Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Με ιδιώτες το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέχρι τέλος του 2021 ο διαγωνισμός

Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό, ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μέσω του οποίου θα επιλεγεί ο ιδιωτικός φορέας που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης με σύμβαση παραχώρησης. Χθες, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια παρέμβασης στο συνέδριο Prodexpo North, υποστήριξε πως εξετάζονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται «για να υπάρξει ιδιωτικός πάροχος λειτουργίας».

Η ιδιωτική εταιρεία θα αναλάβει τη λειτουργία τόσο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά που αναμένεται να λειτουργήσουν ταυτόχρονα μέσα στο 2023. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επανέλαβε χθες πως παρά τις ανησυχίες για το τι θα γίνει με τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου (όπου εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας) το μετρό μπορεί να λειτουργήσει «εντός του 2023» όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση.

Ο κ. Ταχιάος υπενθύμισε πως στην κοινοπραξία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης (μαζί με την ΑΚΤΩΡ) συμμετέχει και η ιαπωνική Hitachi Rail η οποία είναι σήμερα μέλος του ομίλου που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης. Εκτός από τους γιαπωνέζους που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα αρκετοί όμιλοι που λειτουργούν μετρό όπως η ιταλική ΑΤΜ, η γαλλική Keolis, κ.α.

Η σύνταξη του τεύχους δημοπράτησης του μεγάλου διαγωνισμού, εκτιμώμενης αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ, αποτελεί στοίχημα για την Αττικό Μετρό όχι μόνο επειδή για πρώτη φορά αναλαμβάνει ιδιώτης να λειτουργήσει δίκτυο αστικών συγκοινωνιών αλλά και επειδή στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει μία από τις λίγες πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές μετρό στην Ευρώπη με συρμούς χωρίς οδηγό. Υπό κανονικές συνθήκες, η εταιρεία που θα λειτουργήσει το μετρό πρέπει να έχει επιλεγεί σχεδόν ενάμισι χρόνο νωρίτερα ώστε να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές.

Στην Κοπεγχάγη, που αποτελεί και ένα από τα τελευταία παραδείγματα λειτουργίας γραμμής μετρό χωρίς οδηγό από ιδιώτη, συστάθηκε ένας ολιγομελής κρατικός οργανισμός που εποπτεύει την τήρηση της σύμβασης παραχώρησης. Η σύμβαση ανατέθηκε στην ιδιωτική εταιρεία Metro Service A/S στην οποία συμμετέχουν η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ATM) και η ιαπωνική Hitachi Rail STS. Η ΑΤΜ είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς του Μιλάνου, ενώ η Hitachi είναι ήδη μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης μετά και την εξαγορά της ιταλικής Ansaldo.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!