Γ.Δ.
1501.15 +0,72%
ACAG
-0,65%
6.1
CENER
+0,92%
8.81
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
+0,11%
9.31
OPTIMA
-0,17%
11.66
TITC
+0,16%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,98%
1.656
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.81
ΑΛΜΥ
+1,97%
2.85
ΑΛΦΑ
+2,31%
1.7495
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.72
ΑΡΑΙΓ
-4,81%
12.47
ΑΣΚΟ
0,00%
2.71
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
-2,33%
8.4
ΑΤΤ
+2,30%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,48%
6.23
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,36%
1.405
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
+0,05%
8.36
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,27%
11.99
ΔΟΜΙΚ
-1,21%
4.505
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,83%
0.369
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
+0,99%
32.66
ΕΚΤΕΡ
+1,17%
4.31
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.47
ΕΛΛ
-1,40%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,13%
2.675
ΕΛΠΕ
+1,12%
8.595
ΕΛΣΤΡ
+0,82%
2.45
ΕΛΤΟΝ
+0,64%
1.888
ΕΛΧΑ
+1,68%
2.115
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,09%
1.39
ΕΤΕ
+0,50%
8.5
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.04
ΕΥΡΩΒ
+1,42%
2.138
ΕΧΑΕ
+1,54%
5.27
ΙΑΤΡ
+0,89%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-0,86%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+0,57%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.95
ΙΝΛΟΤ
+1,18%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+1,16%
6.12
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.36
ΙΝΤΕΤ
+2,34%
1.31
ΙΝΤΚΑ
+1,20%
3.785
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,91%
1.665
ΚΟΡΔΕ
+1,85%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+0,79%
1.27
ΚΟΥΕΣ
+0,53%
5.74
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.38
ΛΑΒΙ
+1,23%
0.99
ΛΑΜΔΑ
+1,04%
6.79
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.36
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-0,84%
0.95
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-1,00%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,50%
4.01
ΜΙΝ
+1,79%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,29%
27.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.14
ΜΟΤΟ
+1,63%
3.11
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+1,33%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.35
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,62%
38.48
ΝΑΚΑΣ
-4,11%
2.8
ΝΑΥΠ
+0,41%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.289
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+10,42%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.79
ΟΠΑΠ
+0,39%
15.36
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,75%
0.944
ΟΤΕ
+0,14%
14.17
ΟΤΟΕΛ
+0,63%
12.7
ΠΑΙΡ
+1,75%
1.16
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,02%
3.93
ΠΕΤΡΟ
-0,43%
9.28
ΠΛΑΘ
-0,37%
4.035
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+2,18%
1.218
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.68
ΣΑΡ
+1,25%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+1,58%
0.386
ΣΙΔΜΑ
-2,08%
1.885
ΣΠΕΙΣ
-0,26%
7.7
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,11%
18.18
ΤΖΚΑ
0,00%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,80%
1.772
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,83%
8.35
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.145
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

ΥΠΑ: Το χρονικό της συντριβής του Antonov

Τις ενέργειες που έγιναν από την στιγμή που το Antonov ανέφερε πρόβλημα στον κινητήρα και το χρονικό της συντριβής του αεροσκάφους δυτικά της Καβάλας παρουσιάζει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωση που εξέδωσε σχετικά με το δυστύχημα.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα».

Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Σημειώνεται πως όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός Γιάννης Αρτοποιός, σε έκτακτη ενημέρωση σχετικά με το δυστύχημα, σύμφωνα με τις μετρήσεις που έγιναν στο σημείο συντριβής δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες. Ο κ. Αρτοποιός είπε πως ήδη έχει ανασυρθεί μία σορός και έχει εντοπιστεί μία ακόμη, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και την ανάσυρση των υπολοίπων μελών του πληρώματος.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Πυροσβεστικής, αυτή τη στιγμή έχει ξεκινήσει η δεύτερη φάση της επιχείρησης με τη συμμετοχή ειδικού προσωπικού του ελληνικού στρατού και 30 πυροσβεστών για τη δημιουργία οδών ασφαλους διέλευσης και μεταφοράς σορών σε χώρο απολύμανσης.

Τις έρευνες συνδράμουν δυνάμεις της ΕΛΑΣ, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και ελικόπτερο του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης, ενώ όλες οι ενέργειες πραγματοποιούνται σε συνεργασία με δυνάμεις που έχει διαθέσει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας. Επιπλέον στην περιοχή του δυστυχήματος έχει μεταβεί κλιμάκιο επιθεωρητών περιβάλλοντος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!