Γ.Δ.
1502.79 +0,83%
ACAG
-0,98%
6.08
CENER
-2,18%
8.54
CNLCAP
-1,25%
7.9
DIMAND
0,00%
9.3
OPTIMA
-2,40%
11.4
TITC
+2,45%
31.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.64
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-4,49%
0.85
ΑΛΜΥ
+1,25%
2.83
ΑΛΦΑ
+2,43%
1.7515
ΑΝΔΡΟ
+1,78%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-2,98%
12.71
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.72
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
-2,33%
8.4
ΑΤΤ
+0,92%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,77%
6.31
ΒΙΟΚΑ
-1,50%
2.62
ΒΙΟΣΚ
-1,43%
1.38
ΒΙΟΤ
+7,75%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,61%
16.5
ΔΑΑ
+0,02%
8.358
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,18%
11.98
ΔΟΜΙΚ
-0,88%
4.52
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,55%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
+1,30%
32.76
ΕΚΤΕΡ
-0,70%
4.23
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
-1,75%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,57%
2.63
ΕΛΠΕ
+2,53%
8.715
ΕΛΣΤΡ
-0,41%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,64%
1.888
ΕΛΧΑ
+0,96%
2.1
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,36%
1.38
ΕΤΕ
+0,73%
8.52
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+1,57%
2.141
ΕΧΑΕ
+1,16%
5.25
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
-3,46%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-1,15%
1.715
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.25
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.186
ΙΝΤΕΚ
+0,99%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.36
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.24
ΙΝΤΚΑ
+0,94%
3.775
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,33%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,52%
1.675
ΚΟΡΔΕ
+0,37%
0.544
ΚΟΥΑΛ
-1,43%
1.242
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.72
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,45%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,09%
1.395
ΛΑΒΙ
-1,64%
0.962
ΛΑΜΔΑ
+1,93%
6.85
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-0,93%
1.06
ΛΕΒΚ
-7,78%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-3,45%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-0,84%
0.95
ΜΕΒΑ
-1,53%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-0,67%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,25%
4
ΜΙΝ
+0,89%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
27.84
ΜΟΝΤΑ
+4,78%
3.29
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.05
ΜΟΥΖΚ
-1,39%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,84%
27.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,76%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,72%
39
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,61%
0.97
ΞΥΛΚ
-3,13%
0.279
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+10,42%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,40%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-0,36%
2.78
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.35
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.936
ΟΤΕ
+0,64%
14.24
ΟΤΟΕΛ
-0,48%
12.56
ΠΑΙΡ
+0,88%
1.15
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,05%
3.85
ΠΕΤΡΟ
-0,43%
9.28
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+0,50%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,80%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-0,89%
1.665
ΣΑΡ
+1,96%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-10,00%
0.0315
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.38
ΣΙΔΜΑ
-1,56%
1.895
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.72
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,17%
18.19
ΤΖΚΑ
-1,83%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,25%
1.78
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
-0,48%
4.12
ΧΑΙΔΕ
-2,31%
0.635

IATA: Ρεκόρ 4,7 δισ. ταξιδιωτών αναμένουν οι αεροπορικές το 2024

Ιστορικό ρεκόρ αναμένεται να καταγράψουν οι αεροπορικές εταιρείες το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η  Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).  Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν ότι θα μεταφέρουν την επόμενη χρονιά 4,7 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο, αριθμός που υπερβαίνει τα 4,54 δισεκατομμύρια που είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς το 2019 προτού ξεσπάσει η υγειονομική κρίση που οφειλόταν στην πανδημία της COVID-19, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Ήδη από φέτος οι αερομεταφορείς διέγραψαν τις οικονομικές επιπτώσεις που είχαν από την COVID-19, επανερχόμενες στο πράσινο με συσσωρευμένα καθαρά κέρδη 23,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την IATA, η οποία υπερδιπλασίασε τις προηγούμενες προβλέψεις της που είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο για 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για φέτος η IATA προέβλεψε 4,29 δισεκατομμύρια αεροπορικά ταξίδια, αναθεωρώντας λίγο προς τα κάτω την πρόβλεψη που είχε κάνει τον Ιούνιο για 4,35.

Στα 25,7 δισ. τα κέρδη το 2024 εκτιμά η IATA

Για το 2024, τα κέρδη αναμένεται «να σταθεροποιηθούν σε μεγάλο βαθμό» στα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την IATA, σε έναν άνευ προηγουμένου παγκόσμιο κύκλο εργασιών 964 δισεκατομμυρίων, σε σύγκριση με τα 896 που υπολογίζονταν για το 2023 και τα 838 δισεκατομμύρια του 2019.

Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν αθροιστικές απώλειες περίπου 183 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ του 2020 και του 2022 καθώς ήταν ένας από τους τομείς της οικονομίας που επλήγησαν περισσότερο από την υγειονομική κρίση του νέου κορονοϊού, λόγω του κλεισίματος συνόρων και άλλους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί στις μετακινήσεις.

«Δεδομένων των μαζικών απωλειών των τελευταίων ετών», τα κέρδη που αναμένονται το 2024 «δείχνουν την ανθεκτικότητα του αεροπορικού τομέα», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της IATA Γουίλι Γουόλς, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τον «εξαιρετικό ρυθμό ανάκαμψης».

Ωστόσο «φαίνεται ότι η πανδημία στοίχισε τέσσερα χρόνια ανάπτυξης στον τομέα», επισήμανε ο Γουόλς στη διάρκεια μιας «πιεστικής μέρας» στην έδρα της ένωσης στη Γενεύη, στην Ελβετία.

«Από το 2024, οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα μπορούμε να μπούμε σε πιο φυσιολογικές πορείες ανάπτυξης, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία», σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της IATA.

Η ισχυρή ανάκαμψη το 2023 είχε αποτέλεσμα υψηλές τιμές εισιτηρίων, καθώς η ζήτηση για ταξίδια ξεπερνούσε τις δυνατότητες των εταιρειών, οι οποίες επιβαρύνθηκαν από καθυστερημένες παραδόσεις αεροπλάνων και άλλες επιχειρησιακές δυσκολίες.

Η τάση αυτή δείχνει να επιβραδύνεται το 2024, σύμφωνα με την IATA. Παράλληλα τα ποσοστά πληρότητας των αεροπλάνων έχουν ήδη επανέλθει στα επίπεδα προ υγειονομικής κρίσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!