Γ.Δ.
1449.19 -0,40%
ACAG
-0,45%
6.57
CENER
+0,79%
7.63
CNLCAP
-4,24%
7.9
DIMAND
+0,10%
9.55
OPTIMA
-0,37%
10.64
TITC
+0,69%
29
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.494
ΑΒΕ
+2,55%
0.483
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-0,54%
0.92
ΑΛΜΥ
-0,89%
2.775
ΑΛΦΑ
-0,97%
1.632
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,48%
12.32
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-0,90%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+4,17%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,71%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-1,56%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
-2,09%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.52
ΔΑΑ
-0,24%
8.33
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,78%
11.39
ΔΟΜΙΚ
-0,11%
4.655
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,90%
1.69
ΕΕΕ
+0,53%
30.1
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.54
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+3,29%
2.51
ΕΛΛ
-0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,95%
2.595
ΕΛΠΕ
-1,13%
8.28
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.778
ΕΛΧΑ
+0,41%
1.936
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.28
ΕΤΕ
-0,73%
7.644
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-1,39%
1.992
ΕΧΑΕ
-0,77%
5.14
ΙΑΤΡ
+3,41%
1.67
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
-2,91%
1.67
ΙΝΚΑΤ
+1,39%
5.12
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,53%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+0,79%
6.34
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+0,42%
3.555
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,22%
1.615
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.595
ΚΟΡΔΕ
+2,90%
0.568
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,83%
5.95
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,46%
10.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.94
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
-2,91%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.08
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
3.02
ΜΕΡΚΟ
-1,30%
45.6
ΜΙΓ
+0,74%
4.1
ΜΙΝ
-5,51%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,35%
26.98
ΜΟΝΤΑ
+7,49%
3.3
ΜΟΤΟ
+0,17%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,11%
37.96
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+1,45%
1.05
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,90%
22.5
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-3,45%
2.8
ΟΠΑΠ
-2,98%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,90%
0.9
ΟΤΕ
-0,70%
14.24
ΟΤΟΕΛ
+0,31%
12.84
ΠΑΙΡ
-0,82%
1.21
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,88%
3.945
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,61%
4.065
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,87%
4.56
ΡΕΒΟΙΛ
+1,89%
1.62
ΣΑΡ
+1,19%
11.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
-0,50%
1.99
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.8
ΣΠΙ
+2,54%
0.728
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,38%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,05%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+3,73%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,74%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Κτηματολόγιο: Ποιες διατάξεις περιλαμβάνει το ν/σ του υπ. Δικαιοσύνης

Θεσπίζεται η απευθείας διασύνδεση του Κτηματολογίου με τα ληξιαρχεία, ενώ προβλέπεται και η ένταξη των ακινήτων των περιοχών ισχύος του Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Πρόκειται για ορισμένες από τις διατάξεις για το Κτηματολόγιο οι οποίες περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης που καταρτίστηκε σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και επιχειρείται:

• Η ένταξη των ακινήτων των περιοχών ισχύος του Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

• Ο θέσπιση διαδικασίας μετάπτωσης των κτηματολογικών δεδομένων του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου.

• Η επίτευξη ομοιομορφίας στην καταχώριση και παρουσίαση των πληροφοριών που αφορούν σε ακίνητα ή ειδικά ιδιοκτησιακά αντικείμενα στις περιοχές ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου.

• Η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε πολίτες και επαγγελματίες σχετικά με τα ακίνητα των περιοχών ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού.

• Η θέσπιση μεταβατικών διατάξεων για την κτήση και την απώλεια εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων, ιδίως στις προϋποθέσεις κτήσης ακινήτου με χρησικτησία. Τούτο, διότι στο πλαίσιο του Κανονισμού Δωδεκανήσου υπήρχαν ειδικές διατάξεις διαφορετικές από εκείνες που ισχύουν στην υπόλοιπη Χώρα. Οι διατάξεις αυτές διατηρούνται μεταβατικά, προκειμένου για την ομαλή μετάβαση από το ισχύον στο νέο καθεστώς.

• Ενίσχυση ασφάλειας συναλλαγών και κατοχύρωση εμπιστοσύνης πολιτών στο θεσμό του Εθνικού Κτηματολογίου.

