Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Γ. Γρύλος: Πώς έκανε τη Sky Express να ξεπεράσει τις κρατήσεις του 2019

Ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της αεροπορικής εταιρείας Sky Express, που δραστηριοποιείται σε 34 ελληνικούς προορισμούς και εννέα χώρες του εξωτερικού, Ιωάννης Γρύλος, με άρθρο του στο thinkwithgoogle.com σκιαγραφεί τη μεθοδολογία με την οποία η Sky Express κατάφερε να αξιοποιήσει την κρυφή ζήτηση των πελατών.

Όπως αναφέρει το thinkwithgoogle.com, η Sky Express έχει καταστεί πλέον σε έναν από τους μεγαλύτερους ελληνικούς αεροπορικούς παίκτες και χαρακτηρίζει τον Ιωάννη Γρύλο ως έναν «πολυπράγμονα επιχειρηματία που δραστηριοποιείται επίσης με μεγάλη επιτυχία σε τουρισμό και logistics».

Όπως αναφέρει ο ίδιος, το 2020 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τις αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω των lockdowns, με την ανάκαμψη να είναι επίσης ταραχώδης. Ωστόσο, η Sky Express συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών από τις 40 κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες, που όχι μόνο ανέκαμψαν, αλλά ξεπέρασαν σε επισκεψιμότητα και το 2019! Σύμφωνα με τον Ιωάννη Γρύλο, αιτία της επιτυχίας αυτής είναι μια σειρά κρίσιμων κινήσεων, μεταξύ των οποίων, η επέκταση του σχεδιασμού διαφήμισης και στην ψηφιακή διαφήμιση.

Χρησιμοποιώντας το Travel Insights για τον εντοπισμό της «μυστικής» ζήτησης

Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, στόχος της Sky Express ήταν να αυξηθεί το πελατολόγιό της όχι μόνο εντός, αλλά κι εκτός Ελλάδος. Αυτό σήμαινε ότι χρειαζόταν να αναβαθμιστεί η στρατηγική ψηφιακής διαφήμισης.

Μέσω του εργαλείου Travel Insights, «μπορέσαμε όχι απλώς να παρακολουθούμε την “παραδοσιακή” ζήτηση, αλλά και το πώς άλλαζε αυτή η ζήτηση», μετρώντας « το ενδιαφέρον των πελατών για αεροπορικά ταξίδια σε διάφορες χώρες» τονίζει ο κ. Γρύλος και προσθέτει: «Ξεκινήσαμε εντοπίζοντας εβδομάδα με την εβδομάδα τις αναζητήσεις πτήσεων σε έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες μας, τις ΗΠΑ προς συγκεκριμένους ελληνικούς προορισμούς». Στη συνέχεια, η Sky Express προχώρησε στον συνδυασμό αυτών των αναζητήσεων με τους ήδη γνωστούς δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς. «Έτσι, μπορέσαμε να δούμε τους προορισμούς με την υψηλότερη αναζήτηση για την τελευταία εβδομάδα και να τους συγκρίνουμε με τις προηγούμενες εβδομάδες» προσθέτει. Στη συνέχεια, «παρακολουθούσαμε στενά τον προορισμό που εμφάνιζε αύξηση ενδιαφέροντος για πάνω από δύο συνεχείς εβδομάδες». «Με το να παρακολουθούμε αυτές τις αλλαγές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μπορέσαμε να επικεντρώσουμε τις διαφημιστικές μας καμπάνιες στους πιο δημοφιλείς προορισμούς και όχι γενικά στη χώρα» τονίζει ο Ιωάννης Γρύλος.

Προσεκτική ιεράρχηση για να ανακαλύψουμε τη «μυστική» ζήτηση

Κατόπιν των παραπάνω, η εταιρεία χρησιμοποίησε ίδια μεθοδολογία για να βρει τους δημοφιλείς προορισμούς και από άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία. Προφανώς και πλέον, υπήρξε κατακλυσμός προορισμών, για αυτό έπρεπε να γίνει προσεκτική ιεράρχηση, «προκειμένου να ανακαλύψουμε την “κρυφή” ζήτηση». «Και με αυτόν τον όρο –ξεκαθαρίζει ο ιδιοκτήτης της Sky Exprees- εννοούμε τους προορισμούς που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στους αντιπάλους μας, αλλά αυτοί εμφάνιζαν αξιοπρεπή αριθμό αναζητήσεων και ταχύτατα αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον».

Έτσι, η εταιρεία κατάφερε να επεκτείνει στοχευμένα την ιντερνετική της διαφήμιση που τη βοήθησε να προσελκύσει νέο πελατολόγιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο:

Προσδιορισμός διεθνών συμπεριφορών κρατήσεων

Αναλύοντας τα δεδομένα του εργαλείου της Google Travel Insights, η Sky Express, κατάφερε όχι απλώς να ανακαλύψει τους αγαπημένους προορισμούς ανά χώρα, αλλά και να αναλύσει τη διαφορετική συμπεριφορά τους σχετικά με τις κρατήσεις.

Για παράδειγμα, οι Αμερικανοί είναι αυτό που ονομάζουμε early bookers, κανονίζοντας τις διακοπές τους στην Ελλάδα ανάμεσα σε μέσα Μαρτίου με μέσα Απριλίου, όπως κάνουν και οι Βρετανοί και οι Γερμανοί, εν αντιθέσει με τους Ιταλούς που κλείνουν τις διακοπές την τελευταία στιγμή.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της καμπάνιας που έπαιξε στο Ηνωμένο Βασίλειο αρκετά νωρίς:

Συνδυασμός του Travel Insights με τις συμπεριφοράς κράτησης για τη δημιουργία των διαφημιστικών εκστρατειών

Μετά το «ξεκλείδωμα» του ενδιαφέροντος για ταξίδι και ζήτηση από διαφορετικές αγορές, η Sky Express χρησιμοποίησε το εργαλείο της Google Travel Insights, ώστε να δημιουργήσει τις διαφημιστικές της εκστρατείες.

Εν προκειμένω, χρησιμοποιήθηκε το Maximise Conversion Value, μια μηχανική εκμάθηση για να βελτιστοποιεί αυτόματα τις προσφορές της εταιρείας και να εμφανίζει διαφημίσεις περισσότερο ή λιγότερο συχνά με βάση τις συμπεριφορές αναζήτησης των ατόμων. Για αυτές τις καμπάνιες, η στρατηγική Maximise Conversion Value βοήθησε τη Sky Express να εντοπίσει δυνητικούς πελάτες, που ήταν πιο κοντά στην κράτηση ενός ταξιδιού και διασφάλισε ότι εμφάνιζε τις διαφημίσεις της εταιρείας σε αυτά τα άτομα.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα «Πριν και Μετά» που ακολουθεί:

«Βρήκαμε ένα χρυσωρυχείο αναξιοποίητης ζήτησης και ευκαιριών, όταν προσθέσαμε το εργαλείο Travel Insights στην ψηφιακή στρατηγική διαφημίσεων της Sky Express», λέει ο Κωνσταντίνος Σκιάνης, ιδρυτής και διευθύνων συνεργάτης της Mediacube. «Τα αποτελέσματα ήταν τόσο αδιαμφισβήτητα που οδήγησαν σε μια συνολική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουμε ως εταιρεία τη στρατηγική μας στο Google Ads για διεθνή ανάπτυξη» πρόσθεσε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!