Γ.Δ.
1454.98 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
8.25
DIMAND
0,00%
9.54
OPTIMA
0,00%
10.68
TITC
0,00%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.498
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.14
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.48
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.355
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
29.94
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.375
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.44
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.78
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.7
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.05
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.416
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
4.06
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.07
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
0,00%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.98
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.62
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.59
ΣΑΡ
0,00%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.84
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Κρουαζιέρα: Οι όροι που θέτουν οι εταιρείες για να σηκώσουν άγκυρες

Μία προς μία τις εταιρείες κρουαζιέρας, ξεκινά να βλέπει ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης για όλο το επόμενο διάστημα, έχοντας προτεραιότητα την πολύ προσεκτική επανεκκίνηση του κλάδου.

Αυτό το στάδιο είναι το πιο κρίσιμο καθώς από τη μια ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά και από την άλλη, κυβέρνηση, φορείς και εταιρείες δεν θα πρέπει να πέσουν σε παγίδες που κρύβονται στο υγειονομικό πεδίο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr τις επόμενες ημέρες θα κοινοποιούνται από τις εταιρείες κρουαζιέρας στον Χ. Θεοχάρη όλοι οι προορισμοί που θα πρέπει να είναι άμεσα έτοιμοι για επανεκκίνηση.

Σε σύγκριση με τις περσινές προσπάθειες, επικρατεί φέτος μια μεγαλύτερη βεβαιότητα και αισιοδοξία εφόσον τα πρωτόκολλα λειτουργίας έχουν ήδη μελετηθεί.

Ομως, το πιο σημαντικό είναι ότι ακόμα και οι εταιρείες που το 2020 είχαν επιλέξει να αγκυροβολήσουν τον στόλο τους κρίνοντας πως οικονομικά δεν τους συνέφερε να λειτουργούν επιστρέφουν  δυναμικά, έτοιμες να συνεργαστούν με την κυβέρνηση για την ανασυγκρότηση της κρουαζιέρας.

Κρουαζιέρα: Έκτακτα περιστατικά και τεστ

Είναι η πρώτη φορά από τότε που ξέσπασε η πανδημία που ένας τόσο μεγάλος αριθμός εταιρειών κρουαζιέρας «πιέζει» την κυβέρνηση για άμεσο restart πράγμα που μαρτυρά την επιθυμία να υπάρξει δραστηριότητα στα ελληνικά ύδατα αλλά και τον καταλυτικό ρόλο που παίζει η κρουαζιέρα για τον ελληνικό τουρισμό και την οικονομία, καθώς απασχολεί μια αλυσίδα τουριστικών δραστηριοτήτων  (πρακτορεία, ξεναγούς, κλπ.).

Οι εκπρόσωποι του κλάδου που θα βλέπουν δια ζώσης τον υπουργό Τουρισμού είναι από τις εταιρείες Carnival Group, TUI Cruises, Celestyal Cruises, Costa Cruises, Marella Cruises, MSC Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Ponant, Royal Caribbean Group, Silversea Cruises, Celebrity Cruises/Royal Caribbean, πολλές από τις οποίες διαχειρίζονται επιπλέον, περισσότερες από δέκα ακόμη εταιρείες.

Αυτό που απασχολεί σήμερα την κρουαζιέρα είναι τι γίνεται από εδώ και πέρα, έπειτα δηλαδή από την πρώτη ουσιαστική συζήτηση (τηλεδιάσκεψη) που είχε γίνει μεταξύ του υπ. Τουρισμού και των εταιρειών – μελών της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας  (CLIA) στις 26/02/2021.

CLIA: Συνδετικός κρίκος μεταξύ κυβερνήσεων – εταιρειών κρουαζιέρας

Εδώ, θα πρέπει να εξηγήσουμε πως η CLIA λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ κυβερνήσεων και εταιρειών κρουαζιέρας.

Αφού λοιπόν το πρώτο βήμα έγινε και όλα τα μέρη συμφώνησαν σε μια συλλογική προσπάθεια, τώρα έρχονται προς επίλυση οι περίπλοκοι παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται το άνοιγμα του κλάδου και που στην ουσία πρόκειται για παραμέτρους που λαμβάνει υπόψην χωριστά η κάθε εταιρεία.

Ετσι, ο  Χ. Θεοχάρης, θα πρέπει από εδώ και στο εξής να συζητά με καθε εταιρεία ξεχωριστά για τα πλάνα και τα δρομολογια που σχεδιάζει για το 2021 σύμφωνα με τους προορισμούς που εκτιμά ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση βάσει της πελατείας της.

Απαιτείται συνεπώς,  ένας δύσκολος συντονισμός μεταξύ της κυβέρνησης, των εταιρειών κρουαζιέρας και των λιμένων. Οι «εξισώσεις» δεν είναι εύκολες, κάτι που επιβεβαιώθηκε από την αντίστοιχη προεργασία που έκανε η γαλλική κυβέρνηση για το άνοιγμα της δικής της κρουαζιέρας.

Κρουαζιέρα: Τα ερωτήματα για την ασφάλεια της επανεκκίνησης

Τα ερωτήματα που προέκυψαν πάνω στην ασφάλεια της επανεκκίνησης ήταν τόσο χαώδη που το υπουργείο τουρισμού της Γαλλίας και οι εταιρείες κρουαζιέρας ζήτησαν από την CLIA να αναλάβει το έργο της διεκπεραίωσης.

Οσον αφορά την Ελλάδα, το ανακουφιστικό κομμάτι είναι οτι σε γενικές γραμμές τα πλάνα των εταιρειών κινούνται σε μια κοινή γραμμή.

Η CLIA  ζητά από την ελληνική κυβέρνηση να ανοίξει άμεσα ο Τουρισμός για αυτό, μετά τον Χ. Θεοχάρη θα εξετάσει με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γ. Πλακιωτάκη την κατάσταση των λιμένων και το κατα πόσο είναι έτοιμοι να ανοίξουν και να δεχθούν τουρίστες και κρουαζιερόπλοια.

Ενα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που είναι στην ατζέντα των δύο υπουργών είναι τα θέματα έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση δηλαδή που εμφανιστεί κρούσμα COVID-19 σε κρουαζιερόπλοιο.

Ο υπουργός Τουρισμού έχει ενημερωθεί για την αυστηρή οδηγία που δίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω του EU Health Gateways, δηλαδή για μια προσυμφωνία μεταξυ των εταιρειών κρουαζιέρας και της ελληνικής κυβέρνησης ως προς τις έκτακτες συνθήκες αλλά και ως προς τη χρήση τουλάχιστον ενός λιμένα για έκτακτο περιστατικό.

Παράλληλα, οριστικές αποφάσεις αναμένονται όσον αφορά στα τεστ και πως θα συγκλίνουν οι απαιτήσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την Ε.Ε. (EU Health Gateways).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!