Γ.Δ.
1476.12 -0,54%
ACAG
-1,27%
6.2
CENER
+0,12%
8.26
CNLCAP
-1,23%
8.05
DIMAND
0,00%
9.5
OPTIMA
+1,59%
11.5
TITC
-0,95%
31.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+7,91%
1.582
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.895
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.75
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.612
ΑΝΔΡΟ
-2,03%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+1,06%
13.3
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+1,97%
8.28
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,66%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,74%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,59%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,54%
16.62
ΔΑΑ
-0,02%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,28%
11.54
ΔΟΜΙΚ
-0,76%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.68
ΕΕΕ
-0,63%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-1,95%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,80%
2.43
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,60%
2.76
ΕΛΠΕ
+2,14%
8.61
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,87%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,60%
1.998
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+8,57%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.08
ΕΣΥΜΒ
-1,48%
1.33
ΕΤΕ
-0,37%
8.07
ΕΥΑΠΣ
-1,82%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,85%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,14%
2.076
ΕΧΑΕ
-1,85%
5.32
ΙΑΤΡ
-1,47%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,12%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
+1,67%
1.825
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.43
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-1,21%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,65%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,90%
4.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-3,39%
3.565
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,61%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+1,15%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+4,30%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+5,24%
6.03
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,35%
10.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+4,71%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-6,06%
0.31
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,45%
1.02
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,59%
4.015
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.5
ΜΟΝΤΑ
-7,89%
3.15
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.045
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,45%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,38%
38.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,63%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
+0,60%
25.25
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,76%
0.926
ΟΤΕ
-2,36%
14.09
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.87
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
9.4
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+3,87%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,87%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,78%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-2,59%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,52%
0.384
ΣΙΔΜΑ
+1,86%
1.915
ΣΠΕΙΣ
-0,97%
8.16
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,33%
18.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
-10,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,48%
0.274
ΦΡΛΚ
+0,48%
4.2
ΧΑΙΔΕ
-6,43%
0.655

Online Φαρμακεία: Αύξηση 8% του τζίρου στο 9μηνο

Αύξηση του τζίρου κατά 8% και online πωλήσεις 217εκατ. ευρώ σημείωσαν τα online φαρμακεία τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Gropup, που δείχνουν επίσης ότι οι online παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 4%.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις των online φαρμακείων σημείωσαν σημαντική μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό το φαινόμενο είναι η πρόσφατη εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες) στα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας φυσικά και τα online φαρμακεία.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία στο 9μηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit διαπιστώνεται ότι στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών αναδεικνύονται οι εξής: +10% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +4% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, ενώ τα βρεφικά και παιδικά είδη γνώρισαν μια μείωση στις πωλήσεις κατά 2%. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν ξανά και τα προϊόντα υγείας κατά 21%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.

Η συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι συνεχίζεται και σε αυτή την περίοδο, σε ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό και την ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους.

Στα marketing κανάλια σε επίπεδο εννεαμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 46% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 5 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα Οργανικά Αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14%.  Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι Πλατφόρμες Σύγκρισης Τιμών γνώρισαν μια μείωση της τάξης του 4%, έχοντας ποσοστό 13% από 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!