Γ.Δ.
1493.65 +1,49%
ACAG
-0,65%
6.12
CENER
+3,57%
8.7
CNLCAP
+3,09%
8.35
DIMAND
+0,43%
9.45
OPTIMA
+1,22%
11.64
TITC
+3,16%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+5,08%
1.656
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-2,27%
0.86
ΑΛΜΥ
+2,55%
2.82
ΑΛΦΑ
+1,77%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
+1,48%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,37%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+0,56%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,48%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.3
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,02%
6.07
ΒΙΟΚΑ
+4,23%
2.71
ΒΙΟΣΚ
-1,77%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,94%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,46%
16.64
ΔΑΑ
+0,26%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,46%
11.68
ΔΟΜΙΚ
-1,06%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,90%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.68
ΕΕΕ
+1,32%
32.2
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,40%
2.48
ΕΛΛ
-0,70%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,74%
2.68
ΕΛΠΕ
+1,61%
8.81
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.872
ΕΛΧΑ
+2,48%
2.025
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,46%
1.39
ΕΤΕ
+4,17%
8.5
ΕΥΑΠΣ
+1,55%
3.27
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
5.99
ΕΥΡΩΒ
+1,63%
2.057
ΕΧΑΕ
+1,52%
5.35
ΙΑΤΡ
+1,17%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.413
ΙΛΥΔΑ
+0,82%
1.85
ΙΝΚΑΤ
+0,38%
5.35
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,18%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,93%
4.32
ΙΝΤΕΤ
+1,58%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,65%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+3,08%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.308
ΚΟΥΕΣ
-0,84%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,99%
1.38
ΛΑΒΙ
+6,82%
0.956
ΛΑΜΔΑ
+1,29%
7.08
ΛΑΜΨΑ
+1,78%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,15%
0.358
ΛΕΒΠ
-1,02%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,68%
1.45
ΛΟΥΛΗ
+3,35%
2.78
ΜΑΘΙΟ
+0,50%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,84%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.98
ΜΕΡΚΟ
+0,84%
48
ΜΙΓ
-1,11%
4.01
ΜΙΝ
-5,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,02%
27.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
+2,13%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,65%
0.936
ΞΥΛΚ
+8,33%
0.299
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+23,60%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,93%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
-1,42%
2.77
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,66%
0.921
ΟΤΕ
+0,64%
14.1
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.78
ΠΑΙΡ
-1,70%
1.155
ΠΑΠ
-0,39%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.884
ΠΕΤΡΟ
+1,30%
9.32
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
-0,62%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+4,06%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,35%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.384
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.895
ΣΠΕΙΣ
-1,25%
7.9
ΣΠΙ
+0,57%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,11%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-2,99%
0.26
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.15
ΧΑΙΔΕ
+1,46%
0.695

Κορκίδης: Το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία

Για τις μεγάλες επιπτώσεις σε κόστος για το θαλάσσιο εμπόριο και την ευρωπαϊκή οικονομία, λόγω των διαταραχών με τις επιθέσεις σε εμπορικά πλοία που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ με προορισμό την Μεσόγειο και το λιμάνι του Πειραιά, μίλησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.

Όπως ανέφερε, η μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου από το Σουέζ είναι άνω των 100 εκατ. τόνων που αντιστοιχεί σε 1,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, πλήττοντας, πρωτίστως, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, τον Πειραιά, που υποδέχεται εβδομαδιαίως 50.000 κοντέινερς διερχόμενα από το Σουέζ.

Σε αναμονή των εξελίξεων, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εύχεται να υπάρξει ταχεία αποκλιμάκωση της έντασης και να αποφευχθεί η «τέλεια καταιγίδα» κόστους και χρόνου μεταφοράς εμπορευμάτων, που προβλέπει πως το παγκόσμιο εμπόριο μεταφοράς αγαθών με κοντέινερ θα συρρικνωθεί κατά 3%.

Διανύουμε, συνεχίζει ο ίδιος, μια περίοδο που το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία και η εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιθυμεί γεωπολιτικές καταστάσεις, που εντείνουν τις πληθωριστικές πιέσεις. Ας ελπίσουμε, πως το ένα κακό δεν θα φέρει το άλλο και πως το «ντόμινο» της αύξησης των ναύλων, του μεταφορικού κόστους των προϊόντων, των καθυστερήσεων παράδοσης και των ανατιμήσεων αγαθών, θα είναι περιορισμένης και ελεγχόμενης εμβέλειας.

