Γ.Δ.
1472.08 -0,81%
ACAG
-1,27%
6.2
CENER
-0,12%
8.24
CNLCAP
-3,07%
7.9
DIMAND
-0,42%
9.46
OPTIMA
+1,59%
11.5
TITC
-0,32%
31.45
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+3,68%
1.52
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.21
ΑΚΡΙΤ
+1,67%
0.915
ΑΛΜΥ
-0,55%
2.725
ΑΛΦΑ
-2,04%
1.6105
ΑΝΔΡΟ
-1,45%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+0,68%
13.25
ΑΣΚΟ
0,00%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-1,39%
7.1
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+2,46%
8.32
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,49%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-3,80%
2.53
ΒΙΟΣΚ
-1,39%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-1,47%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,18%
16.68
ΔΑΑ
+0,31%
8.378
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,17%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+2,27%
4.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.68
ΕΕΕ
-0,82%
31.44
ΕΚΤΕΡ
-0,80%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,60%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,90%
2.795
ΕΛΠΕ
-0,59%
8.38
ΕΛΣΤΡ
-2,15%
2.28
ΕΛΤΟΝ
-0,99%
1.798
ΕΛΧΑ
-0,50%
2
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,33%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,11%
1.335
ΕΤΕ
-0,40%
8.068
ΕΥΑΠΣ
-1,22%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.88
ΕΥΡΩΒ
-1,15%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,11%
5.36
ΙΑΤΡ
-1,18%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+0,24%
0.411
ΙΛΥΔΑ
-1,95%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-1,10%
5.4
ΙΝΛΙΦ
-0,60%
4.95
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.146
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.18
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,95%
4.26
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-2,17%
3.61
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
-1,00%
1.98
ΚΛΜ
+0,31%
1.64
ΚΟΡΔΕ
+1,53%
0.532
ΚΟΥΑΛ
+2,65%
1.24
ΚΟΥΕΣ
+3,49%
5.93
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,41%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,93%
1.345
ΛΑΒΙ
+3,53%
0.88
ΛΑΜΔΑ
-0,99%
7.03
ΛΑΜΨΑ
-2,37%
33
ΛΑΝΑΚ
-1,89%
1.04
ΛΕΒΚ
-3,03%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-8,99%
0.942
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,34%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,47%
4.02
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,95%
27.24
ΜΟΝΤΑ
-1,17%
3.38
ΜΟΤΟ
0,00%
3.035
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,09%
27.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-1,19%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,59%
38.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-1,90%
0.928
ΞΥΛΚ
+1,48%
0.274
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.354
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-0,72%
2.77
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.4
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,98%
0.928
ΟΤΕ
-2,22%
14.11
ΟΤΟΕΛ
-0,93%
12.78
ΠΑΙΡ
+2,51%
1.225
ΠΑΠ
-2,30%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,13%
3.855
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
9.4
ΠΛΑΘ
+0,37%
4.02
ΠΛΑΚΡ
+3,87%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-2,76%
11.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.382
ΣΙΔΜΑ
+2,93%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-0,97%
8.16
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,96%
18.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,28%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.27
ΦΡΛΚ
-0,84%
4.145
ΧΑΙΔΕ
-8,57%
0.64

Σταϊκούρας: Με το ETCS αναβαθμίζουμε τη σιδηροδρομική ασφάλεια

Την ουσιαστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας του ελληνικού σιδηροδρόμου υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με αφορμή την ολοκλήρωση της σύμβασης 10005 από την ΕΡΓΟΣΕ, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS (European Train Control System) επί γραμμής στα σιδηροδρομικά τμήματα ΣΚΑ-Τιθορέα, Δομοκός-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Οινόη-Χαλκίδα.

Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας επεσήμανε ότι: «Με την ολοκλήρωση, από την ΕΡΓΟΣΕ, της σύμβασης 10005, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ”ETCS” επί γραμμής, στα τμήματα ΣΚΑ – Τιθορέα, Δομοκός – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Οινόη – Χαλκίδα, εκπληρώνεται, εντός χρονοδιαγράμματος, ο στόχος που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση των έργων που αναβαθμίζουν ουσιαστικά το επίπεδο ασφάλειας του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Η ολοκλήρωση της εν λόγω σύμβασης αποτελεί συνέχεια της περάτωσης, εμπρόθεσμα, των εργασιών ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, δηλαδή της Σύμβασης 717, με την εξαίρεση τμήματος του έργου στο οποίο προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Υπενθυμίζεται ότι, το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε και η προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στον κεντρικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μετά τις φυσικές καταστροφές σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο, για την ανάταξη και την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Το σύστημα ETCS © ΔΤ
Το σύστημα ETCS © ΔΤ

ΕΡΓΟΣΕ: Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών

Από την ΕΡΓΟΣΕ τονίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος ETCS επί γραμμής είναι η λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ μέσω της σύμβασης 717.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, «το σύστημα ETCS επί γραμμής, παρέχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών που θα αυξήσει την ασφάλεια κυκλοφορίας, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Αρκετά τμήματα, έχουν ήδη λάβει από τη ΡΑΣ την απαιτούμενη έγκριση να τεθούν σε λειτουργία. Μάλιστα, σε αυτά που είχαν ήδη αδειοδοτηθεί για θέση σε λειτουργία, συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα Δομοκός – Λάρισα, που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel. Αναμένεται η αδειοδότηση των υπολοίπων τμημάτων γραμμής από την ΡΑΣ».

Αναφορικά με την ολοκλήρωση της σύμβασης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, τόνισε: «Η ΕΡΓΟΣΕ μετά την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ολοκλήρωσε χθες το συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 10005 που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS επί γραμμής, ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών, συμβατό με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Με σταθερό βηματισμό και σε απόλυτη συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώνουμε τα έργα που ενισχύουν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και παραμένουμε προσηλωμένοι στην προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Τι είναι το ETCS

Το υποσύστημα παρατρόχιου ελέγχου – χειρισμού και σηματοδότησης ETCS επιπέδου 1 αποτελεί ένα θετικό βήμα για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Το σύστημα  ETCS είναι το πρότυπο ευρωπαϊκό σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας.

Αυξάνει την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και επιτρέπει τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.

Επιτρέπει επίσης την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!