Γ.Δ.
1471.78 -0,29%
ACAG
-0,65%
6.16
CENER
+1,69%
8.4
CNLCAP
+0,62%
8.1
DIMAND
-0,95%
9.41
OPTIMA
0,00%
11.5
TITC
-3,84%
30.05
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,38%
1.576
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,68%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.612
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,38%
13.35
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
+1,94%
0.42
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
-3,11%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,84%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-5,33%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,32%
16.4
ΔΑΑ
-0,48%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,21%
11.4
ΔΟΜΙΚ
+2,17%
4.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,49%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-1,19%
1.66
ΕΕΕ
+0,89%
31.78
ΕΚΤΕΡ
+2,34%
4.38
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,65%
2.47
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,17%
2.7
ΕΛΠΕ
+0,70%
8.67
ΕΛΣΤΡ
+2,17%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.862
ΕΛΧΑ
-1,10%
1.976
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.08
ΕΣΥΜΒ
+3,01%
1.37
ΕΤΕ
+1,12%
8.16
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+1,02%
5.96
ΕΥΡΩΒ
-2,50%
2.024
ΕΧΑΕ
-0,94%
5.27
ΙΑΤΡ
+2,10%
1.705
ΙΚΤΙΝ
-0,37%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+0,55%
1.835
ΙΝΚΑΤ
-1,84%
5.33
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-0,18%
1.138
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.14
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.28
ΙΝΤΕΤ
+0,40%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-0,98%
3.53
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,98%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-1,89%
0.52
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,33%
5.95
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,25%
1.34
ΛΑΒΙ
+0,56%
0.895
ΛΑΜΔΑ
-1,13%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
+0,94%
1.07
ΛΕΒΚ
+5,81%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-0,98%
1.01
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
+1,00%
4.055
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.56
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,49%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+0,07%
27.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,73%
38.2
ΝΑΚΑΣ
+2,82%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,06%
0.93
ΞΥΛΚ
+1,47%
0.276
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-4,44%
21.5
ΟΛΠ
+0,59%
25.4
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.81
ΟΠΑΠ
+0,52%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,19%
0.915
ΟΤΕ
-0,57%
14.01
ΟΤΟΕΛ
-0,62%
12.8
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.175
ΠΑΠ
-1,17%
2.54
ΠΕΙΡ
+0,47%
3.888
ΠΕΤΡΟ
-2,13%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,87%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,35%
1.134
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,92%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,53%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.383
ΣΙΔΜΑ
-0,78%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-1,96%
8
ΣΠΙ
-0,28%
0.708
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,32%
18.1
ΤΖΚΑ
+1,90%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,16%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-2,19%
0.268
ΦΡΛΚ
-0,83%
4.165
ΧΑΙΔΕ
+4,58%
0.685

Vodafone: Γονείς ζητούν να κλείσει το ψηφιακό gap στα σχολεία

Νέα έρευνα του Ιδρύματος Vodafone, που ανατέθηκε στην εταιρεία IPSOS, αποκαλύπτει ότι η Ευρώπη θα πρέπει να ενισχύσει τη διδασκαλία ψηφιακών δεξιοτήτων, προκειμένου να εφοδιαστούν καλύτερα τα παιδιά και να περιοριστούν οι περιφερειακές ανισότητες. Στην έρευνα, όπου συμμετείχαν 10.000 γονείς από 10 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αποτυπώνεται η ανησυχία αναφορικά με την ποιότητα των ψηφιακών εργαλείων για τους μαθητές στα σχολεία και η ανάγκη για περισσότερη υποστήριξη των δασκάλων με καθοδήγηση και εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, από τα ευρήματα προκύπτει ότι ενώ οι γονείς είναι αισιόδοξοι για τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, κρίνουν πως απαιτούνται δράσεις για τη διασφάλιση πόρων και υποδομών, ως προϋπόθεση για να ενισχυθούν οι ευκαιρίες ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων για τους μαθητές σε όλη την Ευρώπη.

