Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

FISIKON: Το καύσιμο που συνδυάζει οικονομία, υψηλές επιδόσεις στον κινητήρα και μειωμένους ρύπους

Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν εκτοξευθεί σε ύψη ρεκόρ ελέω ενεργειακής κρίσης, αυτό που όλοι οι οδηγοί ανεξαιρέτως αναζητούν σήμερα, είναι το φθηνότερο κόστος μετακίνησης.

Κι όμως, υπάρχει μια λύση όπου εκτός από την οικονομία, προσφέρει υψηλές επιδόσεις στον κινητήρα του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα επιτυγχάνει μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Το φυσικό αέριο κίνησης CNG (Compressed Natural Gas) είναι το καύσιμο, το οποίο πέραν των χαμηλών εκπομπών ρύπων, διαθέτει περισσότερα οκτάνια από την αμόλυβδη βενζίνη και εξασφαλίζει κέρδος έως και 65% στην κατανάλωση σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.

Το καύσιμο της νέας εποχής που τα προσφέρει όλα αυτά, λέγεται FISIKON και διατίθεται στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, που διαθέτει το μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων με φυσικό αέριο κίνησης CNG Fisikon. Σήμερα λειτουργούν πανελλαδικά 25 πρατήρια Fisikon, έχοντας επιτύχει να εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Με στόχο μάλιστα την πύκνωση του δικτύου πρατηρίων Fisikon σε όλη την ελληνική επικράτεια, η ΔΕΠΑ Εμπορίας προχωρά με ταχείς ρυθμού στη δημιουργία νέων πρατηρίων Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (CNG), τα οποία λειτουργούν εκτός εγκατεστημένου δικτύου διανομής φυσικού αερίου και τροφοδοτούνται με υψηλής αξιοπιστίας συστήματα μεταφοράς CNG, προσφέροντας τη δυνατότητα σε περισσότερους οδηγούς να επωφεληθούν από τα πολλαπλά πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης .

Το CNG αποτελεί αναμφίβολα το καύσιμο του 21ου αιώνα και τη φυσική εξέλιξη στον τομέα των καυσίμων, όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, καθώς συνδυάζει μια σειρά μοναδικών χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων, μεταξύ των οποίων το κυριότερο είναι το τεράστιο κέρδος στην κατανάλωση συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα. Συγκεκριμένα, όσοι χρησιμοποιούν φυσικό αέριο κίνησης μπορούν να πετύχουν οικονομία της τάξεως 60-65% έναντι της βενζίνης, 35-40% έναντι του υγραερίου κίνησης (LPG) και 25-35% συγκριτικά με το ντίζελ.

Μάλιστα, οι οδηγοί που επιλέγουν το συμπιεσμένο φυσικό αέριο Fisikon ως καύσιμο κίνησης απολαμβάνουν της έκπτωσης που παρέχει η ΔΕΠΑ Εμπορίας. Απορροφώντας σχεδόν το 50% του κόστους προμήθειας φυσικού αερίου κίνησης, η εταιρεία αποτρέπει τη διαμόρφωση της λιανικής τιμής στα επίπεδα των 2,35 ευρώ/κιλό, με την ισχύουσα τιμή να διαμορφώνεται σήμερα στο  1,20 €/κιλό.

Επίσης, οι κινητήρες που λειτουργούν με Fisikon επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι τα οχήματα που κινούνται με Fisikon έχουν ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο. Όλοι όσοι διαθέτουν εργοστασιακά κατασκευασμένα οχήματα φυσικού αερίου (IX, βαν/φορτηγά ελαφρού τύπου), μπορούν εκδίδοντας ειδικό σήμα από το gov.gr να απολαμβάνουν το προνόμιο της ελεύθερης κυκλοφορίας στον δακτύλιο της Αθήνας.

Επίσης, με το Fisikon οι οδηγοί μπορούν να νιώθουν σίγουροι για την ποιότητα του καυσίμου και να απολαμβάνουν κάθε φορά τις ίδιες υψηλές επιδόσεις. Το Fisikon έχει 130 οκτάνια και συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση και τη μείωση του θορύβου του κινητήρα. Διατηρεί καθαρά τα μπουζί και δεν διαβρώνει τους κυλίνδρους και τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα, ενώ φροντίζει να αυξηθεί το διάστημα αλλαγής λαδιών.

Το κυριότερο όμως είναι ότι δεν μπορεί να νοθευτεί, όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα καύσιμα. Και αυτό, διότι το φυσικό αέριο διανέμεται με ειδικούς αγωγούς ή τρέιλερ (στις περιοχές εκτός δικτύου αγωγών) κατευθείαν στα πρατήρια Fisikon.

Τα σημαντικά πλεονεκτήματα του συμπιεσμένου φυσικού αερίου κίνησης, το έχουν καταστήσει αρκετά δημοφιλές με όλο και περισσότερους οδηγούς να στρέφονται στην επιλογή ενός εργοστασιακού μοντέλου διπλού καυσίμου (CNG-βενζίνη) ή στη λύση της μετατροπής του κινητήρα τους. Ήδη, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων διαθέτουν στο portfolio πληθώρα μοντέλων Ι.Χ. αλλά και επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών διπλού καυσίμου, μεταξύ των οποίων οι Skoda, Seat, Fiat, VW, Audi, Opel καθώς και οι Ιveco & Scania, πολλά από τα οποία είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!