Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

To ηλεκτρονικό εμπόριο εισφέρει 7,9% στο ελληνικό ΑΕΠ

Σε σημαντικό στυλοβάτη του εθνικού ΑΕΠ εξελίσσονται οι online πωλήσεις στην Ελλάδα. Για το 2023 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα αναμένεται να ξεπεράσει τα 17,3 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 15,8 δισ.ευρώ που ήταν το 2022, καταγράφοντας αύξηση 9%. Το τρέχον έτος η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εγχώριο ΑΕΠ θα ανέλθει σε 7,9% (e-GDP), από 7,5% το 2022, όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 3,3%.

Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα κερδίζουν έδαφος σταδιακά τα τελευταία χρόνια, αφού και το 2022 ο τζίρος των online καταστημάτων ήταν αυξημένος σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σε ποσοστό της τάξης του 8%. Πρακτικά, οι διαδικτυακές B2C πωλήσεις στην Ελλάδα αυξάνονται διαρκώς την τελευταία εξαετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου μεταξύ 8% και 10%.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία έξι χρόνια ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε, καθώς το 2018 μόλις που έφθανε τα 6 δισ. ευρώ. Ανάλογα αυξανόμενος βαίνει και ο αριθμός των e-shoppers στην Ελλάδα: στα τέλη του 2023 εκτιμάται ότι το 75% των Ελλήνων θα κάνει διαδικτυακές αγορές, από 51% το 2019 και 70% το 2022.

Εν τω μεταξύ, παπούτσι από τον τόπο τους φαίνεται ότι προτιμούν να αγοράζουν και μέσα από τα online κανάλια οι Έλληνες, οι οποίοι σε ποσοστό 88% δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά e-shops για τις αγορές τους, ενώ μόλις 1 στους 4 λέει ότι επιλέγει για τις ηλεκτρονικές αγορές του ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα και μόλις το 12% από e-shops τρίτων χωρών.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Από την ετήσια έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που δημοσιοποίησαν χθες οι Ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, προκύπτει ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021 σε 899 δισ. ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021, που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος συνεχίζει να προχωρεί και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Μάλιστα, για το 2023 εκτιμάται ότι οι B2C ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ευρώπη θα αυξηθούν ποσοστιαία κατά 8%, ενώ θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030.

Οι πιο μεγάλες αγορές

Η Δυτική Ευρώπη είναι, μακράν, η μεγαλύτερη περιοχή για το ευρωπαϊκό e-commerce, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%, η Κεντρική Ευρώπη έπεται με 8%, ενώ η Βόρεια Ευρώπη (7%) και η Ανατολική Ευρώπη (2%) έχουν σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Συνολικά, το 2022 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Δυτική Ευρώπη έφτασε τα 603 δισ. ευρώ, στη Νότια Ευρώπη τα 146 δισ. ευρώ και στην Κεντρική Ευρώπη τα 72 δισ. ευρώ. Ακολούθησαν η Βόρεια Ευρώπη με 65 δισ. ευρώ και η Ανατολική με 14 δισ. ευρώ.

Οι κορυφαίες χώρες στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (291 δισ. ευρώ), η Γαλλία (146 δισ. ευρώ), η Γερμανία (102 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (72 δισ. ευρώ).

Οι δε υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης (μη προσαρμοσμένοι για τον πληθωρισμό) στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σημειώθηκαν στην Εσθονία (106%), στη Ρουμανία (51%), στη Βουλγαρία (31%), στην Ισπανία (31%) και στο Βέλγιο (22%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!