Γ.Δ.
1404.11 -0,20%
ACAG
+1,21%
5.84
CENER
+0,67%
8.97
CNLCAP
+1,35%
7.5
DIMAND
-0,61%
8.2
NOVAL
-0,84%
2.71
OPTIMA
0,00%
11.78
TITC
-2,36%
29
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-1,39%
1.414
ΑΒΕ
-1,36%
0.434
ΑΔΜΗΕ
+0,71%
2.12
ΑΚΡΙΤ
+25,33%
0.94
ΑΛΜΥ
+1,30%
2.735
ΑΛΦΑ
-1,04%
1.524
ΑΝΔΡΟ
+0,92%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-1,59%
11.12
ΑΣΚΟ
+1,12%
2.7
ΑΣΤΑΚ
+2,06%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-0,91%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
-1,74%
2.26
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.96
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-2,27%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+3,39%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,73%
16.3
ΔΑΑ
-1,01%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
+0,28%
10.63
ΔΟΜΙΚ
+2,05%
3.98
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.32
ΕΒΡΟΦ
+0,34%
1.465
ΕΕΕ
+0,82%
31.82
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.16
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
-0,37%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,86%
2.35
ΕΛΠΕ
-0,19%
8.015
ΕΛΣΤΡ
+0,93%
2.18
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
-0,98%
1.812
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,03%
1.28
ΕΤΕ
-0,56%
7.846
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,54%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-0,64%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,80%
5.02
ΙΑΤΡ
-1,96%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,94%
0.347
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.64
ΙΝΚΑΤ
+2,83%
5.08
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,26%
1.1
ΙΝΤΕΚ
+2,33%
5.71
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,43%
4.68
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-1,67%
3.235
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
+1,97%
1.295
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,64%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+1,24%
0.489
ΚΟΥΑΛ
+0,53%
1.144
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,95%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-4,64%
1.13
ΛΑΒΙ
-2,70%
0.866
ΛΑΜΔΑ
+3,38%
6.72
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,11%
0.93
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
-0,75%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+2,91%
2.83
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,92%
3.75
ΜΙΝ
+2,08%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
24.4
ΜΟΝΤΑ
-0,86%
3.45
ΜΟΤΟ
+1,25%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,64%
26.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+1,63%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
+1,48%
35.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-2,55%
0.916
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.259
ΞΥΛΠ
+8,30%
0.535
ΟΛΘ
+0,94%
21.5
ΟΛΠ
-0,60%
24.85
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.45
ΟΠΑΠ
-0,20%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.923
ΟΤΕ
-0,44%
13.49
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.52
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,33%
3.516
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,29%
4.49
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,18%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-2,07%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.815
ΣΠΕΙΣ
-1,22%
6.46
ΣΠΙ
+0,62%
0.646
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,11%
18.62
ΤΖΚΑ
+0,70%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.666
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+5,77%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,28%
3.85
ΧΑΙΔΕ
+3,36%
0.615

Black Friday: Το 68% των επιχειρήσεων είδαν χαμηλό τζίρο

Αποκαλυπτική είναι η έρευνα της ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τις φετινές εκπτώσεις της Black Friday αφού δύο  στις τρεις επιχειρήσεις,  είδαν χαμηλό τζίρο σε σχέση με έναν τυπικό Νοέμβριο.

Eιδικότερα, το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για έκτη συνεχή χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στη Black Friday και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο δείγμα 250 επιχειρήσεων των κλάδων που πραγματοποιούν εκπτώσεις.

Τα συμπεράσματα της έρευνας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της Black Friday 2021, η έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) αναδεικνύει τα εξής:

Στις φετινές εκπτώσεις της Black Friday εμφανίζονται ότι συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (56%), με το ενδιαφέρον να ενισχύεται  σε σχέση με την προ Covid-19 περίοδο (αντίστοιχη έρευνα 2019), οπότε και είχε συμμετάσχει το 46% των επιχειρήσεων.

Ωστόσο, από την έρευνα του 2019 είχε διαφανεί η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να τονώσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της «Black Friday», καθώς αυτή η ενέργεια καθίσταται σταδιακά θεσμός, ακολουθώντας, αναπόφευκτα, την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων. Η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων (87%) έχει λάβει μέρος περισσότερες από δύο φορές.

Έξι στις 10 επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week». Μόνο 2 στις 10 επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της Black Friday.

Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,2%) του δείγματος υιοθέτησαν εκπτώσεις ύψους μεταξύ 20% και 40%.

Σχεδόν 3 στις 10 (28%) επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις υψηλότερες του 40%. Το ποσοστό των επιχειρήσεων που προέβη σε ιδιαίτερα ελκυστικές μειώσεις τιμών φαίνεται να είναι μικρότερο σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν.

Αυτό οφείλεται κυρίως στις ιδιαίτερα ισχυρές πιέσεις που έχουν ασκηθεί στο λιανικό εμπόριο από τη διόγκωση των τιμών ενέργειας αλλά και του κόστους λειτουργίας και απόκτησης εμπορευμάτων.

Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από το θεσμό της Black Friday είναι χαμηλός.

Περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του μηνός Νοεμβρίου. Η τάση αυτή θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το ουσιαστικό αποτύπωμα της πρακτικής αυτής στο κύκλο εργασιών.

