Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Οι πρώτοι διαγωνισμοί του 2022 για έργα τεχνολογίας μέσω ΣΔΙΤ

Στους πρώτους μήνες του 2022 αναμένεται να προχωρήσουν τα πρώτα από τα έργα τεχνολογίας που προωθούνται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), κυρίως από την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ (ΚτΠ ΑΕ), όπως το σύστημα των ηλεκτρονικών εισιτηρίων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, η αναβάθμιση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) και η ανάπτυξη δικτύου κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Για το πρώτο έργο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, με το οποίο θα ομογενοποιηθούν και θα επεκταθούν τα συστήματα που έχουν εγκατασταθεί σε κάποιους από τους χώρους, αρκετά από τα οποία υπολειτουργούν σήμερα, η διαδικασία έχει παγώσει λόγω των διοικητικών αλλαγών στον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ). Εκκρεμεί η τοποθέτηση νέου προέδρου στον οργανισμό ο οποίος εισπράττει τα έσοδα από αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς χώρους, μνημεία και αρχαιολογικά μουσεία στην Ελλάδα.

Για το έργο αναβάθμισης των ΚΕΠ, έχει κατατεθεί από τον προηγούμενο μήνα το σχετικό αίτημα στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ προκειμένου να προχωρήσει στην έγκρισή του. Σύμφωνα με τον φάκελο η διάρκεια της σύμπραξης θα είναι οκτώ χρόνια. Στα πρώτα δύο χρόνια ο ανάδοχος θα ολοκληρώσει τις εργασίες ανακαίνισης και συνολικής αναβάθμισης όλων των ΚΕΠ. Οι εργασίες ανακαίνισης θα εκτελεστούν σε κύματα και, συγκεκριμένα, σε 4 διαδοχικά κύματα τα οποία θα περιλαμβάνουν, κατά το δυνατόν, ισάριθμα καταστήματα ΚΕΠ, καθώς και ΚΕΠ όλων των κατηγοριών («Μεγάλα», «Μεσαία», «Μικρά»). Οι εργασίες κάθε κύματος θα διαρκούν έξι  μήνες.

Στη συνέχεια, ο ίδιος ανάδοχος θα αναλάβει να λειτουργήσει τουλάχιστον για έξι χρόνια όλα τα αναβαθμισμένα ΚΕΠ. Συγκεκριμένα θα αναλάβει τις υπηρεσίες συντήρησης, φύλαξης και καθαρισμού του καθ’ όλη την περίοδο λειτουργίας τους μέχρι και τη λήξη της σύμβασης ΣΔΙΤ. Στο αντικείμενο της σύμπραξης δεν συμπεριλαμβάνεται η λειτουργία των αναβαθμισμένων ΚΕΠ ούτε η μερική, έστω, διάθεση προσωπικού από την πλευρά του αναδόχου. Οι εργαζόμενοι των ΚΕΠ θα συνεχίσουν να εντάσσονται στο προσωπικό των αρμόδιων Ο.Τ.Α. ή άλλου Δημόσιου φορέα.

Για το τρίτο έργο ΣΔΙΤ, την ανάπτυξη δικτύου 5G κατά μήκος των μεγάλων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων (1.918 χιλιόμετρα) που αποτελούν μέρος των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες για συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα, αναμένεται η επιλογή συμβούλου. Ο σύμβουλος θα αναλάβει στη συνέχεια να συζητήσει με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για το σχεδιασμό του διαγωνισμού. Με βάση τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η σύμβαση για το έργο «Διάδρομοι 5G» πρέπει να έχει ανατεθεί μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Πρόκειται για σχέδιο που συνδέεται με την κοινοτική πρωτοβουλία των διασυνοριακών δρόμων 5G (5G cross-bordercorridors) ώστε να αναπτυχθεί δίκτυο νέας γενιάς, για την υποστήριξη της ασφαλούς και αυτοματοποιημένης οδήγησης. Μελλοντικά οι βασικοί οδικοί άξονες θα μπορούν να διαθέτουν λωρίδες διέλευσης αυτόνομων (δηλαδή χωρίς οδηγό) φορτηγών. Άλλες υπηρεσίες που πιλοτικά μπορούν να υποστηρίζονται σε αυτούς τους οδικούς άξονες θα είναι η άμεση ενημέρωση του οδηγού για θέματα ασφάλειας στο οδικό δίκτυο, η δημιουργία της υποδομής που θα εξυπηρετήσει την ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων για διασυνοριακά ταξίδια, κ.λπ. Τα δεδομένα που θα παράγονται από τους αισθητήρες θα είναι διαθέσιμα ανοιχτά σε πραγματικό χρόνο από εθνική υποδομή αποθετηρίου με σκοπό την αξιοποίησή τους από τρίτους σε εφαρμογές έξυπνης κινητικότητας.

Δύο άλλα τεχνολογικά έργα ΣΔΙΤ προωθούν ο ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών. Το πρώτο αφορά τα τεχνολογικά συστήματα του ΟΣΕ με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, υποδομή για έξυπνους σταθμούς, διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς και σύστημα τηλεματικής οχημάτων (θα ενημερώνονται οι επιβάτες με ακρίβεια για την ώρα άφιξης των συρμών). Το έργο υλοποιείται με ΣΔΙΤ και ο ανάδοχος θα λειτουργεί τα συστήματα μετά την εγκατάστασή τους.

Το δεύτερο είναι οι «έξυπνες γέφυρες». Το έργο αφορά την εγκατάσταση ειδικών συστημάτων μέτρησης φορτίου και αισθητήρων ή οπτικών ινών που μετρούν τη μετατόπιση των γεφυρών σε πραγματικό χρόνο. Οι πληροφορίες αυτές θα καταγράφονται και θα υποβάλλονται σε επεξεργασία με ειδικούς αλγόριθμους με σκοπό την αξιολόγηση της δομικής ευπάθειας των γεφυρών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!