Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Την Πέμπτη η νέα σύσκεψη για τα διόδια

Την Πέμπτη έχει προγραμματιστεί η νέα σύσκεψη για τα διόδια μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των εταιρειών παραχώρησης των οδικών αξόνων. Αναζητείται φόρμουλα ώστε να μη γίνουν οι μεγάλες αυξήσεις, αφού οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν σύνδεση των τιμών των διοδίων με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Ο υψηλός πληθωρισμός του 2022, κυρίως λόγω της ενεργειακής κρίσης, οδηγεί και σε σημαντικές αυξήσεις στα διόδια, οι οποίες, μάλιστα, έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί από τις αρχές του έτους, αλλά αναβλήθηκαν έπειτα από παρέμβαση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών λόγω των βουλευτικών εκλογών. Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και ο υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, τηρούν σκληρή στάση έναντι των παραχωρησιούχων, οι οποίοι επανήλθαν μετά τις εκλογές και ζήτησαν να εφαρμοστούν οι αυξήσεις από 1ης Σεπτεμβρίου. Οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν πως στο τέλος του έτους πρέπει να έχουν εγκριθεί από το υπουργείο και νέες αυξήσεις, με βάση τον πληθωρισμό του φετινού Σεπτεμβρίου.

Εκτός από το σενάριο μείωσης του ΦΠΑ στα διόδια από 24% σε 13%, βρίσκονται στο τραπέζι κι άλλες προτάσεις των παραχωρησιούχων, που βασίζονται σε αντίστοιχες που συμφωνήθηκαν για την επίλυση του ίδιου προβλήματος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Πορτογαλία, στην οποία έπρεπε να εφαρμοστούν αυξήσεις 10% στα διόδια. Πρόκειται για μοντέλο που βασίζεται στη μετακύλιση του κόστους των αυξήσεων σε άλλες οικονομικές χρήσεις, όπως ο πληθωρισμός θα βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του 2022. Ο μηχανισμός που φαίνεται να εξετάζεται στην ουσία μοιράζει την επιβάρυνση μεταξύ του Δημοσίου, των εταιρειών και των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων, με μείωση ΦΠΑ και ταυτόχρονη κατανομή της φετινής αύξησης στις επόμενες χρονιές.

Στις διαπραγματεύσεις συμμετέχουν οι διευθύνοντες σύμβουλοι της «Ολυμπίας Οδού», Παναγιώτης Παπανικόλας, που εκπροσωπεί και τη Γέφυρα, του «Μορέα» Γιώργος Συριανός, της «Νέας και Κεντρικής Οδού», Ροδιανός Αντωνακόπουλος, και της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Δημήτρης Γκατσώνης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!