Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

Γ. Γεραπετρίτης: Πώς προχωρεί η ανάσταση του σιδηροδρόμου

Πρωτοβουλίες σε όλα τα μέτωπα έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να επανέλθει η κανονικότητα στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως είπε την Παρασκευή ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε με την Hellenic Train η παροχή εκπτωτικών πακέτων (50%) σε φοιτητές και νέους κάτω των 25 ετών, με στόχο να τονωθεί η επιβατική κίνηση στον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι το Πάσχα ή λίγες ημέρες αργότερα θα παραδοθεί το πρώτο πόρισμα της διοικητικής επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ προχωρεί η δικαστική έρευνα και σε λίγους μήνες θα υπάρχει το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Για τα έργα, προωθούνται οι εργασίες ανάταξης σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου και βελτιστοποίησης του επιπέδου ασφαλείας. Λίγες εκκρεμότητες υπάρχουν για τις εργασίες αναβάθμισης του φωτισμού στις σήραγγες, ενώ γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος στην πυρόσβεση (τα τελευταία έργα ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίες πυροσβεστικές οδοί και να είναι γεμάτα τα βυτία), έχουν εγκατασταθεί κάμερες 24ωρου βάσεως στις εισόδους και εξόδους κρίσιμων σηράγγων. Επιπλέον, κινητοποιήθηκε η Αστυνομία σε κρίσιμα σημεία για την αντιμετώπιση των κλοπών και πέρασε η διάταξη με την οποία έγινε κακούργημα η κλοπή και κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Σε εξέλιξη είναι, όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, τα τελευταία έργα αποκατάστασης εντός των σηράγγων, ειδικά στις παλαιές, που κατασκευάστηκαν πριν από το 2013-2014 και για τις οποίες δεν υπήρχε η σημερινή νομοθεσία για ασφάλεια κ.λπ.

Για το σύστημα επικοινωνιών, το GSMR, που είναι μέρος της συνολικής αναβάθμισης του δικτύου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως οι φορητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη, αλλά η σταθερή εγκατάσταση αναμένει την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ). Ο κ. Γεραπετρίτης είχε συνάντηση με την πρόεδρο της ΡΑΣ, με στόχο να επιταχυνθεί η πιστοποίηση και έγκριση του GSMR, ώστε τα συστήματα να λειτουργήσουν πλήρως στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Για τα μεσοπρόθεσμα έργα αναβάθμισης, τις συμβάσεις του ΟΣΕ για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο Γ. Γεραπετρίτης είπε πως χθες έγινε μεγάλη σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Προέβλεψε πως θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης στο βόρειο τμήμα (από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη) μέχρι το τέλος Ιουνίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, από αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργεί το πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, τόσο η σηματοδότηση, όσο και τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας, ενώ προχωρούν (με απευθείας ανάθεση στον μοναδικό προμηθευτή που μπορεί να τις παρέχει, την ιαπωνική Hitachi) οι προμήθειες που πρέπει να γίνουν για τα συστήματα αυτόματης πέδησης κ.λπ., που περιλαμβάνονται στο ETCS. Ο υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση τόσο με τη διοίκηση της Hitachi όσο και με τον πρέσβη της Ιαπωνίας.

Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Μετά την τελευταία επίσκεψη του Γ. Γεραπετρίτη στη Γαλλία συμφωνήθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους για παροχή τεχνογνωσίας σε προσωπικό, οργάνωση κ.λπ. στον ΟΣΕ. Προσπάθειες καταβάλλονται και για την επιτάχυνση προσλήψεων: ήδη παρατάθηκαν συμβάσεις με 200 εργαζομένους που είχαν λήξει, ενώ μέσω του εν εξελίξει διαγωνισμού του ΟΣΕ θα προσληφθούν 190 σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνίτες. Ταυτόχρονα, επανέρχονται άλλοι 165 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων που είχαν προσληφθεί στο παρελθόν με μπλοκάκι.

Για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου απομένει, στη βασική γραμμή, το τμήμα του προαστιακού Αθήνα – Κιάτο, στο οποίο γίνονται εργασίες βελτίωσης μέσα στις σήραγγες που έχουν να κάνουν με πλήρη ηλεκτροφωτισμό («είναι και οι πιο γερασμένες σήραγγες», είπε ο υπουργός). Σήμερα θα ξεκινήσει ο προαστιακός μέχρι τη Μαγούλα και σύντομα θα επεκταθεί μέχρι το Κιάτο, λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα. Δεν έχουν ξεκινήσει κάποια τοπικά δρομολόγια, τα οποία θα επανέλθουν σταδιακά. Όσον αφορά τις πληρότητες στις αμαξοστοιχίες Αθήνας – Θεσσαλονίκης ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως ο μέσος όρος επιβατών φτάνει τους 150, όταν στο παρελθόν κυμαίνονταν μεταξύ 200 και 250. Σήμερα η συγκεκριμένη απόσταση διανύεται σε 5,5 ώρες, αλλά σταδιακά θα μειωθεί, όταν λειτουργήσουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!