Η έρευνα του Ιδρύματος Vodafone στηρίζει το Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων, παροτρύνοντας την Ευρώπη να παρέχει χρηματοδότηση για ψηφιακή εκπαίδευση, να προσφέρει ίσες ευκαιρίες στους νέους και να εξαλείψει το χάσμα των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Ο Joakim Reiter, Vodafone Foundation Trustee and Chief External & Corporate Affairs Officer του Ομίλου Vodafone, δήλωσε σχετικά: «Η Ευρώπη αντιμετωπίζει σημαντικό έλλειμμα δεξιοτήτων και χρειάζεται να ενισχύσει τις ψηφιακές γνώσεις των νέων, εάν θέλει να πετύχει τους στόχους της για την Ψηφιακή Δεκαετία. Ως γονέας, κατανοώ γιατί οι γονείς στηρίζουν τους δασκάλους στις προσπάθειές τους να θεσπίσουν ευρωπαϊκά πρότυπα για τη εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων, αλλά βρίσκω ανησυχητικό το γεγονός ότι η ποιότητα των ψηφιακών εργαλείων που είναι διαθέσιμα στους μαθητές διαφέρει σημαντικά μεταξύ σχολείων, πόλεων και χωρών.

Το πρόγραμμα του Ιδρύματος Vodafone SkillsUpload Jr δείχνει ότι οι νέοι μπορούν να ενδυναμωθούν με τις ψηφιακές δεξιότητες, γι΄αυτό και η Ευρώπη πρέπει να δράσει τώρα για να διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές».

Αποστολή του Ιδρύματος Vodafone μέσω του SkillsUpload Jr, στο οποίο εντάσσεται και το Generation Next, είναι να εφοδιάσει μαθητές και δασκάλους με δεξιότητες, αυτοπεποίθηση και τεχνογνωσία, για να ξεχωρίσουν σε μία αναπτυσσόμενη ψηφιακή κοινωνία. Το Ίδρυμα Vodafone έχει ήδη αγκαλιάσει 7,8 εκατομμύρια μαθητές και εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη, παρέχοντας προηγμένους εκπαιδευτικούς πόρους για να γίνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα πιο δίκαια, καινοτόμα και ανθεκτικά προκειμένου να βοηθήσουν τους νέους να διαμορφώσουν τον ψηφιακό κόσμο του αύριο.

Βασικά συμπεράσματα

  • Το 85% των γονέων που συμμετείχε στην έρευνα πιστεύει ότι οι προοπτικές καριέρας του παιδιού τους εξαρτώνται σημαντικά από τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά μόνο τα τρία τέταρτα (78%) αυτών ανέφερε ότι τα παιδιά έχουν πράγματι πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία όπως οι φορητοί υπολογιστές, τα tablets και οι διαδραστικοί πίνακες στην τάξη του σχολείου.
  • Η πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία στα σχολεία διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Οι Βρετανοί, οι Ολλανδοί και οι Πορτογάλοι μαθητές απολαμβάνουν τα υψηλότερα ποσοστά πρόσβασης, τα οποία ανέρχονται σε 87%-88%. Το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 70% περίπου για τους Ούγγρους, Ιταλούς και Έλληνες μαθητές.
  • Συνολικά, μόλις λίγα περισσότερα από τα μισά σχολεία προσφέρουν διαδικτυακή διδασκαλία, και μόνο το 59% αυτών παρέχει στους μαθητές συσκευή για εκπαίδευση από το σπίτι. Στην Ιταλία και την Πορτογαλία, μόνο 2 στους 5 μαθητές έχουν πρόσβαση σε διαδικτυακή εκπαίδευση που παρέχεται από τα σχολεία τους.
  • Σχεδόν τρεις στους τέσσερις γονείς (73%) είπαν ότι θα στήριζαν την υιοθέτηση ευρωπαϊκών προτύπων για τη εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων.
  • Το 85% ισχυρίστηκε ότι η ψηφιακή εκπαίδευση θα έπρεπε να αποτελεί βασικό αντικείμενο στη σχολική ύλη.

Η προηγούμενη σχετική έρευνα του Ιδρύματος Vodafone αφορούσε στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το σχολείο του 21ου αιώνα, και παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2022, κατόπιν συνεντεύξεων με 3.000 δασκάλους σε 11 ευρωπαϊκές χώρες. Σημειώνεται ότι και εκεί το 75% των ευρωπαίων δασκάλων τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης προτύπων και πολιτικών για την ψηφιακή εκπαίδευση, που θα διασφαλίζουν ότι οι μαθητές λαμβάνουν εκπαίδευση υψηλής ποιότητας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!