Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Κρουαζιερόπλοια: Κύμα επενδύσεων – 61 νεότευκτα έως το 2028

Oι εταιρείες κρουαζιέρας πατάνε «γκάζι» σε επενδύσεις νεότευκτων κρουαζιεροπλοίων  μετά την επανάκαμψη του κλάδου που επλήγη σημαντικά από την πανδημία του κορονοϊού.

Όπως αναφέρει το τελευταίο βιβλίο παραγγελιών των κρουαζιερόπλοιων που παρουσιάζει ο εξειδικευμένος ιστότοπος Cruise Industry News, 61 νεότευκτα πλοία πρόκειται να δρομολογηθούν έως το 2028, με τη συνολική αξία τους να ξεπερνά τα 41 δισ. δολάρια (37,9 εκατ. ευρώ), ενώ συνολικά 139.345 θέσεις ελλιμενισμού θα προστεθούν στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας.

Το πρώτο τρίμηνο και δεύτερο τρίμηνο του 2023 παραδόθηκαν ήδη έξι κρουαζιερόπλοια ενώ έως το τέλος του έτους θα διανεμηθούν άλλα 13. Η συνολική αξία των πλοίων αγγίζει τα 10,7 δισ. δολ.

  • Το 2024 θα παραδοθούν επίσης 13 κρουαζιερόπλοια συνολικής αξίας 7,5 δισ. δολ.
  • το 2025 18 κρουαζιερόπλοια συνολικής αξίας 14 δισ. δολ.
  • το 2026 επτά πλοία συνολικής αξίας έναντι 4,7 δισ. δολ.
  • το 2027 έξι πλοία συνολικής αξίας 4,4 δισ. δολ. και
  • το 2028 τέσσερα πλοία συνολικής αξίας 2,7 δισ. δολ.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας ένα από τα σημαντικότερα σημεία του τρέχοντος βιβλίου παραγγελιών, είναι ο τομέας της πολυτελούς κρουαζιέρας που έχει έναν σημαντικό αριθμό πλοίων που έχουν προγραμματιστεί να κάνουν το ντεμπούτο τους τα επόμενα χρόνια. Με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την ευκολότερη είσπραξη των εσόδων, οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες πλοίων, κυρίως μικρής ή μεγάλης χωρητικότητας ενώ ελάχιστες παραμένουν αυτές που είναι μεσαίου μεγέθους.

Σημαντικό μερίδιο της αγοράς αποκτά και ο τομέας της πολυτελούς κρουαζιέρας

Μεταξύ των νέων παικτών η Explora Journeys της MSC Cruises, που έχει παραγγείλει έξι πλοία 922 επιβατών, αλλά και η Orient Express, μια μάρκα του ξενοδοχειακού κολοσσού Accor, που εισέρχεται στην αγορά της κρουαζιέρας με δύο υπερπολυτελή ιστιοφόρα.

Εκτός από τις παραδοσιακές μάρκες, όπως η Silversea Cruises, η Viking Ocean και η Regent, ο κατάλογος περιλαμβάνει πλοία για αρκετές νεοεισερχόμενες εταιρείες.

Το μικρότερο, για παράδειγμα, κρουαζιερόπλοιο είναι το υπερπολυτελές σκάφος 100 φιλοξενούμενων του Project Sama, ενώ το μεγαλύτερο είναι το Icon of the Seas της Royal Caribbean International.

Το πλοίο των 250.000 τόνων βρίσκεται στο τελικό στάδιο της κατασκευής του στο Meyer Turku, στη Φινλανδία, ενώ πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του στα τέλη του 2023 ως το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στον κόσμο.

Ξεπερνώντας το Wonder of the Seas, το οποίο κατέχει τον σχετικό τίτλο από το 2022, το νέο πλοίο θα έχει χωρητικότητα για περισσότερους από 5.600 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια. Άλλα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που πρόκειται να κάνουν σύντομα το ντεμπούτο τους είναι το Carnival Jubilee της Carnival Cruise Line με 5.400 θέσεις, το Utopia of the Seas της Royal Caribbean με 5.714 επιβάτες και το MSC World America της MSC Cruises με 5.400 επιβάτες.

Σε ευρωπαϊκές γιάρδες οι περισσότερες ναυπηγήσεις

Οι περισσότερες ναυπηγήσεις πλοίων θα γίνουν σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία όπως της ιταλικής Fincantieri, της γαλλικής Chantiers de l’Atlantique, της γερμανικής Meyer Werft, της φινλανδικής Meyer Turku, της πορτογαλικής West Sea και της κροατικής Brodosplit.

Σημειώνεται ότι η ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri και η εταιρεία Princes Cruises της Carnival Corporation σηματοδότησαν ένα ορόσημο στην κατασκευή του νέου κρουαζιερόπλοιου με την ονομασία Sun Princess.

Το πλοίο δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στην Ιταλία, αλλά είναι επίσης το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με διπλό καύσιμο LNG που κατασκευάστηκε από την Fincantieri, ακολουθώντας το προβάδισμα των ανταγωνιστών Meyer Werft το 2018 και Chantiers de l’Atlantique που παρέδωσε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με καύσιμο LNG το 2022.

Το πλοίο θα ολοκληρωθεί πριν από την παράδοσή του στις αρχές του 2024 κατασκευάζεται με χωρητικότητα 4.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία θα παρέχει σχεδόν εννέα ημέρες πλεύσης.

Τα κινεζικά ναυπηγεία εισέρχονται επίσης στην αγορά με την κατασκευή δύο πλοίων 5.000 επιβατών για την τοπική μάρκα Adora Cruises.

Όπως έχει αναφέρει η CLIA Europe, περισσότερο από το 93% των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως χτίζεται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και η κατασκευή του αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του χαρτοφυλακίου των παραγγελιών τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ανάκαμψη του κλάδου φέτος θα φθάσει το 111% της επιβατικής κίνησης του 2019, με 33 εκατ. επιβάτες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!