Γ.Δ.
1472.74 -0,23%
ACAG
-0,81%
6.15
CENER
+0,73%
8.32
CNLCAP
+1,86%
8.2
DIMAND
-0,11%
9.49
OPTIMA
-0,70%
11.42
TITC
-3,52%
30.15
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,38%
1.576
ΑΒΕ
+0,62%
0.49
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,23%
0.875
ΑΛΜΥ
+1,82%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.6115
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,30%
13.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.66
ΑΣΤΑΚ
-1,11%
7.12
ΑΤΕΚ
+2,43%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
-3,11%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.96
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+1,06%
1.425
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-3,25%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,44%
16.38
ΔΑΑ
-0,22%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,69%
11.46
ΔΟΜΙΚ
+0,87%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,20%
0.333
ΕΒΡΟΦ
-2,38%
1.64
ΕΕΕ
+1,14%
31.86
ΕΚΤΕΡ
+1,75%
4.355
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,45%
2.72
ΕΛΠΕ
+0,75%
8.675
ΕΛΣΤΡ
+1,74%
2.34
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.86
ΕΛΧΑ
-1,00%
1.978
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,76%
1.38
ΕΤΕ
+0,64%
8.122
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,68%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-2,31%
2.028
ΕΧΑΕ
-0,38%
5.3
ΙΑΤΡ
+2,99%
1.72
ΙΚΤΙΝ
-0,37%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+1,10%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,29%
5.36
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-0,53%
1.134
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.14
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.28
ΙΝΤΕΤ
-0,40%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,28%
3.575
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,64%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,92%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,38%
0.532
ΚΟΥΑΛ
+1,11%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,66%
5.93
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,36%
1.39
ΛΑΒΙ
+1,12%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
-3,77%
1.02
ΛΕΒΚ
+6,45%
0.33
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,68%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-1,86%
2.64
ΜΑΘΙΟ
-3,92%
0.98
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
+2,94%
49
ΜΙΓ
+1,12%
4.06
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
27.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.15
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.01
ΜΟΥΖΚ
-2,78%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+0,88%
27.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.35
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
-8,51%
0.43
ΜΥΤΙΛ
-1,35%
37.96
ΝΑΚΑΣ
-1,41%
2.8
ΝΑΥΠ
-0,85%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,47%
0.276
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-4,44%
21.5
ΟΛΠ
0,00%
25.25
ΟΛΥΜΠ
-1,43%
2.76
ΟΠΑΠ
+0,19%
15.45
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.927
ΟΤΕ
+0,35%
14.14
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
12.7
ΠΑΙΡ
-0,84%
1.185
ΠΑΠ
-1,17%
2.54
ΠΕΙΡ
+0,47%
3.888
ΠΕΤΡΟ
-0,85%
9.32
ΠΛΑΘ
+1,37%
4.06
ΠΛΑΚΡ
-0,62%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,33%
5.26
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,53%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,04%
0.38
ΣΙΔΜΑ
-0,78%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-1,96%
8
ΣΠΙ
-0,28%
0.708
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,21%
18.12
ΤΖΚΑ
-0,95%
1.565
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,05%
1.738
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.274
ΦΡΛΚ
-1,55%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+5,34%
0.69

Σούπερ μάρκετ: Οι στρατηγικές κινήσεις των ισχυρών παικτών

Στρατηγικές που αυξάνουν την επισκεψιμότητα, ενισχύουν την εμπιστοσύνη, προάγουν την ασφάλεια και απαντούν στις ανάγκες όλων των καταναλωτών και ειδικά των πιο ευάλωτων στις πληθωριστικές πιέσεις αναζητούν οι επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου, που καλούνται να μετριάσουν τους παράγοντες κόστους για να προσφέρουν καλύτερες τιμές, χωρίς όμως να υπονομεύσουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Ο ανασχεδιασμός της αλυσίδας αξίας είναι «στοίχημα» για τα δίκτυα σούπερ μάρκετ, είτε πρόκειται για κορυφαίους παίκτες, όπως η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, η Lidl Ελλάς, η MyMarket του ομίλου ΜΕΤΡΟ, είτε για ανερχόμενους, όπως η Μασούτης και εδραιωμένες αλυσίδες χαμηλότερα στην κατάταξη βάσει τζίρου, όπως ο Γαλαξίας, ο Κρητικός, τα Market In κ.λπ. Οι ηγέτες του κλάδου αλλά και οι προμηθευτές τους αναζητούν μοντέλα πιο αποτελεσματικής λειτουργίας σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, που επηρεάζεται από πληθώρα παραγόντων, μεταξύ των οποίων οι διακυμάνσεις του ενεργειακού κόστους και των διεθνών τιμών των τροφίμων, οι ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και η αύξηση του κόστους ζωής. Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι καταναλωτές είναι αντιμέτωποι με αυξήσεις υποχρεώσεων, ενοικίων, μεταφορικού κόστους, λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά σπαταλούν ολοένα μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους στα σούπερ μάρκετ, μειώνοντας την ίδια ώρα δαπάνες για εξόδους, ψυχαγωγία, ρούχα και διακόσμηση. Γίνονται όμως πιο προσεκτικοί στη διαχείριση των διαθεσίμων τους, αγοράζουν λιγότερα προϊόντα και στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι η αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, αλλά οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον πληθωρισμό, αφού ο όγκος των προϊόντων που πωλούνται επιβραδύνεται. Αυτή είναι μια διεθνής τάση, που παρατηρείται και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα πραγματικά δεδομένα από το discount κανάλι (Lidl), στο α’ εξάμηνο του 2023 η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων εμφάνισε αύξηση πωλήσεων σε αξία 8,7% με μείωση όγκου περίπου 2,5%, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι καθαρά πληθωριστική, με την κατανάλωση να περιορίζεται. Οι καταναλωτές δείχνουν αυξανόμενη προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία, παρ’ ότι έχουν αυξήσει σημαντικά τη μέση τιμή πώλησής τους, συνεχίζουν να είναι η πιο φθηνή εναλλακτική στην πλειονότητα των κατηγοριών, έχοντας πλέον φτάσει σε ένα μερίδιο αγοράς 24,8%.

Σε αυτό το περιβάλλον, λιανέμποροι και προμηθευτές, προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, κάνουν όλο και περισσότερες προσφορές, με το ποσοστό προωθητικής έντασης στην αγορά να έχει φτάσει το 69,3% για τα επώνυμα FMCG προϊόντα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Το online κανάλι

Εν τω μεταξύ, τα οnline σούπερ μάρκετ, μια δραστηριότητα που δεν φέρνει κέρδη στις αλυσίδες, εξ ου και η σταδιακή καθιέρωση χρεώσεων στη διανομή, γράφουν διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, που έφτασε το 15% στο α’ εξάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, που υπολογίζει την αξία της αγοράς στα 153 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται σε αυτήν e-commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι διψήφια είναι και η αύξηση των παραγγελιών στο διαδικτυακό κανάλι, που έφτασε το 11% στο α’ εξάμηνο του 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!