THEPOWERGAME
Σημαντικές ήταν οι αλλαγές στον κόσμο των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα την τελευταία διετία όπως ανέφερε, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης χθες το απόγευμα στο ετήσιο συνέδριο του ECR. Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Metro, «η πανδημία εξοικείωσε τους καταναλωτές με το ηλεκτρονικό εμπόριο όμως παρατηρούμε ότι όσο περνάει ο κίνδυνος και η ανησυχία επανέρχονται στο φυσικό κατάστημα. Παραμένει όμως ένα ποσοστό που αγοράζει από το ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο κινείται ακόμη και σήμερα σε ιδιαίτερα ανοδικούς ρυθμούς κάτι που πιστεύω ότι θα συνεχίσει και το επόμενο διάστημα». Όπως παραδέχτηκε, τόσο το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου όσο και η εταιρεία του κατάφεραν με μερική επιτυχία να ανταποκριθούν στην κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού. «Αντιμετωπίσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις αλλά καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε να αυξήσουμε την δυναμικότητα μας ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες των καταναλωτών».
Επιβαρύνθηκε το φυσικό κατάστημα
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη παρά την αλματώδη άνοδο του ηλεκτρονικού καταστήματος, «το τεράστιο ποσοστό της δουλειάς παραμένει να γίνεται μέσα από το φυσικό κατάστημα, το οποίο επωμίστηκε έναν πρόσθετο ρόλο, να λειτουργεί ως το κέντρο εξυπηρέτησης του ηλεκτρονικού καταστήματος, σε απόλυτο ή σε μεγάλο βαθμό. Κοινώς, δημιουργήθηκε ένας πρόσθετος δύσκολος ρόλος καθώς η ζήτηση του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι απρόβλεπτη, έχει διαφορετικές ημέρες και ώρες αιχμής από ότι το φυσικό και αυτό δυσκόλεψε την προσπάθεια να κρατάμε τα ράφια μας γεμάτα. Συγκεκριμένα παρατηρήσαμε ελλείψεις εξαιτίας της πίεσης που ασκεί το online π.χ. σε κατηγορίες που είχαν κάποια προσφορά».
Η ανάπτυξη του online καναλιού, οδηγεί για λόγους ενιαίας εικόνας, και στην ψηφιοποίηση του φυσικού καταστήματος, επισημαίνει, ο ισχυρός άνδρας των MyMarket. «Συνεχίζουμε να βάζουμε τεχνολογία στο φυσικό κατάστημα, όπως διάδραση, οθόνες που προβάλουν προσφορές κ.α., ώστε να υπάρξει, όσο τον δυνατόν γίνεται, μία σύγκλιση στις δύο κατηγορίες. Είναι κάτι που έχει αρκετό δρόμο και εκτιμώ ότι θα συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα».
Σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά των καταναλωτών ο κ. Παντελιάδης εντόπισε ότι πλέον γίνονται περισσότερο απαιτητικοί σε σχέση με το σούπερ μάρκετ τους. «Όταν ένας καταναλωτής δεν βρίσκει σε ένα κατάστημα με ρούχα ή παπούτσια το νούμερο του το θεωρεί φυσιολογικό. Όμως απαιτεί από το σούπερ μάρκετ να έχει όλα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Ο καταναλωτής γίνεται όλο και πιο απαιτητικός κάτι που το βλέπω να γίνεται μία μεγάλη διαρκή τάση που δεν προκλήθηκε από την πανδημία αλλά επιταχύνθηκε από αυτή. Ο καταναλωτής θα απαιτεί τα πάντα δωρεάν, άμεσα και σε πλήρη επάρκεια».
Ως προς το τελευταίο αφού σημείωσε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες από την πλευρά τους να βελτιώσουν τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορικού και να μειωθούν τα χρονικά slots, θα οδηγηθούν αργά ή γρήγορα να καλέσουν τον πελάτη να πληρώσει τις παραπάνω υπηρεσίες τις οποίες λαμβάνει. «Πρόκειται για μία τάση την οποία την βλέπουμε και στο εξωτερικό και μάλιστα είναι κάτι που εξετάζει αυτό το διάστημα και η Amazon. Πχ αν κάποιος θέλει αυθημερόν παράδοση ή παράδοση μέσα σε δύο ώρες, είναι κάτι που μπορούμε να το προσφέρουμε αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει οικονομική επιβάρυνση. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουμε να γίνουμε καλύτεροι και να κάνουμε το συγκεκριμένο κανάλι βιώσιμο».