Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Το βελτιωμένο τίμημα για τα Καμένα Βούρλα, η απόβαση στη Β. Μακεδονία και η προστασία των ΜμΕ από τον επιτοκιακό κίνδυνο

Η τραγωδία του ελληνικού σιδηροδρόμου

Όποιος θέλει να καταλάβει τι ακριβώς συνέβαινε στον ελληνικό σιδηρόδρομο τις τελευταίες δεκαετίες πρέπει να μελετήσει την υπόθεση του τμήματος Κορίνθου ΆργουςΝαυπλίου. Λίγο πριν μπει η χώρα στα μνημόνια, η γραμμή είχε αναβαθμιστεί, αλλά σχεδόν με την ολοκλήρωση των έργων αποφασίστηκε η κατάργηση σχεδόν όλων των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Πελοπόννησο, πλην της σύνδεσης με Πάτρα και τον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο. Έτσι, η γραμμή Κορίνθου – Άργους – Ναυπλίου εγκαταλείφθηκε, κρίσιμος εξοπλισμός καταστράφηκε, μεταλλικά τμήματα αποκολλήθηκαν από τα γνωστά κυκλώματα «ανακύκλωσης» χαλκού κ.λπ. Τώρα, με αφορμή τη χθεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην Αρκαδία, μάθαμε πως ετοιμάζεται διαγωνισμός για εκ νέου αναβάθμιση της γραμμής, με κόστος 16 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ «και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 18 μηνών από τη συμβασιοποίηση του έργου». Σωστά τα λέει ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, τον χρειαζόμαστε τον σιδηρόδρομο. Χωρίς, όμως, να ξοδεύουμε ξανά και ξανά εκατομμύρια για την αναβάθμιση των ίδιων τμημάτων.

Εμπρός για τη ΔΕΥ, τη Δημόσια Επιχείρηση Υδρογόνου

Οι Γερμανοί δείχνουν τον δρόμο, με την κυβέρνηση να εξετάζει το ενδεχόμενο ίδρυσης μιας νέας επιχείρησης με κρατική συμμετοχή, η οποία θα αναλάβει να αναπτύξει και να διαχειριστεί το δίκτυο μεταφοράς υδρογόνου. Όπως μετέδωσε χθες ο γερμανικός Τύπος, για να υπάρξει συντονισμός στην ανάπτυξη του δικτύου μεταφοράς του υδρογόνου και να εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητά του, ενδέχεται να ιδρυθεί μια νέα επιχείρηση. Η πρόταση περιλαμβάνεται στην Εθνική Στρατηγική για το Υδρογόνο, που βρίσκεται υπό επεξεργασία από την κυβέρνηση. Το ποσοστό του Δημοσίου στη νέα επιχείρηση δεν αναφέρεται στο κείμενο που είδαν οι Γερμανοί δημοσιογράφοι. Εμείς στην Ελλάδα θα μπορούσαμε, πάντως, να φτιάξουμε τη ΔΕΥ, τη Δημόσια Επιχείρηση Υδρογόνου.

Βελτιωμένο τίμημα για τα Καμένα Βούρλα θέλει το ΤΑΙΠΕΔ

Το θέμα της Λουτρόπολης των Καμένων Βούρλων θα είναι βασικό θέμα στην επικείμενη συνεδρίαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ. Όλα δείχνουν ότι αποφάσεις δεν θα ληφθούν και ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, κατά πάγια τακτική, θα ζητήσει βελτίωση του τιμήματος. Και παρ’ όλο που ο ενδιαφερόμενος είναι ένας, ο Όμιλος Μήτση, είναι σίγουρο ότι το κάτι παραπάνω θα το πάρει το ταμείο. Βεβαίως, το μεγάλο όφελος για την ελληνική κοινωνία δεν είναι από το τίμημα που θα προέλθει από την αποκρατικοποίηση, αλλά οι επενδύσεις που θα γίνουν από τον ιδιώτη επενδυτή μετά την αποκρατικοποίηση.

Απόβαση στη Βόρεια Μακεδονία

Δύο ακόμη ελληνικές εταιρείες αύξησαν την παρουσία στους στη γειτονική Βόρεια Μακεδονία. Συγκεκριμένα, τις προηγούμενες ημέρες άνοιξε το πρώτο κατάστημα της Everest στο επίσης ελληνικών συμφερόντων (οικογένεια Βερόπουλου) εμπορικό κέντρο Vero Center στα Σκόπια. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος εστίασης της Vivartia έχει ήδη παρουσία στη γειτονική χώρα μέσω των Goody’s. Παράλληλα, τις προηγούμενες εβδομάδες άνοιξε το πρώτο πρατήριο καυσίμων Shell στα Σκόπια. Μπορεί το Shell να μην είναι ελληνικό σήμα, αλλά αναπτύσσεται από την τοπική θυγατρική της Coral (Όμιλος Βαρδινογιάννη), η οποία ήδη διαθέτει άλλα δύο πρατήρια Shell κοντά στα σύνορα της χώρας με την Ελλάδα.

