Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Κατασκευές: Οι συμβάσεις στα μεγάλα έργα και το ανεκτέλεστο των 10 δισ.

Οι κατασκευές αποτελούν βασικό τομέα αύξησης του ΑΕΠ της Ελλάδας. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των ήδη υπογεγραμμένων συμβάσεων υπερβαίνει τα 10 δισ. ευρώ, αλλά αναμένεται να ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ την επόμενη διετία, χωρίς να συνυπολογίζονται τα έργα που χρηματοδοτεί αμιγώς ο ιδιωτικός τομέας.

Οι κορυφαίες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και Intrakat που έχουν αναλάβει / θα αναλάβουν την υλοποίηση κρίσιμων έργων για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών της χώρας προβαίνουν σε κινήσεις ενίσχυσης των δυνατοτήτων τους σε εξοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό αλλά και επάρκεια κεφαλαίων.

Αυτές τις ημέρες υπογράφονται ή θα υπογραφούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες οι συμβάσεις για επτά μεγάλα οδικά έργα προϋπολογισμού άνω των δύο δισ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται η Περιφερειακή Λεωφόρος Θεσσαλονίκης με το υπερυψωμένο τμήμα (Flyover), η σύνδεση Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, τα τμήματα αυτοκινητοδρόμων Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών καθώς και το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα.

Μέχρι τώρα έχουν δημοπρατηθεί έργα προϋπολογισμού άνω των 11 δισ. ευρώ ενώ έχουν υπογραφεί συμβάσεις αξίας πέντε δισ. ευρώ περίπου. Στους νέους διαγωνισμούς που σχεδιάζονται αυτό τον καιρό περιλαμβάνονται και οι  επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η εκδήλωση ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, ύψους 292 εκατ. ευρώ θα έχει γίνει έως τις αρχές του 2023.

Στο πρώτο εξάμηνο του νέους έτους θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την ανάληψη της διαχείρισης της Αττικής Οδού, o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners. Για τις επεκτάσεις, το έργο για την κατασκευή της σήραγγας της Ηλιούπολης στην Αττική, που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, βρίσκεται στη φάση επεξεργασίας του  μοντέλου χρηματοδότησης.

Το έργο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα από μεγαλύτερα  πανευρωπαϊκά έργα με αντικείμενο τη σύμβαση παραχώρησης οδικής αρτηρίας.

Πρόσφατα υπήρξε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για δύο μεγάλα έργα ύδρευσης / άρδευσης, το φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα και το διπλό φράγμα στον Ταυρωνίτη ποταμό στην Κρήτη με τη διάρκεια  παραχώρησης να έχει οριστεί σε 30 έτη. Ο προϋπολογισμός για το φράγμα Ενιπέα ανέρχεται στα 230 εκατ. ευρώ ενώ για το φράγμα Ταυρωνίτη στα 267 εκατ. ευρώ.  Στο τελικό στάδιο είναι ο διαγωνισμός για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική μέσω του οποίου αντιμετωπίζονται προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης στην περιοχή. Προχωρούν επίσης οι διαγωνισμοί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ  και Δράμα – Αμφίπολη προϋπολογισμού 248,5 εκατ. ευρώ.

Το υπουργείο Υποδομών εξετάζει το ενδεχόμενο παράτασης των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, ώστε οι παραχωρησιούχοι να επενδύσουν ίδια κεφάλαια για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών σταθμών φόρτισης οχημάτων και φορτηγών με την  εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πρανή ή/και σε διαχωριστικές νησίδες του εθνικού δικτύου για την παραγωγή της αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας. Οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων λήγουν το 2037 (Άξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός και τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια, τμήμα Μαλιακός – Κλειδί), το 2038 (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) και μετά το 2041 (Ολυμπία Οδος δηλαδή το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος).

Σε εξέλιξη είναι οι διαγωνισμοί για κτιριακά ΣΔΙΤ όπως οι φοιτητικές κατοικίες, κ.α. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς, για την «Πολιτεία Καινοτομίας» επίσης στην Πειραιώς. Έχουν προκηρυχθεί και οι διαγωνισμοί για τα 13 περιφερειακά κέντρα της Πολιτικής Προστασίας και τα 17 σχολεία στην Δυτική Μακεδονία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!