Γ.Δ.
1452.04 -0,20%
ACAG
+0,15%
6.61
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
-0,61%
8.2
DIMAND
+0,10%
9.55
OPTIMA
-0,94%
10.58
TITC
+0,52%
28.95
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,80%
1.51
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-2,70%
0.9
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.82
ΑΛΦΑ
-0,55%
1.639
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,32%
12.3
ΑΣΚΟ
+0,77%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-0,90%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,08%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,41%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.64
ΔΑΑ
-0,19%
8.334
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,87%
11.38
ΔΟΜΙΚ
+0,64%
4.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+1,49%
1.7
ΕΕΕ
+0,47%
30.08
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+3,29%
2.51
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,30%
8.35
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.778
ΕΛΧΑ
+0,62%
1.94
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.28
ΕΤΕ
-0,57%
7.656
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,50%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,58%
5.15
ΙΑΤΡ
+3,41%
1.67
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.735
ΙΝΚΑΤ
+1,98%
5.15
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
5
ΙΝΛΟΤ
+1,59%
1.152
ΙΝΤΕΚ
+1,43%
6.38
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+1,27%
3.585
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,53%
1.62
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.595
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
1.4
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,37%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.862
ΛΑΜΔΑ
+0,29%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,74%
4.09
ΜΕΝΤΙ
+1,00%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,74%
4.1
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,13%
26.92
ΜΟΝΤΑ
+7,49%
3.3
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,63%
28.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
38.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+1,45%
1.05
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-0,69%
2.88
ΟΠΑΠ
-2,86%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,35%
14.29
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.76
ΠΑΙΡ
-0,82%
1.21
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,38%
3.965
ΠΕΤΡΟ
+0,70%
8.68
ΠΛΑΘ
+0,73%
4.12
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,98%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+2,20%
1.625
ΣΑΡ
+1,02%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+2,00%
2.04
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.74
ΣΠΙ
+3,38%
0.734
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,38%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,05%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
+1,23%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Αγροτικοί δρόμοι: Προτάσεις για έργα 164,5 εκατ. – Η εικόνα ανά περιφέρεια

Έχοντας μία δεξαμενή 294 προτάσεων από τους δήμους για νέα έργα αγροτικής οδοποιίας, συνολικού προϋπολογισμού 164,51 εκατ. ευρώ, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αποφασίζει και ανακοινώνει έως το τέλος Αυγούστου – το πιθανότερο ενδεχόμενο – ποια θα χρηματοδοτηθούν από την δράση 4.3.4 «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης.

Ο προϋπολογισμός των προτάσεων υπερβαίνει κατά 381% τον προϋπολογισμό της δράσης, 43 εκατ. ευρώ, θεωρείται, πάντως, δεδομένο ότι θα υπάρξει υπερδέσμευση κονδυλίων (το ακριβές ύψος της παραμένει ανοιχτό) ώστε να αυξηθούν τα έργα που θα ενταχθούν καθώς οι αγροτικοί δρόμοι θεωρούνται σημαντικός παράγοντας για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

Επιπρόσθετα, στο υπουργείο θέλουν να ανταποκριθούν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό στο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί απ’ όλη την Ελλάδα, όπως αποτυπώνεται στα αναλυτικά στοιχεία για τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί και τον αιτούμενο προϋπολογισμό ανά περιφέρεια:

  • Θεσσαλία: 36 προτάσεις, προϋπολογισμού 21,209 εκατ. ευρώ
  • Πελοπόννησος: 35 προτάσεις, προϋπολογισμού 21,038 εκατ. ευρώ
  • Ήπειρος: 46 προτάσεις, προϋπολογισμού 18,607 εκατ. ευρώ
  • Κεντρική Μακεδονία: 29 προτάσεις, προϋπολογισμού 18,019 εκατ. ευρώ
  • Στερεά Ελλάδα: 28 προτάσεις, προϋπολογισμού 16,126 εκατ. ευρώ
  • Νότιο Αιγαίο: 25 προτάσεις, προϋπολογισμού 14,067 εκατ. ευρώ
  • Δυτική Ελλάδα: 20 προτάσεις, προϋπολογισμού 12,737 εκατ. ευρώ
  • Κρήτη: 18 προτάσεις, προϋπολογισμού 11,41 εκατ. ευρώ
  • Ανατολική Μακεδονία – Θράκη: 17 προτάσεις, προϋπολογισμού 10,817 εκατ. ευρώ
  • Δυτική Μακεδονία: 17 προτάσεις, προϋπολογισμού 7,953 εκατ. ευρώ
  • Αττική: 10 προτάσεις, προϋπολογισμού 4,826 εκατ. ευρώ
  • Βόρειο Αιγαίο: 8 προτάσεις, προϋπολογισμού 4,211 εκατ. ευρώ
  • Ιόνια Νησιά: 5 προτάσεις, προϋπολογισμού 3,490 εκατ. ευρώ

Χρηματοδοτούνται και μικρά τεχνικά έργα αλλά όχι η συντήρηση

Η δράση χρηματοδοτεί την κατασκευή αγροτικών δρόμων προβλέποντας υποχρεωτικά την τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωσή τους. Χρηματοδοτούνται και έργα βελτίωσης υφιστάμενων δρόμων, όπως η διαπλάτυνσή τους όπως και η κατασκευή μικρών τεχνικών έργων (όπως οχετοί απορροής όμβριων υδάτων και τοιχία αντιστήριξης).

Δεν χρηματοδοτούνται, όμως, δαπάνες που αφορούν συνήθεις παρεμβάσεις συντήρησης, όπως την αποκατάσταση τσιμέντου ή ασφάλτου.

Τα προτεινόμενα έργα πρέπει να έχουν ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα των ενδιαφερόμενων δήμων και να μην περιλαμβάνουν δρόμους που εξυπηρετούν τη γενική κυκλοφορία και αποτελούν μέρος του ευρύτερου οδικού δικτύου. Θα πρέπει να υπάρχουν επικαιροποιημένα οριστική μελέτη και τεύχη δημοπράτησης, οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις καθώς και στοιχεία τεκμηρίωσης εξασφάλισης γης.

Πιο γρήγορη και εύκολη η διακίνηση της αγροτικής παραγωγής

Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην προκήρυξη της δράσης, «λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογία της χώρας (ορεινοί όγκοι και νησιωτικός χαρακτήρας) καθώς και της μεγάλης διασποράς των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, υπάρχει η ανάγκη για τη βελτίωση της πρόσβασης σε αυτές.

Με την υλοποιούμενη δράση στόχος είναι η μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, η ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση των γεωργικών μηχανημάτων καθώς και την ταχύτερη και ασφαλέστερη μεταφορά των ευπαθών προϊόντων.

Η εξασφάλιση της εύκολης και ασφαλούς προσπελασιμότητας στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με την παράλληλη βελτίωση και εκσυγχρονισμό των καλλιεργητικών μεθόδων (πρόσβαση μηχανών, εύκολη διακίνηση της παραγωγής), συμβάλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των εκμεταλλεύσεων, με θετικές επιπτώσεις στο αγροτικό εισόδημα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!