Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Προσωπικά Δεδομένα: Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα του ΣΕΒ

Έρευνα σχετικά με τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων στον Κανονισμό GDPR και στο νέο εθνικό νόμο για τα προσωπικά δεδομένα, παρουσίασε ο ΣΕΒ, στην πρόσφατη διαδικτυακή του εκδήλωση «2+ χρόνια GDPR: διδάγματα, συμβουλές και προκλήσεις».

Κεντρικό μήνυμα ότι σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ο εφησυχασμός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της συμμόρφωσης.

Οι ομιλητές μετέφεραν τις συμβουλές και την εμπειρία τους, σκιαγραφώντας τις πτυχές της έξυπνης και ευέλικτης συμμόρφωσης:

  1. Καλή κατανόηση των απαιτήσεων της νομοθεσίας.
  2. Διαρκής ενημέρωση για τις εξελίξεις του ρυθμιστικού πλαισίου, τις αποφάσεις, τις πρακτικές οδηγίες και τις ανακοινώσεις της Ελληνικής Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και των άλλων ευρωπαϊκών Αρχών.
  3. Συνεχής εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού για τη δημιουργία κουλτούρας συμμόρφωσης.
  4. Αναγνώριση και παραδοχή των αδυναμιών.
  5. Εξοικείωση με τα ψηφιακά εργαλεία.
  6. Υιοθέτηση εξατομικευμένης και δυναμικής προσέγγισης κατά τη διαμόρφωση και επικαιροποίηση πολιτικών, διαδικασιών και συστημάτων.
  7. Αξιοποίηση διαδικασιών όπως η χαρτογράφηση, η εκτίμηση αντικτύπου, η διαχείριση συμβάντων και η τήρηση αρχείου δραστηριοτήτων.
  8. Ώριμη στάθμιση κριτηρίων επιλογής του Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε συνάρτηση με την πολυπλοκότητα των εταιρικών δραστηριοτήτων, διασφάλιση του απαραίτητου πλαισίου και παροχή της αναγκαίας υποστήριξης για την απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου του.
  9. Διαρκής επαγρύπνηση και εφαρμογή μηχανισμών για τη διασφάλιση της λογοδοσίας.
  10. Επένδυση στην αξία των εσωτερικών ελέγχων που θα λειτουργήσουν ως ανάχωμα έγκαιρης πρόληψης και καταστολής κινδύνου εμφάνισης περιστατικών παραβίασης, υποβολής καταγγελιών και επιβολής προστίμων.

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΒ, Αλέξανδρος Χατζόπουλος, επεσήμανε: «H ευαισθησία όλων μας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητάς μας αυξάνεται συνεχώς και ταυτίζουμε την προστασία που διασφαλίζει μια επιχείρηση για τα δεδομένα μας με την εμπιστοσύνη που της έχουμε.

Η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι από τη φύση της ένα ανοιχτό και δυναμικό πεδίο και δύσκολα φανταζόμαστε ότι θα έρθει μια μέρα που θα πούμε ότι «τα έκανα όλα καλά, εγκατέστησα τα συστήματά μου, εφησυχάζω και σταματάω. Θα κρατήσουμε το θέμα ψηλά στην ατζέντα του ΣΕΒ, δίνοντας έμφαση στην πρακτική διάσταση, ώστε να στηρίξουμε την προσπάθεια των μελών μας να βελτιωθούν, να παραμείνουν ανταγωνιστικά και να ενισχύουν τα θεμέλια της καλής τους φήμης και αξιοπιστίας».

Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΒ, πολύ πιο σίγουρες για το επίπεδο προστασίας των προσωπικών δεδομένων στον οργανισμό τους δηλώνουν περισσότερες από επτά στις 10 επιχειρήσεις.

Δύο στις τρεις θεωρούν ότι η διαδικασία συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων (ΓΚΠΔ) αποτέλεσε καλή ευκαιρία για επωφελή ανασχεδιασμό των εσωτερικών πολιτικών και διαδικασιών που ακολουθούσαν.

Επιπλέον, το 44,3% πιστεύει ότι οι ενέργειες συμμόρφωσης με τον Κανονισμό αξιολογήθηκαν θετικά από τους πελάτες του.

Σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται, επτά στις 10 επιχειρήσεις την αξιολογούν ως πολύ σημαντική για τη δραστηριότητά τους, αλλά ο βαθμός της επεξεργασίας αυτών ποικίλλει: οι περισσότερες (42,9%) προβαίνουν σε μικρή, ή ακόμα και σε καμία, επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, σημαντικό ποσοστό όμως (25,7%) προβαίνει σε μεγάλη ή πολύ μεγάλη επεξεργασία.

Χάρη στα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται, οι επιχειρήσεις χαράσσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και πωλήσεων και σχεδιάζουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, κερδίζοντας πελάτες.

Καθώς έχει μεσολαβήσει αρκετό διάστημα από την έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού, οι περισσότερες βασικές ενέργειες στις οποίες όφειλαν να προβούν οι επιχειρήσεις για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωσή τους έχουν πλέον διεκπεραιωθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!