Με Δ. Σταμάτη και πάλι το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων

Με τον πρώην υπουργό Δημήτρη Σταμάτη στο τιμόνι του συνεχίζει το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ). Με απόφαση του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θεόδωρου Σκυλακάκη, το υφιστάμενο Διοικητικό Συμβούλιο συνεχίζει για άλλα τρία χρόνια, με την υποσημείωση ότι ο πρόεδρος και η αναπληρώτρια πρόεδρος, Γεωργία-Χριστίνα Γιοβάνη, σύμβουλος επιχειρήσεων με ειδίκευση στα χρηματοοικονομικά και πρώην τραπεζικό στέλεχος, θα παραμείνουν στις θέσεις τους μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επιλογής προέδρου και αναπληρωτή προέδρου με βάση τις διατάξεις του Ν. 4735/2020. Η μόνη αλλαγή στο ΔΣ του ΤΠΔ αφορά τον εκπρόσωπο της ΚΕΔΕ: για την επόμενη τριετία θα είναι ο Γιάννης Μουράτογλου, δημοτικός σύμβουλος Έδεσσας, αντί του Δημήτρη Τσιαντή, δημοτικού συμβούλου Λίμνης Πλαστήρα.

Η πρώτη μείωση τραπεζικής προμήθειας

Τελικά αποδεικνύεται ότι και ο άγιος φοβέρα θέλει. Το υπουργείο Οικονομικών και η κυβέρνηση συνολικά άνοιξαν τον φάκελο των τραπεζικών προμηθειών, έβγαλαν στη… σέντρα τις χρεώσεις για βασικές συναλλαγές και η πίεση δείχνει να αποδίδει. Ήδη, η Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου ανακοίνωσε ότι στηρίζει τους πελάτες της, εξισώνοντας την προμήθεια για άμεσες πληρωμές (instant payments) με την προμήθεια εμβάσματος κανονικής προτεραιότητας, σύμφωνα και με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα ακολουθήσουν άραγε οι συστημικές τράπεζες, που έγραψαν καθαρά έσοδα 1,3 δισ. ευρώ από προμήθειες στο εννεάμηνο;

Η προστασία των ΜμΕ από τον επιτοκιακό κίνδυνο

– Μπορεί να έχει περάσει στα ψιλά, ωστόσο σε μια περίοδο αύξησης επιτοκίων χωρίς τέλος, οι μικρομεσαίες που θα πάρουν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης θα μείνουν προστατευμένες. Συγκεκριμένα, κάθε αναθεώρηση επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα οδηγεί και σε αναθεώρηση των χαμηλότοκων επιτοκίων του ΤΑΑ, με εξαίρεση τις μικρές επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 10 εκατομμύρια ευρώ, όπου, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, το επιτόκιο παραμένει σταθερό στο 0,35%. Σημειωτέον ότι από τις 24 Οκτωβρίου και έπειτα, και σε συνέχεια της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης, το αντίστοιχο επιτόκιο για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις διαμορφώνεται πλέον στο 1%.

Η κρίσιμη ημερομηνία για το πετρέλαιο

– Δεν επιβεβαιώνονται -τουλάχιστον προς το παρόν- οι Κασσάνδρες που έβλεπαν τον κακό χαμό στις αγορές, μετά τις ευρωπαϊκές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο. Η τιμή του Brent τσίμπησε γύρω στο 2%, αλλά λόγω των προσδοκιών αναθέρμανσης της ζήτησης από την Κίνα και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πήραν βαθιά ανάσα. Αυτό που επισημαίνουν, πάντως, γνώστες των διεθνών αγορών είναι ότι η πραγματικά κρίσιμη ημερομηνία είναι η 20ή Ιανουαρίου, όταν δηλαδή εκπνεύσει η μεταβατική περίοδος της εφαρμογής του πλαφόν, οπότε τότε θα φανεί αν όντως είναι λειτουργικό και αν προκαλεί δυσλειτουργίες στην παγκόσμια διακίνηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!