Γ.Δ.
1453.49 +0,35%
ACAG
-5,78%
6.2
CENER
+0,50%
7.98
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,32%
10.78
TITC
-2,02%
29.15
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.48
ΑΒΕ
+0,42%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-0,87%
2.835
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.592
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,63%
12.68
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.42
ΑΤΕΚ
+9,52%
0.414
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+3,60%
11.5
ΑΤΤΙΚΑ
-1,21%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,86%
5.85
ΒΙΟΚΑ
-3,46%
2.51
ΒΙΟΣΚ
-1,92%
1.28
ΒΙΟΤ
+7,14%
0.3
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,72%
16.66
ΔΑΑ
-0,26%
8.288
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,27%
11.21
ΔΟΜΙΚ
-1,88%
4.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.348
ΕΒΡΟΦ
-0,90%
1.66
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+1,71%
4.45
ΕΛΒΕ
+7,29%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+1,42%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.615
ΕΛΠΕ
+0,24%
8.45
ΕΛΣΤΡ
-0,85%
2.34
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.776
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
+1,22%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,00%
2.03
ΕΧΑΕ
-0,58%
5.13
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-1,73%
0.425
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.4
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,96%
3.685
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+1,31%
1.545
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,92%
1.62
ΚΟΡΔΕ
-2,91%
0.534
ΚΟΥΑΛ
-1,87%
1.262
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.78
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,40%
10.55
ΚΤΗΛΑ
+2,17%
1.88
ΚΥΡΙΟ
-4,17%
1.38
ΛΑΒΙ
-1,29%
0.84
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.87
ΛΑΜΨΑ
+1,20%
33.8
ΛΑΝΑΚ
-4,59%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+15,43%
0.404
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,50%
1.03
ΜΕΒΑ
-1,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+3,46%
47.8
ΜΙΓ
-1,75%
3.92
ΜΙΝ
-4,69%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,59%
27.32
ΜΟΝΤΑ
+4,32%
3.38
ΜΟΤΟ
+1,49%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,89%
29.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
+1,44%
2.82
ΝΑΥΠ
-1,39%
0.996
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,45%
22.3
ΟΛΠ
-0,60%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-1,05%
2.82
ΟΠΑΠ
-0,26%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,79%
0.912
ΟΤΕ
-1,33%
14.09
ΟΤΟΕΛ
-0,93%
12.76
ΠΑΙΡ
-2,54%
1.15
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,34%
3.762
ΠΕΤΡΟ
-0,96%
8.22
ΠΛΑΘ
+0,38%
4.015
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
-9,46%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
-1,01%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.373
ΣΙΔΜΑ
-0,79%
1.885
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.7
ΣΠΙ
-3,20%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,60%
18.35
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-7,88%
0.304
ΦΡΛΚ
0,00%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Προκοπίου: Ναι σε μονάδα παραγωγής ενέργειας στον Σκαραμαγκά, όχι σε FSRU

«Η ξηρά είναι το παράρτημα της θάλασσας για εμένα», είπε ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου κατά την επίσημη ανακοίνωση της σύμβασης πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, παρουσία του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα. Ο ίδιος χαρακτήρισε την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά μια τομή της αγάπης του για τη θάλασσα, μέσω της οποίας κατάφερε σημαντικά πράγματα.

Ο κ. Προκοπίου προανήγγειλε τη δημιουργία μονάδας παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο, αλλά απέκλεισε τη δημιουργία μονάδας αεριοποίησης LNG (FSRU). «Θα ήταν ανόητο να το κάνεις όταν έχεις μια Ρεβυθούσα στα 2,5 μίλια», είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης, σημείωσε ότι άμεση προτεραιότητα είναι ο εκσυγχρονισμός του ναυπηγείου, το οποίο, όπως συνέβη στον ΟΣΕ, έχει λεηλατηθεί. Στα άμεσα βήματα θα είναι η αποκατάσταση των δεξαμενών ελλιμενισμού πλοίων, η δημιουργία υποδομών πυρόσβεσης, ενεργειακής κάλυψης του ναυπηγείου, η πλήρης επαναλειτουργία των γερανών κ.ά. «Πρώτα πρέπει να συγυρίσουμε τα του οίκου μας», παραδεχθηκε ο κ. Προκοπίου, μηn κρύβοντας την απορία του για το πώς οι άνθρωποι που θεωρητικά αγαπούν το ναυπηγείο, το άφησαν να φτάσει σε αυτή την κατάσταση. «Οι άνθρωποι των ναυπηγείων, είδα ότι το αγαπάνε. Πώς κατάφεραν να το διαλύσουν, αυτό δεν μποόρεσα να το καταλάβω ποτέ», είπε, δίνοντας ο ίδιος την απάντηση ότι «ίσως έλλειπε το τιμόνι και ο καπετάνιος, που θα έδειχαν την πορεία στο ναυπηγείο».

Ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, στην κοινή εμφάνιση με τον υπουργό Οικονομικών, δεν θέλησε να παρουσιάσει λεπτομερή σχέδια για τα επόμενα βήματα του, αναφέροντας ότι αυτά θα ξεδιπλώνιονται σιγά-σιγά. Έκανε, ωστόσο, λόγο για πλοία νέας τεχνολογίας, για πλοία χωρίς ανθρώπους (unmanned ships), πλοία ακτοπλοίας (και όχι μόνο) με ηλεκτρική πρόωση, για προηγμένα υλικά ναυπήγησης πλοίων (ανθρακονήματα, carbon fiber κλπ) κ.ά. Επίσης, σημείωσε ότι ενδιαφέρει η αμυντική βιομηχανία, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Ο κ. Προκοπίου επιχείρησε να καθησυχάσει την τοπική κοινωνία του Σκαραμαγκά (Δήμος Χαïδαρίου) ότι η παραγωγή ενέργειας από φυσικό αέριο είναι φιλική προς το περιβάλλον και δεν εγκυμονεί κινδύνους. Σημείωσε, μάλιστα, ότι η παραγωγή CO2 από την καύση θα συλλέγεται, προκειμένου να δημιουργηθούν παράγωγα μεθανόλης, τα οποία θα καθιστούν πλήρως ουδέτερη στο περιβάλλον τη χρήση της μονάδας παραγωγής ενέργειας.

«(Ο Σκαραμαγκάς) είναι ιδεώδης για να γίνει μια τέτοια επένδυση», είπε ο εφοπλιστής σημειώνοντας ότι οι Γερμανοί σήμερα παρακαλούν τον όμιλο να πραγαμτοποιήσει τέτοιου είδους επενδύσεις. Mάλιστα, όπως είπε, οι νέοι στρόβιλοι που έχουν αναπτυχθεί για την καύση είναι πολύ πιο αποδοτικοί και φτάνουν στο 70% από τους σημερινούς που προσφέρουν 50% απόδοση.

Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, ευχαρίστησε τον κ. Προκοπίου για τη συνεργασία και τον χαρακτήρισε «από μηχανής θεό». Πρόσθεσε δε, ότι το τίμημα που επιτεύχθηκε στην πώληση των ναυπηγείων ήταν τετραπλάσιο του αρχικού. Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι η κυβέρνηση τα τέσσερα τελευταία χρόνια κατάφερε να διευθετήσει με μεθοδικό και συλλογικό τρόπο χρονίζοντα θέματα της ναυπηγικής και αμυντικής βιομηχανίας. Όπως ανέφερε, έκλεισαν ή κλείνουν τα ζητήματα με τα τρία ναυπηγεία της χώρας, ενώ παράλληλα διευθετούνται παθογένειες σε μια σειρά ΔΕΚΟ αμυντικού χαρακτήρα (και όχι μόνον).

Ως τέτοιες ΔΕΚΟ χαρακτήρισε την ΕΑΒ και την ΕΛΒΟ, που η μεν πρώτη εξυγιαίνεται και η δεύτερη ιδιωτικοποιείται. Στην ίδια κατηγορία ενέταξε και τη ΛΑΡΚΟ, η οποία, όπως είπε ο υπ. Οικονομικών, ακόμη βαρύνεται με πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. «Συνεχίζουμε να πληρώνουμε πρόστιμα και για τη ΛΑΡΚΟ και για τον Σκατραμαγκά», είπε ο κ. Σταϊκούρας. Σύντομα, όπως είπε, θα αποσταλεί η επιστολή με την οποία θα ζητηθεί η διακοπή της επιβολής των κοινοτικών προστίμων, τόσο προς τη ΛΑΡΚΟ, όσο και προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έτσι ώστε να σταματήσει ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει για τα δύο αυτά περιουσιακά στοιχεία.

«Σε τέσσερα χρόνια, πολύ δύσκολα περιουσιακά στοιχεία της χώρας καταφέραμε να τα εξυγιάνουμε ή/και να τα οδηγήσουμε σε ιδιώτες, που με το κύρος και την προσωπικότητά τους –όπως ο κ. Προκοπίου- είμαστε σίγουροι ότι θα οδηγήσουν τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία σε ένα πολύ καλύτερο μέλλον» τόνισε.

Τέλος, ο υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε ότι όλες οι κινήσεις της κυβέρνησης στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έγιναν σε πλήρη γνώση των εργαζομένων των ναυπηγείων. Οι εργαζόμενοι ήταν πλήρως ενήμεροι για κάθε βήμα που γίνονταν μεταξύ του υπουργείου και της πλευράς του επενδυτή. «Οι εργαζόμενοι έχουν αποζημιωθεί πλήρως», είπε ο κ. Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι «έχουν διασφαλιστεί για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!