Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Διεθνές εμπόριο: Η Κίνα εγκλωβίζει συναλλαγές 22 τρισ. δολαρίων

Η αυστηρή πολιτική της Κίνας στην καταπολέμηση της πανδημίας της νόσου Covid-19 αναμένεται να προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση εκτιμώμενων συναλλαγών 22 τρισ. δολαρίων του παγκόσμιου εμπορίου, επιδεινώνοντας ήδη υπάρχοντα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες της Ασίας, της Ευρώπης και των ΗΠΑ.

Οικονομικοί αναλυτές αναθεωρούν, από μια ημέρα στην άλλη, τις προβλέψεις τους για την παγκόσμια οικονομία, όσο η Κίνα μένει αμετακίνητη στην πολιτική μηδενικής ανοχής στην πανδημία, η Ρωσία συνεχίζει τον πόλεμο στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός αναγκάζει τις κεντρικές τράπεζες να εξετάσουν μεγαλύτερες αυξήσεις στο κόστος δανεισμού. Την ίδια ώρα, πληθαίνουν τα σχόλια για μικρότερες και πιο ευέλικτες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ επιχειρηματίες και έμποροι είναι αντιμέτωποι με μια σειρά ανατιμήσεων από τις πρώτες ύλες μέχρι το κόστος των μεταφορών.

«Αναμένουμε μεγαλύτερη συμφόρηση από πέρσι» σχολίασε στο Bloomberg ο Ζακ Βάντερμεϊρεν, διευθύνων σύμβουλος στο λιμάνι της Αμβέρσας, το οποίο είναι το δεύτερο λιμάνι στην Ευρώπη με τον μεγαλύτερο όγκο εμπορευματοκιβωτίων. Απευθυνόμενος στο πρακτορείο Bloomberg, υπογράμμισε πως οι επιπτώσεις θα είναι αισθητές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Σε ανάλογο μήκος κύματος, ανάλυση στο blog του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αναφέρει πως οι καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η αύξηση των τιμών στα εμπορεύματα θα έχουν αρνητική επίδραση στην Ασία, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία θα πλήξει τη ζήτηση στην Ευρώπη λόγω της μεγάλης αύξησης στο κόστος διαβίωσης.

Κίνα: Γίνεται ο αδύναμος κρίκος του παγκόσμιου εμπορίου

Τα lockdown στη Σαγκάη και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της Κίνας μαζί με την αποδυνάμωση του κλάδου των ακινήτων της χώρας αναμένεται να οδηγήσουν σε επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο 4,4% το τρέχον οικονομικό έτος από το 8,1% πέρσι, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στην ευρύτερη Ασία. Σύμφωνα με τις προβλέψεις που είχε δημοσιοποιήσει το ΔΝΤ τον Ιανουάριο, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου θα αναπτυχθεί  φέτος με ρυθμό 4,8%, δηλαδή υψηλότερα από το αναθεωρημένο 4,4% που ανακοινώθηκε αυτόν τον μήνα. Η Κίνα αναλογεί στο 12% του παγκόσμιου εμπορίου, όπου ο όγκος των συναλλαγών έφθασε πέρσι το ιστορικό υψηλό των 28,5 τρισ. δολαρίων με άνοδο 25% από το 2020. Φέτος εκτιμάται πως θα κινηθεί στα 22 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με προβλέψεις της HIS Markit. Ένας από τους κλάδους που είναι πιο εκτεθειμένος είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τη Tesla, παραδείγματος χάριν, να διακόπτει την παραγωγή στο εργοστάσιο της στη Σαγκάη για έναν μήνα.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες έχει ενταθεί η ανάγκη να γίνουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες πιο τοπικές, δηλώνει στο αμερικανικό πρακτορείο ο Λορέντζο Μπέρχο, διευθύνων σύμβουλος της Vesta, μια εταιρεία κατασκευής βιομηχανικών κτιρίων και κέντρων διανομής. Το Bloomberg τονίζει πως αυτή η μεταστροφή ήδη λαμβάνει χώρα με αποδέκτες χώρες όπως το Μεξικό. O Μπέρχο δηλώνει πως « η παγκοσμιοποίηση έτσι όπως την γνωρίζαμε ίσως να έρχεται στο τέλος της».

Το παγκόσμιο εμπόριο έχει υποστεί στρεβλώσεις και ανατροπές πάνω από μια διετία, με τους οικονομικούς αναλυτές να προεξοφλούν  ένα τρίτο έτος με προβλήματα όχι μόνον τα lockdown στην Κίνα αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία που αναγκάζει τα δρομολόγια των εμπορικών πλοίων να αποφύγουν τη Μαύρη Θάλασσα. Υπολογίζεται πως κάθε χρόνο μετακινούνται 25 εκατ. κοντέινερ με 6.000 πλοία στο πλαίσιο ενός διεθνούς δικτύου που «παίρνει σάρκα και οστά» από τη συγχρονισμένη λειτουργία λιμανιών, σιδηροδρόμων, τερματικών σταθμών και αποθηκών. Μόνον η Κίνα διαθέτει έξι από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια στη διακίνηση κοντέινερ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!