Το νομοσχέδιο διαρθρώνεται σε δύο ουσιαστικά μέρη:

Στο πρώτο μέρος περιλαμβάνονται διατάξεις τεχνικού, κυρίως, χαρακτήρα που αφορούν στη διαδικασία μετάπτωσης του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Στα επόμενο μέρος επιχειρούνται, ωστόσο, πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις.

Πιο συγκεκριμένα, στο δεύτερο μέρος:

• Θεσπίζεται η απευθείας διασύνδεση του ελληνικού Κτηματολογίου με τα ληξιαρχεία. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι πλέον το Κτηματολογικό Φύλλο κάθε ακινήτου, μέσα από τη διασύνδεσή του με τα Ληξιαρχεία, θα ενημερώνεται αυτόματα με τα στοιχεία της ληξιαρχικής πράξης του θανάτου κάθε δικαιούχου. Μάλιστα, στη διάταξη υπάρχει πρόβλεψη και σχετικά με τον χρόνο έναρξης λειτουργίας του παραπάνω συστήματος διασύνδεσης. Περαιτέρω, προβλέπεται ότι οι πλησιέστεροι συγγενείς του θανόντος-δικαιούχου κτηματολογικής εγγραφής έχουν στο εξής την υποχρέωση να γνωστοποιήσουν στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο ότι είναι οι πλησιέστεροι συγγενείς, προκειμένου να σημειώνονται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο, στο πεδίο των προσθέτων πληροφοριών.

• Παράλληλα, εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν στο προσωπικό και στη λειτουργία του ελληνικού Κτηματολογίου, με στόχο την ταχύτερη στελέχωσή του και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, όπως η ανακατανομή θέσεων προσωπικού ανά κλάδο, η δυνατότητα προσωρινής κάλυψης των θέσεων προϊσταμένων σε κτηματολογικά γραφεία και υποκαταστήματα μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και η σύσταση πάγιας προκαταβολής προς κάλυψη επειγουσών λειτουργικών αναγκών περιορισμένου οικονομικού εύρους.

• Επιπλέον, βελτιώνεται η διαδικασία επανακτηματογράφησης προκειμένου να αποκατασταθούν αδικίες σε βάρος των επιμελών ιδιοκτητών σε όσες περιοχές της χώρας επιχειρήθηκε στο παρελθόν η διόρθωση ορίων και θέσεων των ακινήτων τους χωρίς τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, επιταχύνεται η σύναψη συμπληρωματικών συμβάσεων για τον ίδιο σκοπό, αλλά και για την εφαρμογή των αλλαγών που επέφερε το άρθρο 93 του ν.4915/2022 για τις εκτάσεις δασικού χαρακτήρα.

• Μια ακόμα σημαντική τομή, που αφορά στους πολίτες, είναι η πρόβλεψη εξουσιοδοτικής διάταξη για τη διαδικασία έκδοσης του ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας. Δηλαδή, ενοποιείται η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

• Επίσης, προβλέπεται η λύση του συμφώνου συμβίωσης με τη χρήση ψηφιακών μέσων, κατ’ αντιστοιχία με τα ισχύοντα για το άυλο συναινετικό διαζύγιο.

• Διευκολύνεται η εγκατάσταση υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μέσω της ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων για την υποστήριξη της διαδικασίας.

• Απλοποιούνται διαδικασίες εγκατάστασης συγκεκριμένων κατηγοριών κεραιών, με σεβασμό στα όρια ασφαλούς έκθεσης του πληθυσμού.

• Βελτιώνονται οι ταχυδρομικές υπηρεσίες με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης των παρόχων από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σε περιπτώσεις καθυστερημένης επίδοσης.

Στο τρίτο μέρος επιλύεται ένα σημαντικό ζήτημα για την τοπική κοινωνία της Ικαρίας. Αίρονται όλες οι αρνητικές συνέπειες για τους κατοίκους και ιδιοκτήτες της περιοχής, που δημιουργήθηκαν μέχρι τις 27 Μαρτίου 2014, από τις παραλήψεις της Υποθηκοφύλακα, για τις οποίες παραπέμφθηκε και καταδικάστηκε από τα ποινικά δικαστήρια.

Να αναφέρουμε ότι στο τέταρτο μέρος του νομοσχεδίου θεσπίζονται μεταβατικές και εξουσιοδοτικές διατάξεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!