Τέλος, ο κ. Κορκίδης, θεωρεί πως, ορθώς, η Ελλάδα αποφάσισε να συμμετάσχει στη πολυεθνική επιχείρηση«Θεματοφύλακας της Ευημερίας», ώστε να αποκατασταθεί σύντομα η κανονικότητα και η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σχετικά με το θέμα, το ΕΒΕΠ σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι οι εξελίξεις μας υπενθυμίζουν το, διαχρονικής αξίας, απόφθεγμα του Σοφοκλή «ενός κακού αρχομένου, μύρια έπονται» καθώς, μετά, τον πόλεμο στη Μαύρη Θάλασσα και τον πόλεμο στην Ανατολική Μεσόγειο, ακολούθησε η νέα πολεμική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΕΒΕΠ αναφέρει:

Το γεγονός ότι υπάρχουν στρατηγικοί και γεωπολιτικοί δεσμοί μεταξύ διαφόρων περιοχών και οργανώσεων της Μέσης Ανατολής, επιβεβαιώνεται με τους Υεμένιους ισλαμιστές σιίτες Χούθι, που συνδέονται με την οργάνωση παλαιστινιακού ανταρτοπόλεμου Χαμάς, που ελέγχει τη Λωρίδα της Γάζας. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο οργανώσεων είναι σύνθετες και συχνά επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες, αφού έχουν κοινά γεωπολιτικά συμφέροντα, ιδίως όσον αφορά στην αντίσταση κατά ορισμένων περιφερειακών δυνάμεων και την υποστήριξη από εξωτερικούς παράγοντες. Και οι δύο οργανώσεις έχουν λάβει υποστήριξη από το Ιράν, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και δεν πάνε πάντα «χέρι χέρι», αφού οι σχέσεις μεταξύ τους έχουν εξελιχθεί και αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.

Οι Χούθι, οι οποίοι υποστηρίζονται από το Ιράν, έχουν ανάμειξη σε διάφορες περιοχές της Μέσης Ανατολής. Το Ιράν παρείχε στήριξη στους Χούθι κατά τη διάρκεια της εμπόλεμης σύγκρουσης στην Υεμένη προσφέροντάς τους, τόσο πολιτική, όσο και στρατιωτική υποστήριξη. Παραταύτα, η σύνδεση μεταξύ της εμπόλεμης κατάστασης στη Γάζα και των Χούθι, καθώς και του Ιράν, είναι περισσότερο στο πλαίσιο ενός ευρύτερου γεωπολιτικού και περιφερειακού πεδίου. Είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η πολυπλοκότητα των πολιτικών και γεωπολιτικών δυνάμεων που επηρεάζουν αυτές τις σχέσεις, όπως η στάση της Χεζμπολάχ που, επίσης, έχει σχέση εξάρτησης με τη Τεχεράνη, ώστε η δομική αποσταθεροποίηση της Ερυθράς να είναι παροδική.

Όποιοι και αν είναι πραγματικοί λόγοι, μια εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η αδυναμία ασφαλούς διέλευσης των πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις σε διεθνείς οικονομικές και εμπορικές δραστηριότητες. Η Διώρυγα του Σουέζ έχει σημαντική γεωπολιτική σημασία για την Ευρώπη και το λιμάνι του Πειραιά. Η διώρυγα αποτελεί κλειδί για τον εμπορικό ναυτικό δρόμο που συνδέει τη Μεσόγειο με τη Νότιο Ασία, καθιστώντας τον Πειραιά ένα σημαντικό λιμάνι κόμβο για τις θαλάσσιες μεταφορές και το εμπόριο. Επιπλέον, η γεωπολιτική θέση του Πειραιά ενισχύει τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη, από θαλάσσια και εμπορική άποψη.

Οι πλειονότητες των πλοίων που μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ και μια διακοπή αυτής της διέλευσης θα οδηγούσε σε αύξηση του κόστους και της διάρκειας των μεταφορών, επηρεάζοντας το παγκόσμιο εμπόριο. Επιπλέον, μια ακόμη εμπόλεμη κατάσταση στην περιοχή θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια, με δυνητικό κύκλο επιδείνωσης των γεωπολιτικών σχέσεων και της σταθερότητας. Η Διώρυγα του Σουέζ, εκτός από τη μεταφορά τεράστιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και 9 εκατ. βαρελιών πετρελαίου ημερησίως, συνδέεται σημαντικά και με τη παραγωγή φυσικού αερίου στον Κόλπο του Περσικού και τη Νότια Ασία, που εξάγουν φυσικό αέριο προς την Ευρώπη και άλλες περιοχές, χρησιμοποιώντας τη Διώρυγα. Η διέλευση του φυσικού αερίου είναι σημαντική για τη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας και της ποικιλίας των πηγών εφοδιασμού σε περιοχές παραλαβής φυσικού αερίου, όπως η Ευρώπη, που εξαρτάται από την ασφαλή λειτουργία της Διώρυγας για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!