Γ.Δ.
1502.79 +0,83%
ACAG
-0,98%
6.08
CENER
-2,18%
8.54
CNLCAP
-1,25%
7.9
DIMAND
0,00%
9.3
OPTIMA
-2,40%
11.4
TITC
+2,45%
31.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.64
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-4,49%
0.85
ΑΛΜΥ
+1,25%
2.83
ΑΛΦΑ
+2,43%
1.7515
ΑΝΔΡΟ
+1,78%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-2,98%
12.71
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.72
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
-2,33%
8.4
ΑΤΤ
+0,92%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,77%
6.31
ΒΙΟΚΑ
-1,50%
2.62
ΒΙΟΣΚ
-1,43%
1.38
ΒΙΟΤ
+7,75%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,61%
16.5
ΔΑΑ
+0,02%
8.358
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,18%
11.98
ΔΟΜΙΚ
-0,88%
4.52
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,55%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
+1,30%
32.76
ΕΚΤΕΡ
-0,70%
4.23
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
-1,75%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,57%
2.63
ΕΛΠΕ
+2,53%
8.715
ΕΛΣΤΡ
-0,41%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,64%
1.888
ΕΛΧΑ
+0,96%
2.1
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,36%
1.38
ΕΤΕ
+0,73%
8.52
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+1,57%
2.141
ΕΧΑΕ
+1,16%
5.25
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
-3,46%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-1,15%
1.715
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.25
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.186
ΙΝΤΕΚ
+0,99%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.36
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.24
ΙΝΤΚΑ
+0,94%
3.775
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,33%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,52%
1.675
ΚΟΡΔΕ
+0,37%
0.544
ΚΟΥΑΛ
-1,43%
1.242
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.72
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,45%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,09%
1.395
ΛΑΒΙ
-1,64%
0.962
ΛΑΜΔΑ
+1,93%
6.85
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-0,93%
1.06
ΛΕΒΚ
-7,78%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-3,45%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-0,84%
0.95
ΜΕΒΑ
-1,53%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-0,67%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,25%
4
ΜΙΝ
+0,89%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
27.84
ΜΟΝΤΑ
+4,78%
3.29
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.05
ΜΟΥΖΚ
-1,39%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,84%
27.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,76%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,72%
39
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,61%
0.97
ΞΥΛΚ
-3,13%
0.279
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+10,42%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,40%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-0,36%
2.78
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.35
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.936
ΟΤΕ
+0,64%
14.24
ΟΤΟΕΛ
-0,48%
12.56
ΠΑΙΡ
+0,88%
1.15
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,05%
3.85
ΠΕΤΡΟ
-0,43%
9.28
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+0,50%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,80%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-0,89%
1.665
ΣΑΡ
+1,96%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-10,00%
0.0315
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.38
ΣΙΔΜΑ
-1,56%
1.895
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.72
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,17%
18.19
ΤΖΚΑ
-1,83%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,25%
1.78
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
-0,48%
4.12
ΧΑΙΔΕ
-2,31%
0.635

Κρουαζιέρα: Επανασχεδιασμός των δρομολογίων λόγω πολέμου

Ο κλάδος της κρουαζιέρας προχωρά σε αναδιάταξη δρομολογίων, καθώς πολλές διεθνείς εταιρείες μετά την αναζωπύρωση της ισραηλινοπαλαιστινιακής σύγκρουσης, προχωρούν σε επανασχεδιασμό των δρομολογιών τους στην ανατολική Μεσόγειο.

Αρκετά κρουαζιερόπλοια προχωρούν σε αλλαγές των προσεγγίσεων, αποφεύγοντας για λόγους ασφαλείας των επιβατών τα ισραηλινά λιμάνια Χάιφα και Άσντοντ του Ισραήλ και καταπλέοντας σε προορισμούς της Κύπρου, της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Ελλάδας. Ήδη πολλοί ταξιδιώτες έχουν ενημερωθεί από τους τουριστικούς πράκτορες  για τις διακοπές και τις αλλαγές στα δρομολόγια.

Η  ελληνική εταιρεία κρουζιέρας Celestyal Cruises  σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι έως τέλος Νοεμβρίου 2023 αναστέλλει προσωρινά τις προσεγγίσεις της στο Ισραήλ ενώ θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις για όλες τις κρουαζιέρες της που αναχωρούν μετά από αυτή την ημερομηνία.

«Ευχόμαστε για την ασφάλεια όλων την ταχεία επιστροφή της ειρήνης στο Ισραήλ. Είμαστε συντονισμένοι με τις αρχές και η ασφάλεια, η προστασία και η άνεση των επιβατών μας παραμένει η ύψιστη προτεραιότητά μας. Κατόπιν συστάσεων των ομάδων μας εσωτερικά και των αρμόδιων αρχών, αποφασίσαμε να εξαιρέσουμε προσωρινά το Ισραήλ από το πρόγραμμα της κρουαζιέρας «Τρεις Ήπειροι», μέχρι το τέλος Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους» τόνισε ο  Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal, κ. Κρις Θεοφιλίδης.

