Γ.Δ.
1467.16 -0,61%
ACAG
-0,81%
6.15
CENER
+0,24%
8.28
CNLCAP
0,00%
8.05
DIMAND
0,00%
9.5
OPTIMA
-1,22%
11.36
TITC
-3,68%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,38%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
-1,27%
2.715
ΑΛΦΑ
-0,28%
1.6075
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.78
ΑΡΑΙΓ
-0,38%
13.25
ΑΣΚΟ
+2,26%
2.72
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+2,43%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
-2,22%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.37
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,83%
5.94
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-2,13%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-5,33%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,89%
16.14
ΔΑΑ
-0,05%
8.346
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,87%
11.44
ΔΟΜΙΚ
+0,87%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,91%
0.334
ΕΒΡΟΦ
-1,79%
1.65
ΕΕΕ
+0,51%
31.66
ΕΚΤΕΡ
+2,57%
4.39
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,23%
2.46
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,54%
2.745
ΕΛΠΕ
+0,06%
8.615
ΕΛΣΤΡ
-0,87%
2.28
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.84
ΕΛΧΑ
-0,30%
1.992
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.32
ΕΤΕ
+0,42%
8.104
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-2,12%
2.032
ΕΧΑΕ
-0,94%
5.27
ΙΑΤΡ
-0,90%
1.655
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-2,47%
1.78
ΙΝΚΑΤ
-1,11%
5.37
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.95
ΙΝΛΟΤ
+0,53%
1.146
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.14
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.28
ΙΝΤΕΤ
+1,59%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-0,14%
3.56
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.63
ΚΟΡΔΕ
+0,38%
0.532
ΚΟΥΑΛ
+0,32%
1.264
ΚΟΥΕΣ
-0,83%
5.98
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,48%
10.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,36%
1.39
ΛΑΒΙ
+0,56%
0.895
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
6.98
ΛΑΜΨΑ
-2,37%
33
ΛΑΝΑΚ
-3,77%
1.02
ΛΕΒΚ
+4,52%
0.324
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,68%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
-3,73%
0.982
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-0,87%
3.98
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,36%
27.4
ΜΟΝΤΑ
-1,59%
3.1
ΜΟΤΟ
-1,48%
3
ΜΟΥΖΚ
-2,78%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+0,96%
27.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-1,19%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
-8,51%
0.43
ΜΥΤΙΛ
-0,94%
38.12
ΝΑΚΑΣ
-4,93%
2.7
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.924
ΞΥΛΚ
+2,21%
0.278
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-26,97%
0.26
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-4,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.25
ΟΛΥΜΠ
-1,79%
2.75
ΟΠΑΠ
+0,52%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,65%
0.92
ΟΤΕ
+0,99%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,93%
12.76
ΠΑΙΡ
-0,84%
1.185
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,08%
3.867
ΠΕΤΡΟ
+0,21%
9.42
ΠΛΑΘ
+0,37%
4.02
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,70%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,14%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
+0,89%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,04%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+1,04%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-2,45%
7.96
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-3,40%
17.9
ΤΖΚΑ
+0,95%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,16%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.274
ΦΡΛΚ
-0,95%
4.16
ΧΑΙΔΕ
+5,34%
0.69

Ταχιάος: Το Flyover σε 4 χρόνια θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη

Βεβαιότητα ότι το Flyover θα βελτιώσει τη ζωή των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και διαβεβαίωση ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου 2023, στο ξενοδοχείο Porto Palace, στη Θεσσαλονίκη

Το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης» (Flyover),  παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, εχθές Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου 2023, στο ξενοδοχείο Porto Palace, στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα.

Το παρών στην εκδήλωση έδωσαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, ο Πρόεδρος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «ΑΒΑΞ»  Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ντίνος Μπενρουμπή, καθώς επίσης και οι μελετητές οδοποιίας της ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΟΕ, Ελένη Τερζή και Απόστολος Φράγκος.

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και οι Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «ΑΒΑΞ» Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ντίνος Μπενρουμπή, μελετητές οδοποιίας της ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΟΕ, Ελένη Τερζή και Απόστολος Φράγκος © ΔΤ
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και οι Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «ΑΒΑΞ» Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ντίνος Μπενρουμπή, μελετητές οδοποιίας της ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΟΕ, Ελένη Τερζή και Απόστολος Φράγκος © ΔΤ

Ταχιάος: Το Flyover θα τελειώσει εντός τετραετίας

Ο Νίκος Ταχιάος, ξεκινώντας την παρουσίασή του επεσήμανε ότι «η “δαιμονοποίηση” του Flyover, που έχει ξεκινήσει προκαταβολικά, βρίσκει έδαφος στην παραπλάνηση και αποτελεί δυστυχώς σύνηθες σύμπτωμα των έργων που υλοποιούνται στις μεγάλες πόλεις», ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο ότι «οι Θεσσαλονικείς πρέπει να είναι σίγουροι ότι το έργο θα τελειώσει εντός της τετραετίας».

