Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος: Τα χαμόγελα και οι ανησυχίες για το 2023

Μπορεί η φετινή χρονιά να ξεκίνησε με το αριστερό για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, όμως από τον Μάιο και μετά η κίνηση ανεβαίνει συνεχώς και πλησιάζει «απειλητικά» τα επίπεδα της χρονιάς-ρεκόρ, του 2019. Συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, ήταν στο -85% σε σχέση με το 2019 και πλέον η διαφορά στο ενδεκάμηνο έχει μειωθεί στο -11,65%, αρκετά πάνω από τις προσδοκίες που είχε η διοικητική ομάδα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Πάνω από 21 εκατ. επιβάτες

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η επιβατική κίνηση έσπασε το φράγμα των 20 εκατ. επιβατών, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία έως και τις 29 Νοεμβρίου, οι ταξιδιώτες που χρησιμοποίησαν τις υποδομές του αεροδρομίου ανήλθαν σε 21,1 εκατομμύρια. Η εικόνα είναι ακόμη πιο βελτιωμένη σε ό,τι αφορά τις πτήσεις, καθώς αυτές ήταν κατά 6% περίπου λιγότερες σε σχέση με το 2019. Η διαφορά μεταξύ επιβατικής κίνησης και πτήσεων οφείλεται στη «στήριξη» των αεροπορικών εταιρειών μέσω αυξημένων δρομολογίων από και προς την Αθήνα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι τη φετινή χρονιά επηρεάστηκε από τη μειωμένη έως μηδαμινή κίνηση από και προς Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα.

Το ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιστρέφει στην κανονικότητα επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα του Νοεμβρίου. Τον περασμένο μήνα η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν μειωμένη κατά μόλις 4% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019, «πριμοδοτούμενη» κυρίως από κίνηση στο εσωτερικό, όπου υπήρξε θετικό πρόσημο σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο. Η κίνηση από το εξωτερικό κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και είναι σε ένα βαθμό επηρεασμένη και από την αποχώρηση της Ryanair.

Το απρόβλεπτο 2023

Καθώς η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν τα προγράμματα πτήσεων για την ανοιξη και το καλοκαίρι του 2023, η Αθήνα φαίνεται ότι είναι μέσα στους προορισμούς που θα έχουν θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πτήσεων. Εκείνο που παραμένει άγνωστο είναι εάν αυτά τα αεροσκάφη θα μεταφέρουν και περισσότερους ταξιδιώτες και κυρίως Ευρωπαίους, που καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό χειμώνα.

Χθες στο μεσημέρι, στο περιθώριο της κοινής εκδήλωσης της αεροπορικής εταιρείας TUS με τον ΔΑΑ, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ανέφερε: «Προβληματιζόμαστε όλοι για τη ζήτηση που αφορά το αεροπορικό ταξίδι. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις θα επηρεάσουν τη ζήτηση. Από τον Οκτώβριο αναμενόταν ύφεση σε επίπεδο ζήτησης, άλλα μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, είναι σε καλό επίπεδο και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο χειμώνας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!