Γ.Δ.
1491.71 0,00%
ACAG
0,00%
6.13
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
0,00%
7.95
DIMAND
0,00%
9.38
OPTIMA
0,00%
11.6
TITC
0,00%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.12
ΑΣΚΟ
0,00%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.13
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.76
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
0,00%
32.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.66
ΕΛΠΕ
0,00%
8.655
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.866
ΕΛΧΑ
0,00%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.06
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.38
ΕΤΕ
0,00%
8.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.02
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.1
ΕΧΑΕ
0,00%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.43
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.29
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.94
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.164
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.274
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.35
ΛΑΒΙ
0,00%
0.97
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
0,00%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
0,00%
3.91
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.92
ΞΥΛΚ
0,00%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.8
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.935
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.66
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
3.866
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.26
ΠΛΑΘ
0,00%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.91
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.76
ΣΠΙ
0,00%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.252
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

KPMG: Οι νέες τάσεις στον κλάδο Μεταφορών και Logistics

Τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών και των Logistics, κατά τη διάρκεια της Covid-19, αλλά και στη μεταπανδημική περίοδο αναλύει έρευνα της KPMG.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει η έρευνα:

Ο τομέας των Μεταφορών και των Logistics έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές στα τελευταία χρόνια και ειδικότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Η πιο πρόσφατή έρευνα της KPMG στην Ελλάδα,  “Future of Transportation & Logistics: Trends and Developments in the Greek Market” , παρουσιάζει μια επισκόπηση της αγοράς και αναδεικνύει τις επερχόμενες τάσεις και προκλήσεις.

Ειδικότερα, μέσω της έρευνας διερευνάται η εξέλιξη της δομής και του μεγέθους του κλάδου, οι κύριες χρηματοοικονομικές τάσεις και οι αλλαγές στις προσφερόμενες υπηρεσίες, καθώς και το επίπεδο ετοιμότητας του κλάδου για την αντιμετώπιση των εξελίξεων της αγοράς που επιβλήθηκαν κατά την πανδημία. Παράλληλα, παρουσιάζεται μια επικαιροποιημένη επισκόπηση και συγκριτική ανάλυση των βασικών παραγόντων της αγοράς 3PL.

Επιπλέον, η έρευνα αναδεικνύει τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις όταν σχεδιάζουν έργα αυτοματισμού αποθήκης προκειμένου να πετύχουν αύξηση της χωρητικότητας και της λειτουργικής αποτελεσματικότητας των υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Παράλληλα, αναφέρεται στην προτεινόμενη προσέγγιση για την αντιμετώπιση των παραπάνω προκλήσεων μέσω της μεθοδολογίας Modular Warehouse Automation (MWA) που έχει αναπτυχθεί από την KPMG και της ανάλυσης ενός πρόσφατου case study.

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι τα παρακάτω:

  • Ο τομέας των 3PL, ενώ παρουσίαζε σημαντική ανάπτυξη από το 2016 έως το 2019, δέχτηκε ένα χτύπημα το 2020 στην αρχή της πανδημίας, για να ανακάμψει γρήγορα με μέσο όρο CAGR 21% από το 2020 έως το 2021.
  • Η πανδημία επέβαλε μια άνοδο στη ζήτηση για τις υπηρεσίες μεταφοράς την οποία δεν ανέμεναν πολλές εταιρείες 3PL και τόνισε την ανάγκη για αύξηση της λειτουργικής τους αποτελεσματικότητας. Η απόδοση των ελληνικών επιχειρήσεων μεταφορών κατατάχθηκε χαμηλότερα από αντίστοιχες άλλων χωρών.
  • Η ελληνική αγορά 3PL αποτελείται από μικρομεσαίους παίκτες. Η αγορά παραμένει ανταγωνιστική με υψηλά επίπεδα κατακερματισμού. Οι 15 κορυφαίες εταιρείες ελέγχουν το 26,1% της συνολικής αγοράς (706,7 εκατ. ευρώ). Υπάρχει μια ανοδική τάση στις καθαρές πωλήσεις, με ένα % EBITDA να εμφανίζει αρνητική τάση που υποδηλώνει την αντιστάθμιση μεταξύ βιώσιμης κερδοφορίας και απόκτησης μεριδίου αγοράς. Η μείωση του Μικτού Περιθωρίου Κέρδους στην πλειονότητα των επιχειρήσεων απεικονίζει την αύξηση του κόστους τα τελευταία 3 χρόνια και τον έντονο ανταγωνισμό.

