Γ.Δ.
1473.53 0,00%
ACAG
0,00%
6.32
CENER
0,00%
8.35
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
9.67
OPTIMA
0,00%
11.02
TITC
0,00%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.482
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.225
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.79
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.05
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.54
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.34
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.359
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.655
ΕΕΕ
0,00%
31.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
0,00%
8.33
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.34
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
0,00%
2.02
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
8.14
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.18
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.034
ΕΧΑΕ
0,00%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.42
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.39
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.99
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.665
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.53
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.256
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.93
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.965
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
0,00%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
39.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
0.99
ΞΥΛΚ
0,00%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.918
ΟΤΕ
0,00%
14.3
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.175
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
3.789
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.79
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.46
ΤΖΚΑ
0,00%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
0,00%
4.18
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Απογείωση αεροπορικών με κέρδη ρεκόρ μετά την πανδημία

Οι αεροπορικές εταιρείες επανέρχονται δυναμικά στην κερδοφορία μετά τη βαθιά κρίση της πανδημίας, η οποία οδήγησε τον κλάδο σε υπαρξιακή κρίση, καθώς οι πτήσεις καθηλώθηκαν επί μια μακρά περίοδο, λόγω των παρατεταμένων lockdowns. Τα κέρδη-ρεκόρ της IAG, η οποία κατέχει την British Airways, και της Air France-KLM, μαζί με τα ισχυρά αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστος easyJet και Ryanair, επιβεβαίωσαν τη διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια, παρά την ακρίβεια και το ζοφερό οικονομικό περιβάλλον.

Μολονότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 30%, έτσι όπως ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης, προτεραιότητα δόθηκε στις διακοπές και τα ταξίδια στο εξωτερικό. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η IAG όταν δημοσιοποίησε κέρδη της τάξεως του 1,25 δισ. ευρώ για το β’ τρίμηνο του έτους, έναντι των 295 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Διπλάσια ήταν, αντιστοίχως, τα κέρδη της Αir France-KLM, φθάνοντας τα 604 εκατ. ευρώ χάρη σε μια αύξηση των πωλήσεων κατά 14%, στα 7,6 δισ. ευρώ.

Αρκετά υψηλότερα των προβλέψεων ήταν τα κέρδη της Ryanair, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη σε αριθμό επιβατών, φθάνοντας τα 663 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο. Μετά την αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 40% που κατέγραψε η easyJet από τις αρχές του έτους, τα κέρδη διαμορφώθηκαν στις 203 εκατ. στερλίνες ή 262,5 εκατ. δολάρια μέσα στο γ’ τρίμηνο, σύμφωνα με το Bloomberg.

Σε παγκόσμια κλίμακα, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) να καταγράψουν κέρδη σχεδόν 10 δισ. δολαρίων, μια πρόβλεψη που είναι υπερδιπλάσια από αρχικές εκτιμήσεις.

Όπως είχε δηλώσει ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουάλς, προ ενός μηνός, η ενίσχυση της κερδοφορίας των αεροπορικών εταιρειών αποδίδεται στην αύξηση των εσόδων από τη μεταφορά εμπορευμάτων, το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας μετά την κατάργηση της τριετούς πολιτικής των μηδενικών κρουσμάτων και την υποχώρηση των τιμών στα αεροπορικά καύσιμα. Πάνω απ’ όλα, όμως, καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια.

Έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, αναλυτικά, η επιβατική κίνηση θα φθάσει τα 4,35 δισ. άτομα και τα καθαρά κέρδη των αεροπορικών εταιρειών θα κινηθούν στα 9,8 δισ. δολάρια, έναντι προγενέστερων προβλέψεων για 4,7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ.

Η θετική εικόνα της ΙΑΤΑ συνάδει με πρόσφατη εκτίμηση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου πως έληξε η οικονομική κρίση της πανδημίας και η λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων έχει επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα. Παρά δε την αύξηση του κόστους δανεισμού από τις κεντρικές τράπεζες και την αναταραχή στον τραπεζικό κλάδο των ΗΠΑ μετά την κατάρρευση τριών περιφερειακών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, οι οικονομίες αντιστέκονται σε ένα δύσκολο περιβάλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!