Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

Το σχέδιο για την ανάταξη του σιδηροδρόμου και τα νέα έργα

Με ένα νέο σχέδιο για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ετοιμάζεται να απαντήσει η κυβέρνηση και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στα πολυετή προβλήματα και στις καθυστερήσεις σε νέα έργα και αναβαθμίσεις υφιστάμενων συνδέσεων. Το πρώτο βήμα θα γίνει με τη συγχώνευση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ καθώς και του τομέα τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ σε μια ενιαία εταιρεία η οποία θα αναλάβει το σύνολο των υποχρεώσεων του διαχειριστή υποδομής και του ιδιοκτήτη συρμών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πρόκειται για σοβαρή αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά μέσα σε λίγους μήνες αποδείχθηκε ανεπαρκές, ειδικά μετά τα προβλήματα που αναδείχθηκαν από την τραγωδία των Τεμπών και τη θεομηνία Daniel που κατέστρεψε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία.

Το επόμενο βήμα είναι η πλήρης αποκατάσταση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης που άρχισε να λειτουργεί, μερικώς, πριν από λίγες ημέρες.

Τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου αποτελούν τροχοπέδη στα σχέδια της χώρας για αναβάθμιση του ρόλου της στους νέους εμπορικούς διαδρόμους που αναπτύσσονται αυτήν την περίοδο. Ωστόσο, ήδη έχει διευρυνθεί η παρουσία των ελληνικών λιμανιών στην ευρύτερη περιοχή με επίκεντρο την Αλεξανδρούπολη και μελλοντικά την Καβάλα.

Ο ρόλος των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας σε έναν νέο διάδρομο μεταφοράς εμπορευμάτων προς την Ευρώπη αποτελεί αντικείμενο συζήτησης που αναθερμάνθηκε μετά και την τελευταία σύνοδο των G20, αλλά και την επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι στην Αθήνα, όπου εξέφρασε το ενδιαφέρον της χώρας του για ελληνικό λιμάνι. Σοβαρό ενδιαφέρον επιδεικνύει εδώ και χρόνια και η Βουλγαρία, καθώς αναζητεί τρόπους σύνδεσης των λιμένων της με το Αιγαίο, με σιδηροδρομικό αλλά και οδικό άξονα, ενώ τελευταία συζητά και για τον αγωγό πετρελαίου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Μπουργκάς όπου βρίσκεται το μοναδικό διυλιστήριο της χώρας.

Μέχρι στιγμής, πάντως, το σχέδιο διασύνδεσης των τριών ελληνικών λιμανιών με τρία λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, το περίφημο έργο Sea2Sea για τη σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου, κινείται με αργούς ρυθμούς. Πιθανώς επειδή η βουλγαρική πλευρά συνδέει την υλοποίησή του με τη συμμετοχή σε κάποιο από τα ελληνικά λιμάνια. Η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε, πάντως, τους διαγωνισμούς, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου για δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 3,8 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη (προϋπολογισμού 2,3 δισ. ευρώ) και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ).

Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ανταγωνιστικός διάλογος με τρία σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ και συγκεκριμένα τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, ΑΚΤΩΡ – Mytilineos και ΑΒΑΞ – Alstom. Για να προχωρήσουν, βέβαια, οι διαγωνισμοί πρέπει να βρεθούν τα κονδύλια για τη χρηματοδότηση αυτών των έργων. Πρόκειται για δύσκολη υπόθεση, ειδικά μετά απ’ όλα όσα συμβαίνουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο τον τελευταίο καιρό. Θετικά, πάντως, επιδρά το σοβαρό ενδιαφέρον της αμερικανικής πλευράς για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, που ήδη χρησιμοποιείται από τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και τους ευρύτερους σχεδιασμούς ΗΠΑ και Ε.Ε για τους νέους διαδρόμους εμπορευμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!