Γ.Δ.
1496.22 -0,44%
ACAG
0,00%
6.08
CENER
0,00%
8.54
CNLCAP
-0,63%
7.85
DIMAND
-0,22%
9.28
OPTIMA
+2,28%
11.66
TITC
0,00%
31.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,22%
1.62
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.23
ΑΚΡΙΤ
-1,18%
0.84
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.81
ΑΛΦΑ
-0,71%
1.739
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.68
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.4
ΑΤΤ
0,00%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
+0,41%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,27%
6.23
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.61
ΒΙΟΣΚ
+0,36%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,85%
16.36
ΔΑΑ
-2,25%
8.17
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,25%
12.01
ΔΟΜΙΚ
+2,65%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,82%
0.371
ΕΒΡΟΦ
-3,55%
1.63
ΕΕΕ
-0,73%
32.52
ΕΚΤΕΡ
-1,18%
4.18
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
+0,36%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,19%
2.635
ΕΛΠΕ
-1,03%
8.625
ΕΛΣΤΡ
-2,48%
2.36
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.894
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.095
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,33%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,45%
1.36
ΕΤΕ
+0,23%
8.54
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.04
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.135
ΕΧΑΕ
-0,38%
5.23
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-1,23%
0.4
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.705
ΙΝΚΑΤ
-1,52%
5.17
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
-0,67%
1.178
ΙΝΤΕΚ
+0,65%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,92%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,33%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,90%
1.69
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.544
ΚΟΥΑΛ
+3,54%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.68
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
-0,21%
0.96
ΛΑΜΔΑ
-0,88%
6.79
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-4,72%
1.01
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-2,25%
3.91
ΜΙΝ
+2,65%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,30%
27.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.29
ΜΟΤΟ
+1,64%
3.1
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,22%
27.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.35
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,92%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,62%
0.976
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.277
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-1,39%
24.75
ΟΛΥΜΠ
-1,44%
2.74
ΟΠΑΠ
+0,46%
15.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.938
ΟΤΕ
+0,56%
14.32
ΟΤΟΕΛ
-1,27%
12.4
ΠΑΙΡ
-0,87%
1.14
ΠΑΠ
-0,79%
2.5
ΠΕΙΡ
0,00%
3.85
ΠΕΤΡΟ
-3,45%
8.96
ΠΛΑΘ
-0,49%
4.03
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,69%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.67
ΣΑΡ
-0,18%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
+7,94%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-0,78%
7.66
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,93%
18.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,12%
1.76
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.125
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.635

Βιομηχανία καλλυντικών: Το 10% θα αγγίξει ο ρυθμός ανάπτυξης το 2023

Κόντρα στις προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον, η ελληνική βιομηχανία καλλυντικών συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμό που προβλέπεται να αγγίξει φέτος το 10%, χάρη στην ώθηση από τα προϊόντα περιποίησης προσώπου, μακιγιάζ, καθώς και τα αρώματα, όπου οι πωλήσεις αυξάνονται σε ποσοστό που υπερβαίνει το 13%, ενώ ισχυρή δυναμική αναπτύσσουν και τα προϊόντα για τα μαλλιά.

Σε επίπεδο σημείων πώλησης, τα προϊόντα ευρείας διανομής, που διανέμονται κυρίως μέσω του καναλιού του σούπερ μάρκετ, διατηρούν τη μερίδα του λέοντος στη συνολική πίτα της αγοράς, που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι εξαγωγές (περίπου 400 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι τα προϊόντα ευρείας διανομής αποτελούν σχεδόν το 1/3 των πωλήσεων της αγοράς. Παρατηρείται όμως δυναμική και σε άλλες αγορές. Για παράδειγμα, η αγορά του φαρμακείου εμφανίζει μερίδιο 19%, ενώ στο 14% ανέρχεται πλέον το μερίδιο των αγορών που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις προβλέψεις να αναφέρουν τζίρο που μπορεί να φτάσει φέτος και τα 300 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη της αγοράς στην κατηγορία των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, με μερίδιο 17%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), που προβλέπει ανάπτυξη για το σύνολο της αγοράς το 2023 της τάξης του 9,6%.

