Γ.Δ.
1473.53 0,00%
ACAG
0,00%
6.32
CENER
0,00%
8.35
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
9.67
OPTIMA
0,00%
11.02
TITC
0,00%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.482
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.225
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.79
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.05
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.54
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.34
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.359
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.655
ΕΕΕ
0,00%
31.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
0,00%
8.33
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.34
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
0,00%
2.02
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
8.14
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.18
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.034
ΕΧΑΕ
0,00%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.42
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.39
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.99
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.665
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.53
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.256
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.93
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.965
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
0,00%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
39.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
0.99
ΞΥΛΚ
0,00%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.918
ΟΤΕ
0,00%
14.3
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.175
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
3.789
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.79
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.46
ΤΖΚΑ
0,00%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
0,00%
4.18
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Τελεσίγραφο Κομισιόν σε Meta και TikTok για τα fake news

Στενεύει ο κλοιός, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τη Meta και το Tik Tok, καθώς η Κομισιόν ζήτησε από τις δύο κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης να παρουσιάσουν τον αναλυτικό σχεδιασμό τους για την προστασία των χρηστών από τα fake news και το βίαιο περιεχόμενο, καθώς και τον περιορισμό των μηνυμάτων που προωθούν τη ρητορική μίσους, όπως επίσης και την ανάπτυξη μηχανισμών για την ακεραιότητα των εκλογών.

Τα βίντεο από τις πρόσφατες σφαγές της Χαμάς σε διασυνοριακούς οικισμούς (κιμπούτς) στο νότιο Ισραήλ που κατέκλυσαν τα social media, προκάλεσαν την παρέμβαση της Κομισιόν για τη γραμμή που (δεν) τήρησε η πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter), η οποία επέτρεψε στους εξτρεμιστές της Χαμάς να γεμίσουν με σκληρά βίντεο το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της… ελεύθερης διακίνησης ιδεών και της ελευθερίας λόγου και έκφρασης που «οραματίζεται» ο Έλον Μασκ. Επίσης, δεν ήταν λίγα τα βίντεο που παρουσιάστηκαν ως «ντοκουμέντα» από τη στιγμή της επίθεσης της Χαμάς στο νότιο Ισραήλ, ενώ -όπως αποδείχτηκε- στη συνέχεια ήταν από στρατιωτικά γυμνάσια του παρελθόντος σε γειτονικές χώρες. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα με το βίντεο από τη στιγμή της «εισβολής» των εξτρεμιστών της Χαμάς μέσω του φράχτη – τείχους που χωρίζει το Ισραήλ με τη Λωρίδα της Γάζας, το οποίο αποδείχτηκε ότι ήταν fake news. Δεν είναι τυχαίο ότι λιγότερο από μια εβδομάδα μετά τις φονικές επιθέσεις της Χαμάς, η Meta ανακοίνωσε ότι λαμβάνει μέτρα ενάντια στην παραπληροφόρηση για τον πόλεμο του Ισραήλ με τη Χαμάς.

Σημειώνεται ότι στην εξίσωση μπαίνει και η μεταβλητή της τεχνητής νοημοσύνης, για την οποία υπάρχει έντονη ανησυχία ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παραπλανήσει ψηφοφόρους στις αμερικανικές εκλογές του 2024, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρώην CEO της Google, Έρικ Σμιντ.

