Γ.Δ.
1493.65 +1,49%
ACAG
-0,65%
6.12
CENER
+3,57%
8.7
CNLCAP
+3,09%
8.35
DIMAND
+0,43%
9.45
OPTIMA
+1,22%
11.64
TITC
+3,16%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+5,08%
1.656
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-2,27%
0.86
ΑΛΜΥ
+2,55%
2.82
ΑΛΦΑ
+1,77%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
+1,48%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,37%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+0,56%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,48%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.3
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,02%
6.07
ΒΙΟΚΑ
+4,23%
2.71
ΒΙΟΣΚ
-1,77%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,94%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,46%
16.64
ΔΑΑ
+0,26%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,46%
11.68
ΔΟΜΙΚ
-1,06%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,90%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.68
ΕΕΕ
+1,32%
32.2
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,40%
2.48
ΕΛΛ
-0,70%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,74%
2.68
ΕΛΠΕ
+1,61%
8.81
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.872
ΕΛΧΑ
+2,48%
2.025
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,46%
1.39
ΕΤΕ
+4,17%
8.5
ΕΥΑΠΣ
+1,55%
3.27
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
5.99
ΕΥΡΩΒ
+1,63%
2.057
ΕΧΑΕ
+1,52%
5.35
ΙΑΤΡ
+1,17%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.413
ΙΛΥΔΑ
+0,82%
1.85
ΙΝΚΑΤ
+0,38%
5.35
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,18%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,93%
4.32
ΙΝΤΕΤ
+1,58%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,65%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+3,08%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.308
ΚΟΥΕΣ
-0,84%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,99%
1.38
ΛΑΒΙ
+6,82%
0.956
ΛΑΜΔΑ
+1,29%
7.08
ΛΑΜΨΑ
+1,78%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,15%
0.358
ΛΕΒΠ
-1,02%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,68%
1.45
ΛΟΥΛΗ
+3,35%
2.78
ΜΑΘΙΟ
+0,50%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,84%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.98
ΜΕΡΚΟ
+0,84%
48
ΜΙΓ
-1,11%
4.01
ΜΙΝ
-5,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,02%
27.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
+2,13%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,65%
0.936
ΞΥΛΚ
+8,33%
0.299
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+23,60%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,93%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
-1,42%
2.77
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,66%
0.921
ΟΤΕ
+0,64%
14.1
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.78
ΠΑΙΡ
-1,70%
1.155
ΠΑΠ
-0,39%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.884
ΠΕΤΡΟ
+1,30%
9.32
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
-0,62%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+4,06%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,35%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.384
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.895
ΣΠΕΙΣ
-1,25%
7.9
ΣΠΙ
+0,57%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,11%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-2,99%
0.26
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.15
ΧΑΙΔΕ
+1,46%
0.695

Ρωσία: Έσοδα από εξαγωγές πετρελαίου με ελληνικά πλοία

Παρ’ ότι η Δύση έχει επιβάλει ανώτατο όριο στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, τα έσοδα της Ρωσίας από αυτό συνεχίζουν να αυξάνονται και στη συνθήκη αυτή διαδραματίζουν νευραλγικό ρόλο τα ελληνικά δεξαμενόπλοια.

Όπως εξηγεί στο Γερμανικό Δημοσιογραφικό Δίκτυο (RND) ο Ρόμπιν Μπρουκς, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών στην Ουάσιγκτον, «το ανώτατο όριο μπόρεσε πράγματι να μειώσει την τιμή του ρωσικού πετρελαίου, όμως η Ρωσία απλώς παρήγαγε περισσότερο πετρέλαιο, προκειμένου να αντισταθμίσει τη χαμηλότερη τιμή. Έτσι, το μέτρο απέτυχε και ο Πούτιν συνεχίζει να κερδίζει αδρά από τις πετρελαϊκές επιχειρήσεις. Επιπλέον, το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ήταν πολύ υψηλό, καθώς χώρες όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα είχαν αντιταχθεί σθεναρά σε ένα χαμηλότερο ανώτατο όριο τιμών και επικράτησαν».

Όσον αφορά τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου προς την Ινδία, ο οικονομολόγος επισημαίνει πως «η Ινδία χρησιμοποιεί δυτικά δεξαμενόπλοια, κυρίως ελληνικών πλοιοκτητών, διατηρώντας το ανώτατο όριο τιμών και διασφαλίζοντας ότι ο Πούτιν θα λαμβάνει λιγότερα χρήματα για το πετρέλαιό του. […] Ωστόσο βλέπουμε όλο και περισσότερους Έλληνες πλοιοκτήτες να πωλούν τα πλοία τους στη Ρωσία ή σε περίπλοκα εταιρικά δίκτυα με ασαφή ιδιοκτησία και να αποσύρονται από τις ρωσικές δραστηριότητες. Στη Μαύρη Θάλασσα αυτό παρατηρείται πολύ καθαρά και αποτελεί μεγάλο πρόβλημα, διότι μονάχα εάν η Δύση διατηρήσει τον έλεγχο του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να διασφαλίσει και την τήρηση του ανώτατου ορίου τιμών. Προσφάτως τα ελληνικά δεξαμενόπλοια μετέφεραν ακόμη το 45% του ρωσικού πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα.

Πολλοί Έλληνες πωλούν τα δεξαμενόπλοια, επειδή πολλά εξ αυτών είναι ηλικίας 20 έως 25 ετών και θεωρείται πως ο κύκλος τους έχει κλείσει προ πολλού. Είναι σχεδόν αδύνατο να πάρει κανείς εγγυήσεις για αυτά τα παλιά πλοία. Έτσι για τους Έλληνες πρόκειται για μια ευπρόσδεκτη ευκαιρία να απαλλαγούν από τα παλιά δεξαμενόπλοια έναντι πολλών χρημάτων. Οι Ρώσοι, από την άλλη πλευρά, γνωρίζουν ότι εξαρτώνται από τα ελληνικά πλοία και είναι ευάλωτοι μέχρι τώρα. Εάν τα πλοία είναι δικά τους, δεν τους ενδιαφέρουν καθόλου τα ανώτατα όρια τιμών και οι κυρώσεις», καταλήγει ο οικονομολόγος Μπρουκς στο RND.

Πηγή: DW

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!