Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

ΕΕ: Μείωση κατά 62% στην παραγωγή μαζούτ την τελευταία εικοσαετία

Η παραγωγή του μαζούτ φαίνεται ότι έχει μειωθεί σημαντικά στην ΕΕ την τελευταία εικοσαετία, ενώ σε πτωτικές τάσεις κινήθηκε και στην Ελλάδα σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat. Συγκεκριμένα, η παραγωγή πετρελαϊκού καυσίμου (μαζούτ) στην ΕΕ μειώθηκε κατά 62%

Το 2020 στην ΕΕ παρήχθησαν 48.500 kt μαζούτ, έναντι 127.000 kt το 1990.

Μεταξύ 1990 και 2020, και τα 21 κράτη-μέλη της ΕΕ που εξακολουθούν να παράγουν μαζούτ κατέγραψαν μείωση της παραγωγής. Οι πιο σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή παρατηρήθηκαν στην Ιταλία (από 23.700 kt το 1990 σε 5.400 kt το 2020) και στην Ισπανία (από 15.000 kt το 1990 σε 2.400 kt το 2020).

Το 2020, δεκατρία κράτη-μέλη παρήγαγαν πάνω από 1.000 kt πετρελαϊκού καυσίμου. Από αυτές τις χώρες, πέντε αντιπροσώπευαν περίπου το 60% της συνολικής παραγωγής στην ΕΕ: η Ολλανδία (19% με 9.000 kt), Γερμανία (13% με 6.200 kt), η Ιταλία (11% με 5.400 kt), η Γαλλία (9% με 4 300 kt) και η Σουηδία (8% με 3.900 kt).

Την ίδια χρονιά, έξι κράτη-μέλη της ΕΕ δεν παρήγαγαν καθόλου πετρελαϊκό καύσιμο: το Λουξεμβούργο, η Λετονία, η Μάλτα και η Εσθονία δεν είχαν ποτέ διυλιστήρια, ενώ η Κύπρος και η Σλοβενία σταμάτησαν την παραγωγή πετρελαίου το 2004 και 2000, αντίστοιχα.

Στην Ελλάδα η παραγωγή μαζούτ μειώθηκε από περίπου 5.500 kt το 1990 σε περίπου 3.000 kt το 2020, σύμφωνα με τη Eurostat.

Το πετρελαϊκό καύσιμο, που αναφέρεται και ως βαρύ καύσιμο λόγω του βάρους του, είναι ένα συγκεκριμένο προϊόν πετρελαίου που παράγεται σε διυλιστήρια και χρησιμοποιείται από τα περισσότερα πλοία. Υπάρχουν ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης του, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του θείου που περιέχει καταλήγει στην ατμόσφαιρα όταν καίγεται σε κινητήρα πλοίου. Υπό το φως αυτών των ανησυχιών, οι προσπάθειες περιορισμού της ρύπανσης από τις μεταφορές πλοίων τέθηκαν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με τις οποίες τα πλοία μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μόνο μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!