Γ.Δ.
1496.35 -0,43%
ACAG
+1,32%
6.16
CENER
+3,28%
8.82
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
-0,32%
9.27
OPTIMA
+2,46%
11.68
TITC
+0,16%
31.4
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,12%
1.638
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+3,61%
2.295
ΑΚΡΙΤ
-0,59%
0.845
ΑΛΜΥ
-2,47%
2.76
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.768
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.82
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.68
ΑΣΚΟ
0,00%
2.72
ΑΣΤΑΚ
+1,41%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
-0,24%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,01%
6.5
ΒΙΟΚΑ
+1,53%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+8,13%
2.66
ΓΕΒΚΑ
-1,26%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
-2,44%
8.154
ΔΑΙΟΣ
-2,65%
3.68
ΔΕΗ
-0,67%
11.9
ΔΟΜΙΚ
-0,22%
4.51
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,54%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-3,55%
1.63
ΕΕΕ
-0,37%
32.64
ΕΚΤΕΡ
-1,06%
4.185
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,47%
2.695
ΕΛΠΕ
-0,63%
8.66
ΕΛΣΤΡ
-2,07%
2.37
ΕΛΤΟΝ
-0,42%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,71%
2.085
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,33%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,45%
1.36
ΕΤΕ
-0,82%
8.45
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.03
ΕΥΡΩΒ
-0,42%
2.132
ΕΧΑΕ
+0,95%
5.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.695
ΙΚΤΙΝ
+0,74%
0.408
ΙΛΥΔΑ
-2,62%
1.67
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.22
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
-1,35%
1.17
ΙΝΤΕΚ
+0,82%
6.16
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,38%
4.42
ΙΝΤΕΤ
+1,21%
1.255
ΙΝΤΚΑ
-1,46%
3.72
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,67%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.675
ΚΟΡΔΕ
-1,47%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+3,70%
1.288
ΚΟΥΕΣ
+0,52%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,58%
1.345
ΛΑΒΙ
+1,87%
0.98
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-0,94%
1.05
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
+2,59%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-2,25%
3.91
ΜΙΝ
+0,89%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,30%
26.92
ΜΟΝΤΑ
+3,34%
3.4
ΜΟΤΟ
0,00%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,45%
27.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+1,01%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,15%
38.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,41%
0.974
ΞΥΛΚ
-1,79%
0.274
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-2,39%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,72%
2.76
ΟΠΑΠ
-1,11%
15.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.93
ΟΤΕ
-0,21%
14.21
ΟΤΟΕΛ
-1,27%
12.4
ΠΑΙΡ
-1,74%
1.13
ΠΑΠ
-1,19%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,16%
3.844
ΠΕΤΡΟ
-3,23%
8.98
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.04
ΠΛΑΚΡ
-3,75%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-2,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,69%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.67
ΣΑΡ
-0,53%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
+7,94%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+0,26%
7.74
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.18
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,90%
1.764
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
+1,94%
4.2
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.635

Τα ελληνικά καλλυντικά διαπρέπουν στην… Ισπανία

Ελληνικά brands φυτικών καλλυντικών σχεδόν μονοπωλούν την ισπανική αγορά, χάρη στην υψηλή ποιότητα πρώτων υλών και την τεχνογνωσία των εταιρειών, πολλές από τις οποίες έχουν αποτελέσει στόχους εξαγορών.

Πιο πρόσφατη είναι η περίπτωση της Αpivita, που εξαγοράστηκε από την ισπανική Puig, η οποία απέκτησε τμηματικά από το 2017 μέχρι τα τέλη του 2020 τις μετοχές των ιδρυτών της ελληνικής εταιρείας -μελών της οικογένειας Κουτσιανά. Διατήρησε, ωστόσο, το brand name της ελληνικής φίρμας, η οποία διαθέτει πολυετή παρουσία στην Ισπανία, κυρίως στα πολυκαταστήματα El Corte Inglés, αλλά και σε αλυσίδες φαρμακείων, επεκτείνοντας ταυτόχρονα τη διεθνή παρουσία της. Στα αντιπροσωπευτικά ελληνικά σήματα με ισχυρή παρουσία στην ισπανική αγορά είναι και η Frezyderm της οικογένειας Αναστασίου, με ειδίκευση στα δερμοκαλλυντικά. Δυναμική είναι επίσης η παρουσία της Korres, που ίδρυσε ο Γιώργος Κορρές, με τον έλεγχο του ομίλου να έχει περάσει στη Morgan Stanley China και την Profex, αλλά και η Youth Lab του Κωνσταντίνου Καυκά, στην οποία έχει επενδύσει το fund Elikonos 2 SCA SICA και άλλες μάρκες.

Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές ελληνικών καλλυντικών στην Ισπανία παρουσιάζουν μια σταθερά αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια, με εξαίρεση το 2020, όταν και πάλι η πτώση λόγω πανδημίας ήταν συγκρατημένη, στα 10,7 εκατ. ευρώ, από 12,5 εκατ. ευρώ το 2019. Ακολούθησε εξάλλου ανάκαμψη στα 14,3 εκατ. ευρώ το 2021 και στα 18,6 εκατ. ευρώ το 2022. Από την άλλη μεριά, οι ισπανικές εξαγωγές προς Ελλάδα παρουσιάζουν και αυτές ισχυρή αύξηση, με αξίες σχεδόν διπλάσιες από αυτές των ελληνικών εξαγωγών προς Ισπανία (40,4 εκατ. ευρώ το 2022), δεδομένου ότι η ισπανική βιομηχανία καλλυντικών είναι ιδιαίτερα δυναμικός και εξαγωγικός κλάδος. Είναι ενδεικτικό ότι εξάγει σε πάνω από 175 χώρες και κατέχει την 3η θέση ως εξαγωγέας καλλυντικών στην ΕΕ.

Τα ελληνικά φυτικής προέλευσης προϊόντα έχουν εδραιωθεί και έχουν κερδίσει την εκτίμηση των Ισπανών καταναλωτών. Η θετική φήμη είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και, όπως σημειώνουν στελέχη του γραφείου οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων της Πρεσβείας μας στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο έρευνας αγοράς για τον κλάδο, το έδαφος είναι ιδιαίτερα γόνιμο για περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση των ελληνικών σημάτων καλλυντικών στην τοπική αγορά.

Κανάλια διανομής

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επίπεδο καναλιών διανομής, ο τζίρος των καταστημάτων ευρείας κατανάλωσης αυξήθηκε το 2022 κατά 13% και κατά 10% έναντι του 2019. Στην κατηγορία των φαρμακείων, ο κύκλος εργασιών του καναλιού αυξήθηκε κατά 6,3% και κατά 1,4% έναντι του 2019, ενώ στο κανάλι διανομής των εξειδικευμένων καταστημάτων ο κύκλος εργασιών κατέγραψε άνοδο 18,2% έναντι του 2021 και 12,5% σε σχέση με το 2019. Επίσης, η αγορά απευθείας πώλησης αναπτύχθηκε με ρυθμό 4,8% πέρυσι. Το κανάλι επαγγελματικής αισθητικής ενισχύθηκε κατά 3,5%, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 0,5%, στα 870 εκατ. ευρώ κατ’ εκτίμηση.

Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες

Δεν πρέπει, πάντως, να παραβλέπεται η αυξανόμενη πληθωριστική πίεση, η οποία θα μπορούσε να ασκήσει πιέσεις στις λιανικές πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης, καθιστώντας τους Ισπανούς καταναλωτές πιο ευαίσθητους στο επίπεδο τιμών. Αυτό θα μπορούσε να στρέψει πολλούς από αυτούς στα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας μαζικής κατανάλωσης, καθώς και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως σημειώνουν οι συντάκτες της έρευνας της Πρεσβείας μας. Από την άλλη, η φυσικότητα των συστατικών και η βιωσιμότητα των προϊόντων και των συσκευασιών θα συνεχίσουν να αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για τους Ισπανούς καταναλωτές, ιδιαίτερα για τις νεότερες πληθυσμιακά ομάδες. Στο πλαίσιο αυτό, αναδύονται ευκαιρίες για τα ελληνικά brands, που έχουν αναπτύξει σημαντική παρουσία για το μέγεθος της χώρας. Ιδιαίτερα δε στα φυτικά καλλυντικά, που το μερίδιο της αγοράς σχεδόν μονοπωλείται από τα ελληνικά σήματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!