Κατά την περιγραφή του έργου, ο Υφυπουργός Υποδομών παρέθεσε στοιχεία από την υφιστάμενη κατάσταση στο οδικό δίκτυο της πόλης. «Η περιφερειακή οδός είναι στα όριά της από το 2000», είπε και πρόσθεσε ότι, ενώ το μέγεθος του κυκλοφοριακού προβλήματος μειώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης και της πανδημίας, τώρα έχει φτάσει στα επίπεδα του 2009. Προβλέπεται, όπως είπε, ότι σε τρία χρόνια από τώρα, θα έχει αυξηθεί τόσο πολύ, που η χωρητικότητα της Περιφερειακής οδού δεν θα  μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

Επιπλέον, ο Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε στα οφέλη που θα επέλθουν με την αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι ένας ακόμη λόγος που το Flyover πρέπει να γίνει πραγματικότητα, είναι ότι όλο το περιμετρικό οδικό δίκτυο του πολεοδομικού συγκροτήματος θα τυγχάνει διαρκούς συντήρησης και λειτουργίας από την ανάδοχο εταιρεία για 26 χρόνια και μάλιστα χωρίς διόδια. Παράλληλα, θα επιτευχθεί σημαντική μείωση των ποσοστών των τροχαίων, καθώς όπως έκανε γνωστό, «τα δυστυχήματα στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη στιγμή, είναι 24 φορές περισσότερα από ότι στην Αττική Οδό και τα ατυχήματα, 40 φορές περισσότερα».

Ο Υφυπουργός έκανε λόγο για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας της πόλης με κομβικά σημεία εντός και εκτός πολεοδομικού ιστού και για την ένωση με το δάσος του Κεδρηνού Λόφου, η προστασία του οποίου αποτελεί τη βάση της έμπνευσης του Flyover, όπως είπε.

Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με τον Νίκο Ταχιάο, θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής της πόλης, καθώς θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η  ηχορύπανση. «Με το Flyover περιμένουμε μείωση της κίνησης σε ποσοστό 35 -40%, καθώς διπλασιάζεται η χωρητικότητα του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα, εξασφαλίζεται η γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση προς την ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονία και την Χαλκιδική», σημείωσε και πρόσθεσε ότι θα μειωθούν τόσο οι χρόνοι μετακίνησης όσο και το λειτουργικό κόστος.

Όσον αφορά το σχήμα που θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει το Flyover, που προέκυψε από τη σύμπραξη των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ και Μυτιληναίoς AE, ανέφερε ότι «Σε ένα έργο ΣΔΙΤ, όπως το συγκεκριμένο, δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση καθυστέρησης. Δεν το επιτρέπουν ούτε οι τράπεζες που κάνουν τη χρηματοδότηση, ούτε η σύμβαση. Πρέπει η περίοδος κατασκευής να συντμηθεί μέχρι να φτάσουμε στη λειτουργία. Αυτό είναι το εγχείρημα που έχουμε μπροστά μας και όσοι επιδιώκουν αυτό το έργο να έχει καθυστερήσεις ή να οδηγηθεί σε “ναυάγιο”, ζημιώνουν το δημόσιο», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Νίκος Ταχιάος παρουσιάζει το Flyover © ΔΤ
Ο Νίκος Ταχιάος παρουσιάζει το Flyover © ΔΤ

Ταχιάος: Το Flyover είναι ένα έργο χωρίς πολιτική ταυτότητα

Ο  Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε ότι δεν είναι ένα έργο που έχει πολιτική ταυτότητα, καθώς έχει περάσει από διαφορετικές αξιολογήσεις, σε περιόδους διαφορετικών κυβερνήσεων. Όπως εξήγησε, από το ξεκίνημά του το 2010, έτυχε διαφόρων σταδίων ωρίμανσης με τον διαγωνισμό να διεξάγεται δέκα χρόνια αργότερα, την περίοδο 2020 – 2021.

Γι’ αυτόν τον λόγο, όπως είπε, το έργο δεν μπορεί να χρεώνεται ή να πιστώνεται σε μία μόνο κυβέρνηση. «Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αυτή η οποία δρομολόγησε ένα έργο το οποίο εκκολάφθηκε επί προηγούμενων κυβερνήσεων», τόνισε.

Ο Νίκος Ταχιάος, επεσήμανε ότι η Αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι ένα εγχείρημα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει αναστάτωση στις συνήθειες των πολιτών, τόνισε, όμως «θα πρέπει ως κάτοικοι να προσαρμόσουμε τη συμπεριφορά μας και να συνεργαστούμε».

Πρόσθεσε μάλιστα, ότι θα χρειαστεί να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών ανά αυτοκίνητο και να αποφευχθεί η άσκοπη χρήση του Περιφερειακού. Παρατήρησε δε, ότι έχει αρχίσει ήδη να γίνεται αισθητή η εντατική παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους της πόλης, φροντίζοντας για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, καθώς επίσης και για την ελεύθερη πρόσβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους λεωφορειοδρόμους.

«Ξεκινάμε βλέποντας τη δυναμική των πραγμάτων. Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα προσαρμοστούμε. Το Flyover θα φέρει μια πολύ καλύτερη ημέρα. Και πάντως, προς το παρόν, ανάμεσα στην υπευθυνότητα των πολιτών και την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης επιλέγουμε το πρώτο», ανέφερε, κλείνοντας την παρέμβασή του ο Νίκος Ταχιάος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!