Γ.Δ.
1470.7 -0,37%
ACAG
-0,97%
6.14
CENER
+0,12%
8.27
CNLCAP
0,00%
8.05
DIMAND
+0,11%
9.51
OPTIMA
-0,52%
11.44
TITC
-3,52%
30.15
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,76%
1.57
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
+0,36%
2.76
ΑΛΦΑ
+0,16%
1.6145
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.78
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.28
ΑΣΚΟ
+2,26%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-3,89%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.37
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,71%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-4,73%
1.61
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,17%
16.26
ΔΑΑ
+0,02%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,69%
11.62
ΔΟΜΙΚ
+1,74%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,49%
1.705
ΕΕΕ
+0,63%
31.7
ΕΚΤΕΡ
+1,64%
4.35
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.44
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,36%
2.75
ΕΛΠΕ
+0,64%
8.665
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,80%
1.982
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12.06
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
+0,55%
8.114
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.93
ΕΥΡΩΒ
-1,30%
2.049
ΕΧΑΕ
0,00%
5.32
ΙΑΤΡ
+1,50%
1.695
ΙΚΤΙΝ
-0,85%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,47%
5.35
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.95
ΙΝΛΟΤ
-0,18%
1.138
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.17
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.3
ΙΝΤΕΤ
+0,79%
1.27
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.57
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,31%
1.62
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+1,43%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,50%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
+1,91%
0.907
ΛΑΜΔΑ
-0,71%
7.02
ΛΑΜΨΑ
-2,37%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.31
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.02
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
0,00%
4.015
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,22%
27.44
ΜΟΝΤΑ
+0,95%
3.18
ΜΟΤΟ
-0,49%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+1,69%
27.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-1,19%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,68%
38.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
0,00%
0.94
ΞΥΛΚ
+1,84%
0.277
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-3,11%
21.8
ΟΛΠ
0,00%
25.25
ΟΛΥΜΠ
+1,07%
2.83
ΟΠΑΠ
+0,52%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,65%
0.92
ΟΤΕ
+1,21%
14.26
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.72
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.894
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.4
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.01
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,05%
1.15
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
+0,71%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,04%
0.388
ΣΙΔΜΑ
+1,83%
1.95
ΣΠΕΙΣ
-1,96%
8
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,94%
18.17
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.274
ΦΡΛΚ
-0,71%
4.17
ΧΑΙΔΕ
-6,87%
0.61

Πάνω από 1 δισ. ο ετήσιος τζίρος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Σημαντική πορεία ανάπτυξης παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα ο κλάδος της κρουαζιέρας. Οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στα ελληνικά λιμάνια, αλλά και σε τουριστικές υποδομές στην ξηρά και η αυξημένη ζήτηση των τουριστών για ταξίδια στη χώρα μας, έχουν οδηγήσει τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας να εντάσσουν όλο και περισσότερο τους ελληνικούς προορισμούς στα προγράμματά τους.

Ήδη, ο κλάδος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα συνεισφέρει περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ ετησίως και υποστηρίζει χιλιάδες θέσεις εργασίας, όπως σημειώνει η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η οποία μαζί με τη Γενική Διευθύντρια της Ένωσης, Μαρί Καρολίν Λορέντ και στελέχη από εταιρείες–μέλη, συναντήθηκαν με Έλληνες υπουργούς. Στο επίκεντρο των συζητήσεων τέθηκε ο τρόπος με τον οποίο η Ελλάδα θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την κρουαζιέρα και πώς θα ξεκλειδώσουν οι δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης της χώρας ως κόμβου κρουαζιέρας.

Άλλωστε, φέτος το νέο ρεκόρ που σημείωσαν τα ελληνικά λιμάνια στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, ανέδειξε τη δυναμική που έχει η Ελλάδα να αποτελέσει κόμβο της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Έπειτα από μια άνοδο της τάξης του 20% που σημειώθηκε πέρυσι έναντι του 2019, το 2023 εκτιμάται ότι θα κλείσει με περαιτέρω αύξηση της τάξης του 15%. Ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς έστειλε εκτάκτως και πολλά επιπλέον δρομολόγια προς ελληνικά νησιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο λιμάνι της Σούδας έχουν αφιχθεί τον Νοέμβριο 15 κρουαζιερόπλοια με συνολικά 16.758 επιβάτες, ενώ αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έχουν προγραμματιστεί και για τον Δεκέμβριο.

Τα λιμάνια του Πειραιά, της Μυκόνου και της Σαντορίνης συγκεντρώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία των προσεγγίσεων, προσελκύοντας φέτος περίπου 750 κρουαζιερόπλοια έκαστο. Περίπου οι μισοί επιβάτες που έρχονται στη χώρα μας, περνούν από τα τρία αυτά λιμάνια. Ωστόσο μόνο ο Πειραιάς έχει καταφέρει να αποτελεί homeport, με τα κρουαζιερόπλοια που ξεκινούν από το κεντρικό ελληνικό λιμάνι να είναι περίπου τα μισά από όσα δρομολόγια περνούν από εκεί.

Η Μύκονος και η Σαντορίνη όμως βρίσκονται στα όριά τους καθώς η έλλειψη ελέγχου των ροών επιβαρύνει τις ήδη πεπερασμένες υποδομές τους.

Ανοδική πορεία σημειώνει πλέον και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενώ πολύ καλές επιδόσεις έχουν και τα λιμάνια της Κρήτης.

Κρουαζιέρα: Οι πρακτικές διαχείρισης προορισμών στο επίκεντρο της CLIA

Συνάντηση της αντιπροσωπείας CLIA με τον υπουργό Ναυτιλίας © CLIA
Συνάντηση της αντιπροσωπείας CLIA με τον υπουργό Ναυτιλίας © CLIA

Η ανάγκη λιμενικών υποδομών και επενδύσεων για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων homeporting και την ανάδειξη νέων προορισμών τέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων της αντιπροσωπείας της CLIA με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη. Η Ένωση παρουσίασε στον Υπουργό το πενταετές Σχέδιο Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα.
«Με μεγάλο σεβασμό για την Ελληνική κοινότητα που υποστηρίζει τον τομέα της κρουαζιέρας, αναγνωρίζουμε ότι αυτή η ανάπτυξη πρέπει να πραγματοποιηθεί με βιώσιμους όρους. Συνεχίζουμε λοιπόν να συνεργαζόμαστε με εθνικούς και τοπικούς φορείς για τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, των λιμενικών λειτουργιών και πρακτικών διαχείρισης προορισμών, ώστε να παρέχουμε βιώσιμες, βέλτιστες εμπειρίες για τις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες», τόνισε η κα Δεληγιάννη.

Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν, ακόμα, στην ανάγκη λιμενικών υποδομών που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νομοθεσίας EU Fit For 55 και στην παραγωγή και προμήθεια βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε σημαντικά ελληνικά λιμάνια. Επιπλέον, συζητήθηκε πώς η πρόσφατη επαναλειτουργία των ναυπηγείων στην Ελλάδα θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων δημιουργώντας μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία για τη χώρα. Τέλος, η CLIA παρουσίασε στον Υπουργό τις δράσεις της για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στον τομέα της κρουαζιέρας, μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων Ελλήνων φοιτητών σε κρουαζιερόπλοια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!