Πρόσθεσε ότι  συνεργάτες της εταιρείας θα επικοινωνήσουν με όλους τους επιβάτες των οποίων η προγραμματισμένη τους κρουαζιέρα επηρεάζεται προκειμένου να τους ενημερώσουν σχετικά με τις διαφοροποιήσεις που προκύπτουν, καθώς και για όσα έχουν προβλεφθεί επιπροσθέτως για να διασφαλιστεί απρόσκοπτα η αναψυχή και η απόλαυση του ταξιδιού τους.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας πλοίαρχος Γιώργος Κουμπενάς δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή του Ισραήλ ότι η κίνηση πολλών εταιρειών κρουαζιέρας να προχωρήσουν σε αλλαγή προσεγγίσεων είναι κάτι που  θα ωφελήσει αρχικά σε κάποιο βαθμό τη χώρα μας, καθώς πολλές εταιρείες θα επιλέξουν προσεγγίσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.

Tόνισε, ωστόσο, ότι από του χρόνου, αν συνεχιστεί η εμπόλεμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή, αυτό θα οδηγήσει αυτόματα τις περισσότερες εταιρείες να αποχωρήσουν από την ανατολική Μεσόγειο, επιλέγοντας περιοχές της δυτικής Μεσογείου και της Καραϊβικής.

Οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ και τον Λίβανο έχουν ήδη προειδοποιηθεί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί μετά την αναζωπύρωση της ισραηλινο-παλαιστινιακής σύγκρουσης, καθώς η κατάσταση για τις εκδρομές των επιβατών σε αυτές τις περιοχές καθίσταται δύσκολη υπόθεση. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Majestic Cruises και επίτιμο πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρο Κόντε,η βελτίωση των αφίξεων κρουαζιεροπλοίων στους  ελληνικούς προορισμούς αναμένεται να αυξηθεί  μέσα στο 2023. Τόνισε ότι περισσότερες ακυρώσεις προσεγγίσεων σε λιμάνια της Μέσης Ανατολής ευνοούν τα πλησιέστερα ελληνικά νησιά, αλλά και τον Πειραιά και μερικώς την Κύπρο.

Πρόσθεσε ότι οι προορισμοί που θα δεχτούν τις επιπλέον προσεγγίσεις είναι τα Δωδεκάνησα και τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, με την Ρόδο να δέχεται κυρίως τις περισσότερες αιτήσεις. Ο κ.Κόντες είπε ότι στους προορισμούς συγκαταλέγονται η Σαντορίνη, η Μύκονος  το Ηράκλειο αλλά και ο Πειραιάς, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως homeport αντικαθιστώντας την προσέγγιση στο βασικότερο λιμάνι του Ισραήλ τη Haifa. Αναφερόμενος στις προβλέψεις για το 2023 για τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είπε ότι αυτές αναμένεται να αναθεωρηθούν σε 4.940 αφίξεις και 5,24 εκατομμύρια επιβάτες, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο το έτος ρεκόρ του 2019 με 5,55 εκατομμύρια επιβάτες. Αρχικά είχαν προβλεφθεί για τη χώρα έως τέλος του 2023 στο σύνολο 4800 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και 5,06 εκατομμύρια επιβάτες.

Ο διευθυντής της Majestic Cruises αναφέρει ότι ανάλογα με την έκταση των ταραχών στην εμπόλεμη περιοχή για τους επόμενους μήνες οι περισσότερες εταιρείες θα επανεκτιμήσουν αλλά και θα επαναπρογραμματίσουν τις μελλοντικές περιοχές στις οποίες θα εκτελεστούν κρουαζιέρες και ίσως έτσι να αναθεωρήσουν ριζικά τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου μέσα στα οποία θα συμπεριληφθούν και κάποια ελληνικά για το έτος 2024, με τα αντίστοιχα αρνητικά αποτελέσματα όπως έχει συμβεί και παλιότερα με την ίδια περιοχή.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στο Ισραήλ τόσο από άποψη διακίνησης φορτίων όσο και εξυπηρέτησης επιβατικών και τουριστικών πλοίων.Ο επιβατικός τερματικός σταθμός του λιμανιού είναι ο μοναδικός στο Ισραήλ από τον οποίο αναχωρούν κρουαζιέρες διακοπών για την ευρύτερη Μεσόγειο.

Το λιμάνι λειτουργεί από την εταιρεία Haifa Port Company, η οποία δεσμεύεται να συνεχίσει να λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης για την οικονομία του Ισραήλ. Το λιμάνι του ‘Ασντοντ βρίσκεται πολύ κοντά στη Λωρίδα της Γάζας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μέσων ενημέρωσης, οι ρουκέτες που εκτοξεύει η Χαμάς έχουν ακτίνα δράσης ακόμη και πέραν του ‘Ασντοντ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!