Οι τάσεις της αγοράς καλλυντικών

Διαπιστώνεται ότι οι καταναλωτές πριμοδοτούν τα καινοτόμα προϊόντα, γεγονός που αποτελεί παγκόσμια τάση. Αν και οι ανατιμήσεις σε μια σειρά από αγαθά αποθαρρύνουν μεγάλη μερίδα καταναλωτών από αγορές ακριβών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των καλλυντικών, εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για μάρκες πολυτελείας. Σύμφωνα δε με πρόσφατη έκθεση της N2Growth για την παγκόσμια δυναμική της αγοράς καταναλωτικών προϊόντων, ο κλάδος των ειδών πολυτελείας προβλέπεται να αναπτυχθεί σημαντικά, με έσοδα ύψους 110,5 δισ. δολ. το 2023, καταγράφοντας την επόμενη πενταετία μέση ετήσια ανάπτυξη 3,8%.

Στην ελληνική αγορά καλλυντικών παρατηρείται ενδιαφέρον για premium προϊόντα, με ενδεικτικές τις θετικές επιδόσεις σειρών γνωστών οίκων, που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της αντιγήρανσης και της ακμής. Στην κατηγορία δραστηριοποιούνται οι περισσότεροι παίκτες της βιομηχανίας καλλυντικών, με προϊόντα που έχουν παρουσία τόσο στα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών, όσο και στα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και τα ινστιτούτα. Το δέλεαρ είναι τα μερίδια σε έναν τομέα όπως η περιποίηση προσώπου, που αντιστοιχεί στο 23,5% της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Αξιοσημείωτες όμως είναι οι εξελίξεις και στην περιποίηση των μαλλιών, με τη ζήτηση να κατευθύνεται κυρίως σε φυσικά προϊόντα, θεραπείες και τεχνολογίες που προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι η κατηγορία αναπτύσσεται φέτος με ρυθμό 8%, έχοντας υπερδιπλασιάσει την «ταχύτητά» της από το 3,4% του 2022. Μεγάλος όγκος προϊόντων διατίθενται και μέσω των κομμωτηρίων, που καταλαμβάνουν μερίδιο 8% στον συνολικό τζίρο της αγοράς καλλυντικών, αλλά η ζήτηση αναβαθμίζεται σε όλα τα κανάλια διανομής. Εξάλλου, ο συνολικός τζίρος των προϊόντων για τα μαλλιά ξεπερνά αυτόν της κατηγορίας περιποίησης προσώπου, που θεωρείται «ναυαρχίδα» της βιομηχανίας ομορφιάς (μερίδιο στη συνολική αξία 25,3%, έναντι 23,5% αντίστοιχα).

Οι ανατιμήσεις δεν αποθαρρύνουν τη ζήτηση για καλλυντικά

Εν κατακλείδι, οι πληθωριστικές πιέσεις απασχολούν τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, αλλά η σταθερή ζήτηση συντηρεί τις προσδοκίες τους.

Παρά τις ανατιμήσεις, που κυμαίνονται κατά μέσο όρο σε 6%-7%, η ζήτηση παραμένει ισχυρή στην ελληνική αγορά καλλυντικών, κάτι που άλλωστε επιβεβαίωσε πρόσφατα ο μεγάλος παίκτης της αγοράς, η L’Oreal. Η θυγατρική του γαλλικού οίκου στην Ελλάδα, η οποία απολαμβάνει ηγετικά μερίδια, διαθέτοντας ευρύ portfolio, με διασπορά σε όλα τα κανάλια διανομής, τρέχει με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων. Αυτό επιβεβαίωσε πρόσφατα η Alessandra Delfini, η νέα CEO της L’Oreal Hellas, σε παρουσίαση των πλάνων βιωσιμότητας της εταιρείας στο πλαίσιο του προγράμματος L’Oreal for the Future.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!