Οι κύριες τάσεις είναι οι παρακάτω:

  • Έμφαση στη βιωσιμότητα
  • Ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου
  • Έντονη ενσωμάτωση της τεχνολογίας

Βασικά σημεία του Case Study είναι τα παρακάτω:

  • Ένα μεγάλο μέρος των υφιστάμενων εγκαταστάσεων logistics στην Ελλάδα είναι μάλλον ακατάλληλο για την υποστήριξη των σύγχρονων αναγκών της αγοράς. Η πλειοψηφία των κέντρων fulfilment είναι μικρού μεγέθους με χαμηλό επίπεδο αυτοματισμού. Οι εταιρείες στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού των αποθηκευτικών χώρων αντιμετωπίζουν σειρά προκλήσεων σχετιζόμενες με την επίτευξη της σωστής ισορροπίας στην χρήση τεχνολογίας και την επιλογή των καταλληλότερων λύσεων για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των επενδύσεων αυτών, στην διαθεσιμότητα εξοπλισμού, στην ανάγκη υλοποίησης των επενδύσεων παράλληλα με την καθημερινή λειτουργία κλπ.
  • Η μεθοδολογία Modular Warehouse Automation (MWA) που έχει αναπτυχθεί από την KPMG βοηθά να ξεπεραστούν τα εμπόδια αυτά και να αναπτυχθεί ένα βιώσιμο σενάριο για την αυτοματοποίηση των υπαρχουσών αποθηκών χρησιμοποιώντας τεχνολογία ρομποτικής. Η προσέγγισή της KPMG προσφέρει σταδιακό μετασχηματισμό, χωρίς διακοπή στις καθημερινές λειτουργίες και βασίζεται σε έναν λεπτομερή σχεδιασμό προσαρμοσμένο στις ανάγκες του εκάστοτε οργανισμού.
  • Λαμβάνοντας υπόψη πολλές διαφορετικές παραμέτρους, μπορεί να προσδιοριστεί ο καταλληλότερος βαθμός αυτοματισμού στον οποίο προτείνεται να επενδύσει μια επιχείρηση. Η λύση είναι ευέλικτη, προσφέροντας την ευκαιρία για περαιτέρω επέκταση του αυτοματισμού στο μέλλον – καταλήγοντας σε μια πλήρως αυτοματοποιημένη αποθήκη.

Με αφορμή την έρευνα, ο Δημήτρης Παπακανέλλου, Partner, Consulting, ΚPMG στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά, «Ο κλάδος των Μεταφορών και Logistics στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα δυναμικός με εντυπωσιακά περιθώρια ανάπτυξης και συνεχείς επενδύσεις – οι οποίες αφορούν τόσο την εξυπηρέτηση της εγχώριας αγοράς, όσο και στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων της χώρας ως διαμετακομιστικό κέντρο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Ο τρόπος που θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του εκσυγχρονισμού και αυτοματισμού των αποθηκευτικών χώρων θα παίξει σημαντικό ρόλο τόσο στην σχετική ανταγωνιστικότητα του κλάδου διεθνώς, όσο και στην ποιότητα των υπηρεσιών προς τους κλάδους της βιομηχανίας και του εμπορίου αλλά και στη βελτίωση της εμπειρίας των τελικών καταναλωτών.»

Ο Δημήτρης Παπακανέλλου, Partner, Consulting, ΚPMG στην Ελλάδα © KPMG
Ο Δημήτρης Παπακανέλλου, Partner, Consulting, ΚPMG στην Ελλάδα © KPMG

Συμπερασματικά, ο τομέας Μεταφορών & Logistics στην Ελλάδα παρουσίασε ανάπτυξη μετά το τέλος της πανδημίας και η ελληνική αγορά είναι κατακερματισμένη σε μικρούς και μεσαίους κυρίως παρόχους 3PL. Για τους βασικούς παίκτες 3PL, υπάρχει μια ανοδική τάση στις πωλήσεις, με τις εταιρείες να προσπαθούν να βρουν την ισορροπία μεταξύ της βιώσιμης κερδοφορίας και της απόκτησης μεριδίου αγοράς. Επίσης, τα τελευταία τρία χρόνια χαρακτηρίζονται από αύξηση του κόστους, καθώς και έντονο ανταγωνισμό και οι σύγχρονοι οργανισμοί φαίνεται ότι εστιάζουν στην αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και την προηγμένη τεχνολογία. Επιπλέον, οι βασικοί πάροχοι υπηρεσιών 3PL εφαρμόζουν λύσεις που προάγουν τη βιωσιμότητά τους και συμβάλλουν σε end-to-end βιώσιμες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!