Γ.Δ.
1452.24 0,00%
ACAG
0,00%
6.24
CENER
0,00%
8
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
9.6
OPTIMA
0,00%
10.8
TITC
0,00%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.462
ΑΒΕ
0,00%
0.484
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.93
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.84
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.65
ΑΣΚΟ
0,00%
2.69
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.84
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.49
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.16
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.347
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
30.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
0,00%
8.385
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.33
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
0,00%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.34
ΕΤΕ
0,00%
7.81
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.76
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.42
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.29
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.532
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.278
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.37
ΛΑΒΙ
0,00%
0.848
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
0,00%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.36
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
1.02
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.88
ΟΠΑΠ
0,00%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.909
ΟΤΕ
0,00%
14.06
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.17
ΠΑΠ
0,00%
2.63
ΠΕΙΡ
0,00%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.37
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.76
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.33
ΤΖΚΑ
0,00%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.298
ΦΡΛΚ
0,00%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Χρ. Ράμμος: Κανένα κρατικό όργανο δεν μπορεί να ασκεί έλεγχο στην ΑΔΑΕ

“Ο Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου δεν δύναται, επικαλούμενος τη γενική αρμοδιότητά του να γνωμοδοτεί επί «νομικών ζητημάτων γενικού ενδιαφέροντος», να διατυπώνει γνώμη επί της ερμηνείας και εφαρμογής διατάξεων που αφορούν τις συνταγματικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ και η επίμαχη γνωμοδότηση του κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, πέρα από το γεγονός ότι νομικά δεν έχει παράγει καμία απολύτως δέσμευση, παραβιάζει εξόφθαλμα την ευθέως εκ του Συντάγματος εκπορευόμενη ανεξαρτησία της ΑΔΑΕ, η οποία μέχρι σήμερα είχε πάντοτε γίνει σεβαστή”, αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ Χρήστος Ράμμος σχετικά με την γνωμοδότηση 1/10879/10.1.2023 του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων πως η ΑΔΑΕ δεν έχει αρμοδιότητα να διαχειρίζεται αιτήματα πολιτών που ζητούν να πληροφορηθούν αν υπήρξε παρακολούθηση.

«Σύμφωνα με το Ελληνικό Σύνταγμα, όπως αναθεωρήθηκε το 2001, αλλά σύμφωνα και με τα ισχύοντα ευρύτερα στα κράτη του ευρωπαϊκού νομικού πολιτισμού, στα οποία ανήκει η χώρα μας, ο θεσμός των ανεξαρτήτων αρχών προϋποθέτει την πραγματική και όχι απλώς στα χαρτιά ανεξαρτησία της λειτουργίας τους και δεν είναι συμβατός με την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών υπό κηδεμόνευση ή καθ’ υπαγόρευση.

Ειδικότερα, η ρητή, κατά το άρθρο 19, παρ. 2, του Συντάγματος, συνταγματική κατοχύρωση της ΑΔΑΕ ως ανεξάρτητης αρχής, διασφαλίζουσας μάλιστα το απολύτως απαραβίαστο δικαίωμα στο απόρρητο των επικοινωνιών, έχει την έννοια ότι κανένα κρατικό όργανο δεν μπορεί να ασκήσει επί της εν λόγω Αρχής οιαδήποτε μορφή προληπτικού ελέγχου ή προληπτικής εποπτείας (εντολή, κατευθυντήρια ερμηνευτική οδηγία κ.λ.π.). Συνεπώς, και με δεδομένο ότι το Σύνταγμα φωτίζει την ερμηνεία των νόμων και όχι το αντίστροφο, το άρθρο 29 παρ. 2 του Ν.4938/2022, ερμηνευόμενο σύμφωνα με το άρθρο 19, παρ. 2, του Συντάγματος, έχει την έννοια ότι ο Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου δεν δύναται, επικαλούμενος τη γενική αρμοδιότητά του να γνωμοδοτεί επί «νομικών ζητημάτων γενικού ενδιαφέροντος», να διατυπώνει γνώμη επί της ερμηνείας και εφαρμογής διατάξεων που αφορούν τις συνταγματικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ, απευθύνοντας σε αυτήν κατευθυντήριες οδηγίες και απειλώντας μάλιστα με πρωτοφανή τρόπο τα μέλη της με βαρύτατες ποινικές κυρώσεις, αν ασκήσουν τις αρμοδιότητες τους με τρόπο διαφορετικό από τον από αυτόν υιοθετούμενο. Η δε απαγόρευση έκδοσης τέτοιας αντισυνταγματικής γνωμοδότησης του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ισχύει a fortiori, εάν, όπως συμβαίνει εν προκειμένω, η ΑΔΑΕ έχει ήδη επιληφθεί αρμοδίως συναφών υποθέσεων και διενεργεί ήδη σχετικούς ελέγχους. Επομένως, η επίμαχη γνωμοδότηση του κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, πέρα από το γεγονός ότι νομικά δεν έχει παράγει καμία απολύτως δέσμευση (ως γνωστόν δέσμευση στην ελληνική έννομη τάξη παράγουν μόνο οι δικαιοδοτικές αποφάσεις των δικαστηρίων), παραβιάζει εξόφθαλμα την ευθέως εκ του Συντάγματος εκπορευόμενη ανεξαρτησία της ΑΔΑΕ, η οποία μέχρι σήμερα είχε πάντοτε γίνει σεβαστή.

Περαιτέρω, η -ούτως ή άλλως προβληματική ως προς τη συμβατότητά της με την ΕΣΔΑ και το εθνικό Σύνταγμα- ρύθμιση της παρ. 7 του άρθρου 4 του Ν. 5002/2022 σχετικά με το ειδικό ζήτημα της ενημέρωσης του παρακολουθούμενου για λόγους εθνικής ασφάλειας ουδόλως περιορίζει τις γενικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ που κατοχυρώνονται στο άρθρο 6 §1 του ειδικότερου, εκτελεστικού του άρθρου 19 §2 του Συντάγματος, νόμου 3115/2003. Πρόκειται για δύο νόμους με μη διασταυρούμενα κανονιστικά πεδία. Εκτός, δε του γεγονότος ότι ουδόλως προκύπτει πως ο νομοθέτης θέλησε έναν τέτοιο περιορισμό, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής ότι η αποτελεσματική άσκηση αυτών των γενικών αρμοδιοτήτων συνδέεται από την ημέρα που ιδρύθηκε η ΑΔΑΕ, κατά τρόπο άρρηκτο και πολυποίκιλο, με τον συστηματικό έλεγχο των παρόχων και όλων των δημοσίων φορέων, στον τομέα της διασφάλισης του απορρήτου των επικοινωνιών · έλεγχο, ο οποίος δεν έχει ως μόνο σκοπό την ενημέρωση που προβλέπεται στην παρ. 7 του άρθρου 4 του Ν. 5002/2022. Κάτι που επιμένει να παραγνωρίζει ο κ. Εισαγγελεύς στην γνωμοδότηση του.

Θα ακολουθήσει εντός των αμέσως προσεχών ημερών εκτενής ανακοίνωση της Ολομέλειας της ΑΔΑΕ επί των εν λόγω θεμάτων» αναφέρει στην δήλωση του ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ Χρήστος Ράμμος .

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!