Τι ζήτησε η Κομισιόν από Meta και Tik Tok για τα fake news

  • Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε επίσημα στη Meta αίτημα παροχής πληροφοριών στο πλαίσιο του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA). Η Επιτροπή ζητεί από τη Meta να παράσχει περισσότερες πληροφορίες για το πώς συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που σχετίζονται με τις εκτιμήσεις κινδύνου που πρέπει να διενεργεί και τα μέτρα μετριασμού που οφείλει να λαμβάνει για την προστασία της ακεραιότητας των εκλογών, καθώς και στον απόηχο των τρομοκρατικών επιθέσεων της Χαμάς στο Ισραήλ, ιδίως όσον αφορά τη διάδοση και τον πολλαπλασιασμό του παράνομου περιεχομένου και της παραπληροφόρησης.
  • Η Meta πρέπει να παράσχει στην Επιτροπή έως τις 25 Οκτωβρίου 2023 τις ζητούμενες πληροφορίες όσον αφορά την αντιμετώπιση της πρόσφατης κρίσης και έως τις 8 Νοεμβρίου 2023 όσον αφορά την προστασία της ακεραιότητας των εκλογών. Με βάση την αξιολόγηση των απαντήσεων της Meta, η Επιτροπή θα εξετάσει τα επόμενα βήματα, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει στην επίσημη κίνηση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 66 του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες.
  • Σύμφωνα με το άρθρο 74 παράγραφος 2 του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες, η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα για ανακριβείς, ελλιπείς ή παραπλανητικές πληροφορίες που παρέχονται σε απάντηση αιτήματος παροχής πληροφοριών. Αν η Meta δεν απαντήσει στο αίτημα παροχής πληροφοριών, η Επιτροπή μπορεί εκδώσει απόφαση με την οποία θα ζητά τις πληροφορίες αυτές. Στην περίπτωση αυτή, η μη εμπρόθεσμη απάντηση θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιβολή περιοδικών χρηματικών ποινών.
  • Επίσης, η Κομισιόν απέστειλε επισήμως στο TikTok αίτημα παροχής πληροφοριών στο πλαίσιο του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA). Η Επιτροπή ζητεί από το TikTok να παράσχει περισσότερες πληροφορίες για το πώς συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που σχετίζονται με τις εκτιμήσεις κινδύνου που πρέπει να διενεργεί και τα μέτρα μετριασμού που οφείλει να λαμβάνει κατά της διάδοσης παράνομου περιεχομένου, ιδίως κατά της διάδοσης τρομοκρατικού και βίαιου περιεχομένου και ρητορικής μίσους και κατά της εικαζόμενης διάδοσης παραπληροφόρησης.
  • Επιπλέον, το αίτημα παροχής πληροφοριών αφορά τη συμμόρφωση του TikTok με άλλες διατάξεις του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες, ιδίως όσον αφορά τις διατάξεις σχετικά με την προστασία των ανηλίκων στο διαδίκτυο.
  • Το TikTok πρέπει να παράσχει στην Επιτροπή έως τις 25 Οκτωβρίου 2023 τις ζητούμενες πληροφορίες όσον αφορά την αντιμετώπιση της πρόσφατης κρίσης και έως τις 8 Νοεμβρίου 2023 σχετικά με την προστασία της ακεραιότητας των εκλογών και των ανηλίκων στο διαδίκτυο. Με βάση την αξιολόγηση των απαντήσεων της TikTok, θα εξετάσει τα επόμενα βήματα, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει στην επίσημη κίνηση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 66 του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες.
  • Σύμφωνα με το άρθρο 74 παράγραφος 2 του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες, η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα για ανακριβείς, ελλιπείς ή παραπλανητικές πληροφορίες που παρέχονται σε απάντηση αιτήματος παροχής πληροφοριών. Αν το TikTok δεν απαντήσει στο αίτημα παροχής πληροφοριών, η Επιτροπή μπορεί εκδώσει απόφαση με την οποία θα ζητά τις πληροφορίες αυτές. Στην περίπτωση αυτή, η μη εμπρόθεσμη απάντηση θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιβολή περιοδικών χρηματικών ποινών.
  • Μετά τον χαρακτηρισμό του ως πολύ μεγάλης επιγραμμικής πλατφόρμας, το TikTok οφείλει να συμμορφώνεται με το σύνολο των διατάξεων που θέσπισε ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Μεταξύ άλλων οφείλει να αξιολογεί και να μετριάζει τους κινδύνους που σχετίζονται με τη διάδοση παράνομου περιεχομένου, την παραπληροφόρηση, καθώς και τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στην άσκηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
  • Μετά τον χαρακτηρισμό τους ως πολύ μεγάλων επιγραμμικών πλατφορμών, το Facebook και το Instagram υποχρεούνται να συμμορφώνονται με το σύνολο των διατάξεων που θέσπισε ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Μεταξύ άλλων οφείλουν να αξιολογούν και να μετριάζουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τη διάδοση παράνομου περιεχομένου, την παραπληροφόρηση, καθώς και τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στην άσκηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!