Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Μεταφορές: Ορφανές εκατοντάδες θέσεις οδηγών σε φορτηγά στην Ελλάδα

Η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους (καυσίμων κίνησης και ηλεκτρικού ρεύματος) είναι μόνο ένα από τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου μεταφορών και αποθηκών (logistics) καθώς καταγράφονται και στην Ελλάδα τεράστια κενά σε οδηγούς. Οι διοικήσεις των εταιρειών του κλάδου ζητούν άμεσες πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση, με νέα προγράμματα κατάρτισης, αλλά και φορολογικά κίνητρα π.χ. για τους οδηγούς διεθνών μεταφορών, όπως ισχύουν σε άλλα κράτη – μέλη της Ε.Ε.

«Η εταιρεία μου έχει 69 φορτηγά, ήταν δύσκολο να βρούμε τους οδηγούς και αναγκαστήκαμε να κάνουμε εμείς σχολή οδηγών αφού στα καινούργια (EURO 6) αυτοκίνητα απαιτείται πρόσθετη εκπαίδευση» είπε χθες ο κ. Δημήτρης Κιούσης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς  (Π.Ε.Ε.Δ) και διευθύνων σύμβουλος της Kioussis Transys στο 5Ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών. Ο πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανιών Ψύξης και Logistics Διονύσης Γρηγορόπουλος (διευθύνων σύμβουλος της Logistics Way) πρόσθεσε πως «δεν έχουμε οδηγούς, δεν εκπαιδεύουμε οδηγούς και δεν είναι μια δουλειά που θεωρείται ωραία, όμορφη». Επικαλέστηκε απάντηση που έδωσαν  συμμετέχοντες στο επιτραπέζιο παιχνίδι «Μάντεψε Ποιος» στην ερώτηση «ποιο θεωρείτε το υποδεέστερο επάγγελμα;». «Το 69% είπε οδηγός» εξήγησε ο κ. Γρηγορόπουλος.

Η κα Ηρώ Δουμάνη, αντιπρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εμπορευματικών Μεταφορών & Logistics (IRU) και διευθύντρια της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών) εξήγησε πως στην Ευρώπη υπάρχουν περισσότερες από 100.000 κενές θέσεις οδηγών σε φορτηγά με αποτέλεσμα να παραμένουν παροπλισμένα χιλιάδες οχήματα. Όπως εξήγησε, η ανάπτυξη των αυτόνομων φορτηγών θα συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος αλλά ταυτόχρονα ανεβάζει τον πήχη για την εκπαίδευση ενός οδηγού που πρέπει πλέον να διαθέτει εξελιγμένες ψηφιακές δεξιότητες.

«Οι τιμές της ενέργειας είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα και δεν μπορεί να γίνει καμία πρόβλεψη για το μέλλον» είπε η κα Δουμάνη και εξήγησε πως «κατά  98% ο κλάδος βασίζεται στο πετρέλαιο». Στην Ελλάδα η κατάσταση είναι πιο δύσκολη λόγω και της παλαιότητας του εθνικού στόλου φορτηγών. Είμαστε πρωταθλητές Ε.Ε. με βάση το μέσο όρο ηλικίας των φορτηγών δημοσίας χρήστης κάτι που αποτελεί μειονέκτημα στην ανταγωνιστικότητα των Ελλήνων μεταφορέων. Η διευθύντρια της ΟΦΑΕ είπε πως απαιτούνται πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση. «Δεν ζητάμε να χαριστούν οχήματα ή χρήματα. Χρειάζονται εργαλεία χρηματοδότησης για να στηρίξουν τις επενδύσεις της αγοράς σε νέο εξοπλισμό, νέα συστήματα, νέο προσωπικό». Ο κ. Κιούσης εξήγησε πως «ζητάμε ένα χρηματοδοτικό εργαλείο» με όποιο μοντέλο θεωρεί η κυβέρνηση πιο εφαρμόσιμο, είτε είναι με χαμηλότερα επιτόκια, είτε με φοροαπαλλαγές για όσους επενδύουν, κ.λπ.

Ο κ. Γρηγορόπουλος είπε πως υπάρχουν «πολλά προβλήματα στη διακίνηση τροφίμων» στην Ελλάδα ενώ καλύπτεται μόλις το 7% των αναγκών σε ψυχόμενη αποθήκευση. Είμαστε μια τουριστική χώρα αλλά «τα νησιά μας έχουν μηδενική κάλυψη ψυγείων εκτός από δύο μεγάλα». Πρόσθεσε πως η εφοδιαστική αλυσίδα «συμμετέχει στο ΑΕΠ με το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό μετά τον τουρισμό ενώ δουλεύει όλο το χρόνο». Ο πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανιών Ψύξης και Logistics θεωρεί πως «αν ο κλάδος στηρίζονταν θα μπορούσε να φτάσει το ποσοστό του τουρισμού στο ΑΕΠ και με διαφορετικά χαρακτηριστικά εσόδων».

Ο κ. Κιούσης υποστήριξε πως οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες προχώρησαν σε μέτρα στήριξης του κλάδου των φορτηγών ενώ στην Ελλάδα δεν υπήρξε αντίστοιχη πρωτοβουλία. «Από 7 Μαρτίου υπάρχει έγγραφο της Κομισιόν σύμφωνα με το οποίο καμία στήριξη προς αυτοκινητιστές δεν θα θεωρηθεί κρατική ενίσχυση» τόνισε. Πρόσθεσε πως «οι μεταφορικές εταιρείες πεθαίνουν γιατί δε μπορούν να μετακυλήσουν την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Το πετρέλαιο αυξήθηκε από πέρυσι 80% και είναι το 50% του κόστους. Πως θα το μετακυλήσει στους πελάτες; Το πολύ να κάνω μια αύξηση 10% – 15%».

Από την άλλη πλευρά θεωρεί πως η κρίση είναι μια ευκαιρία «να ξεκαθαρίσει η ήρα από το σιτάρι» και χαρακτήρισε εξαιρετικά θετική πρωτοβουλία το σχέδιο της κυβέρνησης για μετεγκατάσταση των μεταφορέων του Ελαιώνα (ελάχιστοι λειτουργούν σε νόμιμες εγκαταστάσεις!) σε εμπορευματικό συγκρότημα που προωθείται με ΣΔΙΤ στην Φυλή, δίπλα στην Αττική Οδό. «Πάμε να κάνουμε ένα καινούργιο μεταφορικό πάρκο που θα δώσει πνοή στην εθνική και διεθνή μεταφορά» τόνισε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!