Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Τα μεγάλα deals των σούπερ μάρκετ με τις online πλατφόρμες delivery

Ριζικά αλλάζει η πανδημία το σκηνικό του λιανεμπορίου με τις online πλατφόρμες delivery να ταράζουν κι άλλα τα ήδη ταραγμένα νερά. Τα νέα μεγάλα deals που είτε έχουν επιτευχθεί είτε βρίσκονται στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναμένεται να αλλάξουν ακόμη περισσότερο το εμπορικό τοπίο.

Πλατφόρμες, όπως το BOX της Cosmote, το e-food.gr, που ανήκει πλέον στον γερμανικό κολοσσό online delivery Delevery Hero, έχουν ήδη συμφωνίες συνεργασίας με αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ώστε να διεκπεραιώνουν online τις παραγγελίες και να παραδίνουν τα προϊόντα στην πόρτα του καταναλωτή.

Οι πλατφόρμες delivery, που ξεκίνησαν το 2020 να υποδέχονται παραγγελίες σούπερ μάρκετ, είχαν μεγάλο μερίδιο… ευθύνης για την εκτίναξη των online πωλήσεων των αλυσίδων στο κλείσιμο του 2020: Τον Δεκέμβριο του 2020 οι πωλήσεις τους εκτοξεύθηκαν κατά 669% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, με τους οποίους συνομίλησε το powergame.gr, ένα σημαντικό μερίδιο αυτού του αυξημένου τζίρου προήλθε μέσα από τις πλατφόρμες delivery.

Αυτός είναι, άλλωστε, και ένας από τους λόγους της μεγάλης κινητικότητας, που παρατηρείται αυτή την περίοδο, και θέλει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να βρίσκονται σε επαφές με online πλατφόρμες delivery, με στόχο τη σύναψη σχετικών συμφωνιών.

Ήδη σήμερα το box.gr της Cosmote συνεργάζεται με τις αλυσίδες Κρητικό και Μασούτη, το delivery.gr με την ΑΒ Βασιλόπουλος και το e-food.gr, το οποίο μπήκε μάλιστα πρώτο στο κανάλι του λιανεμπορίου, με τον Σκλαβενίτη.

«Το οργανωμένο λιανεμπόριο θέλει να βρεθεί εκεί που είναι και οι πελάτες του. Και οι πελάτες του βρίσκονται -σε ένα μεγάλο ποσοστό- στις πλατφόρμες delivery, παραγγέλνοντας online τον καφέ τους ή το σνακ τους» εξηγούν οι ίδιες πηγές.

«Ζεσταίνονται» νέες συμφωνίες

Η αγορά περιμένει αυτή την περίοδο τις κινήσεις του έτερου μεγάλου παίκτη στο online delivery, της φιλανδικής Wolt, η οποία πριν από ένα μήνα προχώρησε στη σύσταση θυγατρικής με την επωνυμία «Wolt Market Greece». Η 100% θυγατρική της Wolt Greece αποτελεί το πρώτο βήμα της Wolt για την είσοδό της στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Οι προετοιμασίες για το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας, που θα είναι αρχικά διαθέσιμη στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας και σταδιακά θα επεκταθεί στις υπόλοιπες περιοχές της πόλης, είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η εταιρεία υπόσχεται να αλλάξει την εμπειρία των αγορών ειδών σούπερ μάρκετ, προσφέροντας, μεταξύ άλλων, παράδοση μέσα σε μισή ώρα, όπως ισχύει για τις παραδόσεις φαγητού, και live tracking της παραγγελίας, ώστε να γνωρίζουν οι πελάτες, που βρίσκεται η παραγγελία και πότε θα την παραλάβουν.

Ποιοτικές αλλαγές

Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα ένας στους πέντε καταναλωτές στην Ελλάδα απαντά ότι, αν αγόραζε σήμερα ηλεκτρονικά από ένα σούπερ μάρκετ, θα το έκανε μέσα από μία ηλεκτρονική πλατφόρμα delivery (τύπου BOX και efood).

Εξάλλου, το 18% απαντά σε έρευνα του ΙΕΛΚΑ ότι το τελευταίο δεκαήμερο έχει αγοράσει τρόφιμα από μια αντίστοιχη πλατφόρμα.

Τα delivery apps «ανακάτεψαν την τράπουλα» του e-shopping

Οι εφαρμογές online delivery δεν ευθύνονται μόνο για την αύξηση των online παραγγελιών από σούπερ μάρκετ, αλλά και για τις αλλαγές στο ψηφιακό καλάθι του καταναλωτή.

Σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, το μέσο ηλεκτρονικό «καλάθι του νοικοκυριού» μειώθηκε σε αξία από τα 100 ευρώ στην αρχή του 2020 στα 80 ευρώ στο τέλος του χρόνου. Αυτό συνέβη επειδή οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά. Οπότε και πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες. «Επίσης οφείλεται στο ότι οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν αισθητά μικρότερη αξία» εξηγεί η εταιρεία.

Καλπάζει το e-commerce

Με τις online αγορές από supermarket να καλπάζουν, ο ρόλος των applications online delivery είναι σίγουρο πως θα είναι καταλυτικός στο νέο αγοραστικό μοντέλο, που διαμορφώνεται μετά την πανδημία.

Το 2020 το ψηφιακό κανάλι αγορών ξεπέρασε κάθε προσδοκία στην Ελλάδα, ξεπερνώντας σε τζίρο τα 163 εκατ. ευρώ, όταν οι αρχικές εκτιμήσεις έναν λόγο για πωλήσεις 100 εκατ. ευρώ.  Η αύξηση είναι αλματώδης, της τάξης του 262%, για το 2020 και αναμένεται να έχει και συνέχεια και διάρκεια.

Πάντως, ακόμη το μερίδιο του διαδικτυακού καναλιού των σούπερ μάρκετ στις συνολικές τους πωλήσεις, παραμένει μικρό σε σχέση με την αντίστοιχη εικόνα στην Ευρώπη. Το μερίδιο των αγορών, που πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2020 στα online αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 σε αξία στο 1,8%. Δηλαδή τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019.

Στελέχη της Convert Group, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16% που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!