Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση το 2022 – Όλες οι δράσεις

Αλλαγές έρχονται από τη νέα χρονιά στον ΕΦΚΑ.

Μέχρι πρότινος, η εμπειρία των πολιτών από τον Οργανισμό είχε συνδεθεί με το «κακό» πρόσωπο της δημόσιας διοίκησης: με τη γραφειοκρατία, την αδυναμία επικοινωνίας, την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό. Σήμερα, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά.

Τους τελευταίους μήνες ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από δράσεις, με στόχο την οριστική αντιμετώπιση προβλημάτων που υποβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρό τους βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.

Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.

Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής. Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών.

Οι δράσεις

Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.

Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.

Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.

Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.

Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.

Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.

Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΕΦΚΑ καλείται να φέρει σε πέρας μια τεράστια και δύσκολη αποστολή, που δυσχεραίνεται από οργανωτικές παθογένειες και κακές νοοτροπίες του παρελθόντος. Τα προβλήματα αυτά, προφανώς, δεν μπορούν να λυθούν αυτόματα. Όμως, η αρχή έχει γίνει και ο ΕΦΚΑ σταδιακά μετατρέπεται, από εστία ταλαιπωρίας, σε έναν οργανισμό που σέβεται και υπηρετεί τον πολίτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!