Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Αλλάζει στάση η Koμισιόν: Ναι στα αυτοκίνητα e-fuels μετά το 2035

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συντάξει σχέδιο (draft) που επιτρέπει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα ηλεκτρονικά καύσιμα «e-fuels», σε μια προσπάθεια να επιλύσει τη διαμάχη με τη Γερμανία σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ από το 2035», αναφέρει σε αποκλειστικό ρεπορτάζ το πρακτορείο Reuters.

Μεγάλη ανατροπή από την Κομισιόν

Πληροφορία που, εφόσον επιβεβαιωθεί, συνιστά «στροφή 180 μοιρών» από μέρους της Κομισιόν, σε ένα ζήτημα που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Βασικό επιχείρημα που επικαλέστηκε το Βερολίνο, ήταν ο κίνδυνος να στραφεί συνολικά η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα, που παράγει πολύ φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με την Ευρώπη. Κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε στροφή των καταναλωτών προς ανατολάς, προκαλώντας τεράστια κρίση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την ΕΕ.

Το προσχέδιο πρότασης, το οποίο αναφέρει πως είδε το Reuters (Τρίτη 21 Μαρτίου), προτείνει τη δημιουργία ενός νέου τύπου κατηγορίας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.

Τέτοια οχήματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα τα εμπόδιζε να κινούνται εάν χρησιμοποιούνται άλλα καύσιμα, αναφέρει το προσχέδιο. Αυτό θα περιελάμβανε ένα «σύστημα ελέγχου τροφοδοσίας καυσίμου» για να σταματήσει την εκκίνηση του αυτοκινήτου εάν αυτό τροφοδοτηθεί με καύσιμα χωρίς ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Η πρόταση θα μπορούσε να προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μια εναλλακτική οδό, ώστε να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, την ημερομηνία κατά την οποία σχεδιαζόταν νόμος της ΕΕ για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν σε αυτό το νόμο πέρυσι. Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εξέπληξε άλλες χώρες-μέλη αυτόν το μήνα, καταθέτοντας αντιρρήσεις την τελευταία στιγμή, λίγες ημέρες πριν από την τελική ψηφοφορία που θα σηματοδοτούσε την έναρξη ισχύος του νέου νόμου.

Το βασικό αίτημα του Υπουργείου είναι να επιτρέψει η ΕΕ τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels) μετά το 2035.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!