Γ.Δ.
1454.63 -0,02%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
8.25
DIMAND
0,00%
9.54
OPTIMA
0,00%
10.68
TITC
0,00%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.498
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.14
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.48
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.355
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
29.94
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.375
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.44
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.78
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.7
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.05
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.416
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
4.06
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.07
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
0,00%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.98
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.62
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.59
ΣΑΡ
0,00%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.84
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Μαύρος Δεκέμβριος για το λιμάνι του Πειραιά

Με πτώση της τάξεως του 25,4% τον μήνα Δεκέμβριο, ολοκληρώθηκε το 2021 για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα, τον προηγούμενο μήνα διακινήθηκαν μόλις 305,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν ο χαμηλότερος όλου του 2021 και με μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο χειρότερο μήνα, που ήταν ο Ιανουάριος με 363,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Πρόκειται για την χειρότερη μηνιαία επίδοση της τελευταίας 10ετίας και συγκεκριμένα από τότε που η σχετική δραστηριότητα παραχωρήθηκε προς εκμετάλλευση στον κινεζικό όμιλο της Cosco το 2009. Έκτοτε, ο ρυθμός διακίνησης κοντέινερ ήταν σταθερά ανοδικός, ωθώντας το ελληνικό λιμάνι στην εκτόξευσή του διεθνώς, κερδίζοντας δεκάδες θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη και φτάνοντας πέρσι στην τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, ξεπερνώντας λιμάνια «μεγαθήρια», όπως εκείνο της Βρέμης στην Γερμανία και του Αλγκεσίρας στην Ισπανία.

Στην πορεία των ετών αυτών, η ετήσια άνοδος από μήνα σε μήνα ήταν σχεδόν δεδομένη, άλλοτε με διψήφια και άλλοτε με μονοψήφια ποσοστά. Εξαίρεση αποτέλεσε μόνο το αρχικό διάστημα της πανδημίας, όταν προκλήθηκε το πρώτο σοκ στο διεθνές εμπόριο. Ωστόσο,  φαίνεται πως μετά και την εμφάνιση της παραλλαγής Όμικρον, η διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι πλέον τέτοια που δεν μπορεί να μείνει αλώβητο ούτε το λιμάνι του Πειραιά.

Οι συνέπειες των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα

Συνολικά το 2021, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν 4,696 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που υπολείπεται κατά 4,1% του αντίστοιχου περσινού, όταν είχαν διακινηθεί 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Πρόκειται μάλιστα για το δεύτερο διαδοχικό έτος υποχώρησης, καθώς πτώση κατά 5% είχε καταγραφεί και το 2020 (έναντι του 2019). Ως εκ τούτου, το 2019 παραμένει ο καλύτερος χρόνος μέχρι σήμερα, με επίδοση 5,15 εκατ. κοντέινερ, μόνο από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Μετά και την επιβεβαίωση της αρνητικής εικόνας των τελευταίων μηνών του 2021, ο Πειραιάς χάνει πλέον την τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, καθώς το λιμάνι της Βαλένθια έχει ανακάμψει σημαντικά και ξεπέρασε το ελληνικό λιμάνι, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα φανεί αν το ίδιο θα συμβεί και με το λιμάνι της Βρέμης. Πρόκειται για μια εξέλιξη που είχε προβλέψει το «powergame.gr» ήδη από τον προηγούμενο Δεκέμβριο, καθώς ήταν ξεκάθαρο το προβάδισμα που είχε πάρει η Βαλένθια.

Η εξάρτηση από την Κίνα

Όπως φαίνεται η εξάρτηση του Πειραιά από τα φορτία από την Κίνα, δηλαδή από τα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης, είχε αρνητικό αντίκτυπο. Οι σημαντικές καθυστερήσεις των πλοίων σε πολλά λιμάνια της Κίνας και της Ασίας γενικότερα, περιόρισαν σημαντικά τα φορτία που έφτασαν στον Πειραιά. Ακόμα όμως και αυτά που ήρθαν, καθυστέρησαν σημαντικά να εξυπηρετηθούν, τόσο λόγω του πολλαπλασιασμού των κρουσμάτων μεταξύ των λιμενεργατών, όσο και λόγω της έλλειψης χώρου στις αποθήκες του ΟΛΠ. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν πλέον πολλοί εισαγωγείς που καθυστερούν να παραλάβουν τα κοντέινερ τους, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των στοιβαγμένων «κουτιών». Κάποια μάλιστα είναι πιθανό να βρεθούν στα αζήτητα, καθώς σε αρκετά εξ αυτών βρίσκονται εποχιακά προϊόντα, τα οποία καθυστέρησαν να φτάσουν στον Πειραιά, με αποτέλεσμα να χαθεί η εορταστική περίοδος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!