Οι απώλειες που έχουν καταγράψει οι μικρότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου φαίνονται και από το γεγονός πως το 44% των επιχειρήσεων υιοθέτησε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα, ενώ το 20% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της τρέχουσας περιόδου (σεζόν).

Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (87%) προχώρησε σε κάποιο είδος προωθητικής ενέργειας για τη συγκεκριμένη περίοδο ως αντιστάθμιση των ακριβότερων διαφημιστικών δράσεων που ανέλαβαν οι μεγαλύτερες επιχειρηματικές μονάδες.

Η πλέον προσφιλής προωθητική ενέργεια για την προσέλκυση καταναλωτών στις μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι και φέτος τα διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος (48%), ενώ ακολουθούν τα μηνύματα στα social media (23%) τα οποία ενισχύονται κάθε χρόνο.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως πλέον το 54% του δείγματος των επιχειρήσεων διαθέτει δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών (e-shop, social media, e-mail, site).

Παρά τη διατήρηση της πρακτικής της Black Friday για έκτη συνεχή χρονιά, οι περισσότερες από τις μικρότερες επιχειρήσεις (44%) φαίνεται να αξιολογούν αρνητικά τη εν λόγω δράση, ενώ για το 28% δεν αφήνει κάποιο ιδιαίτερο αντίκτυπο (Διάγραμμα 8).

Ο λόγος για το παραπάνω εύρημα θα πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός πως σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις θεωρούν πως η πρακτική της Black Friday αποσπά τζίρο από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο σε μεγάλο και μέτριο βαθμό.

Σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις (78%) δήλωσαν πως το μεγαλύτερο μέρος των πελατών τους εισέρχεται στο κατάστημα με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης ενώ μόλις το 7% με την επίδειξη κυρίως Rapid test (Διάγραμμα 10).

Τι είπε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της Έρευνας του ΙΝ.ΕΜ.Υ – ΕΣΕΕ ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας δήλωσε:

«Αμέσως μετά την έναρξη ισχύος των υποχρεωτικών ελέγχων για τους ανεμβολίαστους πολίτες στις εισόδους των εμπορικών καταστημάτων η αγορά εισήλθε σε στενωπό μειωμένου τζίρου και προσδοκιών. Και μάλιστα, ακριβώς πριν την κρίσιμη, όπως κάθε χρονιά, εορταστική περίοδο. Μετά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, και τα αποτελέσματα της Black Friday που καταγράφει η Έρευνα του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ αναδεικνύουν τις πιέσεις που υφίστανται νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην παρούσα συγκυρία εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων και του αυξημένου ενεργειακού κόστους.

Παράλληλα όμως υπογραμμίζουν την αδυναμία του ίδιου του θεσμού της Black Friday, παρότι «ξεχείλωσε» και φέτος σε «Black Week», να λειτουργήσει ως βατήρας ανάκαμψης της ψυχολογίας των καταναλωτών και των πωλήσεων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Εν ολίγοις, με εξαίρεση λίγες μεγάλες αλυσίδες και πολυεθνικές επιχειρήσεις, το λιανεμπόριο δεν είδε «άσπρη μέρα» από τη φετινή Black Friday. Τα έσοδα για τους περισσότερους εμπόρους ήταν χαμηλότερα ακόμη και από μία οποιαδήποτε άλλη τυπική περίοδο του Νοεμβρίου. Το άλλο δυσάρεστο στοιχείο είναι πως πολλοί ανεμβολίαστοι καταναλωτές προτίμησαν την αποχή από την Black Friday στο φυσικό κατάστημα. Αυτό έπληξε όμως λιγότερο ή και καθόλου τους μεγάλους «παίκτες» που προσέλκυσαν στο e-commerce μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, με τη δυνατότητά τους να δαπανούν «χοντρά» διαφημιστικά πακέτα σε τηλεοπτικές και διαδικτυακές καμπάνιες.

Σίγουρα στο κοντινό μέλλον θα πρέπει να μας απασχολήσει το πώς η Black Friday θα λειτουργεί αποτελεσματικότερα προς όφελος όλων των επιχειρήσεων και των καταναλωτών. Άμεσα όμως ο εμπορικός κόσμος προβληματίζεται ιδιαίτερα, συμπεραίνοντας εύλογα ότι τα «μαύρα μαντάτα» της Black Friday προμηνύουν «χαμηλές πτήσεις» και για τον καθοριστικό τζίρο των εορτών.

Θεωρούμε πως η κατάσταση αυτή πρέπει να κινητοποιήσει τα συναρμόδια Υπουργεία. Το Πρόγραμμα Στήριξης της Επανεκκίνησης, που στερήθηκε άδικα ο εμπορικός κόσμος όπως έχει παραδεχθεί η κυβέρνηση, δεν πρέπει να καθυστερήσει άλλο. Επιπλέον, η παράταση της εξόφλησης των χρεών της πανδημίας είναι μονόδρομος, μιας και οι επιπτώσεις της είναι ήδη σοβαρές στις επιδόσεις του λιανεμπορίου στο γ΄ τρίμηνο του 2021 και αναμένεται ότι θα το επηρεάζουν σημαντικά και στο α΄ τρίμηνο του 2022».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!