομηχανίας των τσιπ όσο και οι αυξημένες παραγγελίες των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να ισορροπήσουν το 2023.

Στην περίπτωση της Rohm, η εταιρεία χρειάστηκε να βάλει φρένο στο πολυετές πλάνο της να προχωρήσει σε ανάθεση ένα μέρος της παραγωγής των τσιπ σε χυτήρια που βρίσκονται σε τρίτες χώρες. Το σχέδιο είχε διαμορφωθεί με την επιδίωξη να εξασφαλιστεί μία συνέχεια στη γραμμή παραγωγής ακόμη και στην περίπτωση φυσικών καταστροφών, που δεν είναι σπάνιες στην Ιαπωνία. Όμως τώρα αναβάλλεται για το 2023 και έπειτα, ενώ εταιρείες όπως η Rohm λαμβάνουν πλέον επιχορηγήσεις από το ιαπωνικό κράτος για να επιταχύνουν την παραγωγή στις ήδη υπάρχουσες μονάδες στην Ιαπωνία και τη Μαλαισία.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!