Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Καραγιάννης: Τα έργα υποδομών θα απογειώσουν τη Δυτική Ελλάδα

Στις μεταρρυθμιστικές τομές που πραγματοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα των δημόσιων έργων και τα εργοτάξια που πλέον έχουν στηθεί σε όλη τη χώρα, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πελοπόννησος».

«Η αλλαγή νοοτροπίας και η επανάκτηση της εμπιστοσύνης ήταν μονόδρομος. Δουλέψαμε σκληρά και καταφέραμε σήμερα να έχουμε εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα, από άκρη σε άκρη. Αυτό δεν έγινε τυχαία και δεν θα γινόταν αν παράλληλα δεν κάναμε τομές για να φέρουμε τα δημόσια έργα στον 21ο αιώνα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Περιγράφοντας τον διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, εξήγησε ότι «για εμάς η βιώσιμη ανάπτυξη νοηματοδοτείται όταν ο σχεδιασμός και τα έργα, έχουν άμεσο αντίκτυπο στην περιβαλλοντική θωράκιση και στην ανθεκτικότητα, στην οικονομία με έμφαση και την τοπικότητα, και στην κοινωνική συνοχή και ευημερία».

Υπογράμμισε ότι «οι υποδομές εξαιτίας του υψηλού πολλαπλασιαστή για την οικονομία είχαν προεξέχοντα ρόλο στον εθνικό στόχο για νέο παραγωγικό μοντέλο» και πρόσθεσε ότι «πλέον τα μεγάλα έργα οδηγούν την προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας».

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

Ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε εκτενή αναφορά στα σημαντικά έργα που υλοποιούνται στην Δυτική Ελλάδα, αρχής γενομένης από τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα-Πύργος» που θα παραδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος του σε 36 μήνες και θα ολοκληρωθεί τέσσερις μήνες μετά.

Ξεκαθάρισε ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι, διαβεβαίωση γι’ αυτό αποτελούν «τα εργοτάξια που δουλεύουν εντατικά καθώς και ότι η κυβέρνησή μας έχει αποδείξει ότι δεν αρέσκεται σε φιέστες και εγκαίνια μουσαμάδων».

Υπενθύμισε την παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην επίσημη έναρξη των εργασιών, τονίζοντας ότι «απέδειξε με τον πλέον ουσιαστικό και εμφατικό τρόπο το προσωπικό του ενδιαφέρον για την εξέλιξη του έργου».

Εργασίες γίνονται και για το ξεχωριστό έργο της αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα οδικό άξονα, το οποίο, σημείωσε ότι: «θα συμβάλλει στη βιώσιμη κινητικότητα, σε καλύτερους χρόνους, σε μείωση του μεταφορικού κόστους και θα σώσει ζωές».

Τα έργα που υλοποιούνται στη Δυτική Ελλάδα

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι τα περιθώρια για έργα υποδομών που θα απογειώσουν τη Δυτική Ελλάδα ήταν πάντα σημαντικά και το έλλειμμα που υπήρχε ανήκει στο παρελθόν.

Σχετικά με τα έργα που υλοποιούνται στην «κομβική αυτή περιφέρεια της Ελλάδας», ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε ενδεικτικά στη σύνδεση Άκτιου-Αμβρακίας με συμβατικό προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων ευρώ που θα παρακάμπτει την Αμφιλοχία και τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό και στη σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο – Δυτικός Άξονας.

Σημαντική παρέμβαση που θα αναβαθμίσει τον ρόλο της ευρύτερης περιοχής είναι και τα σιδηροδρομικά έργα.

«Έχουμε τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με τον Πύργο, η οποία αναβαθμίζεται σε συνολικό μήκος σχεδόν 79 χιλιομέτρων και επιτέλους θα επαναλειτουργήσει» όπως ανέφερε. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματοδότησή του θα γίνει από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

«Η σύνδεση θα προχωρήσει αφού ολοκληρωθεί ο πλήρης σχεδιασμός της γραμμής και μάλιστα, είμαι σε θέση να σας πω, ότι θα είναι η πρώτη μας παρέμβαση η οποία θα γίνει εντός του έτους και ίσως και εντός του καλοκαιριού» πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.

Υπενθύμισε ότι, επιλύθηκαν τα προβλήματα στο τμήμα «Κιάτο-Ροδοδάφνη», προκηρύχθηκε ακόμα μία εργολαβία για την ηλεκτροκίνηση. Πρόσθεσε ότι «το τμήμα «Ροδοδάφνη-Ρίο» έχει ήδη ανάδοχο και εκτιμούμε ότι έως το καλοκαίρι θα υπογραφεί η σύμβαση».

«Μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου προχωράμε και με το «Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών» προϋπολογισμού άνω των 470 εκατομμυρίων ευρώ. Φέρνουμε το τρένο στην πόλη της Πάτρας και συνδέουμε το λιμάνι προκειμένου να το αναβαθμίσουμε εμπορικά, να ανοίξουμε τις προοπτικές των συνδυασμένων μεταφορών γεγονός που απελευθερώνει μεγάλες αναπτυξιακές υπεραξίες» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

 «Κάνουμε όσα δεν είχαν γίνει χρόνια»

Σχετικά με τις τομές που έχουν γίνει, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε, ενδεικτικά: «αναθεωρήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις όπου θεσπίσαμε και τη δυνατότητα ιδιωτικής επίβλεψης στα έργα. Έχουμε ξεκινήσει μια μεγάλη συμφωνία πλαίσιο για παροχή υποστήριξης από εξειδικευμένους συμβούλους στις υπηρεσίες του Υπουργείου μας. Πρόσφατα, νομοθετήσαμε τη διαδικασία υποβολής Πρότυπων Προτάσεων από τον Ιδιωτικό τομέα, ένα ακόμα χρήσιμο και κρίσιμο εργαλείο για έργα μεγάλης εμβέλειας».

«Συστήσαμε το Παρατηρητήριο Τιμών και Προδιαγραφών με μεγάλη συμμετοχή του Ιδιωτικού Τομέα που θα είναι σημείο αναφοράς στα έργα, δημόσια και ιδιωτικά, κάτι που η αγορά ζητούσε για δεκαετίες και η κρίση της Ουκρανίας υπογράμμισε την αξία του» πρόσθεσε.

Κλείνοντας σημείωσε ότι «κάνουμε όσα δεν είχαν γίνει για χρόνια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!