Γ.Δ.
1473.8 -0,69%
ACAG
-1,27%
6.2
CENER
-0,24%
8.23
CNLCAP
-3,07%
7.9
DIMAND
-0,42%
9.46
OPTIMA
+1,77%
11.52
TITC
-0,16%
31.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+3,27%
1.514
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+1,67%
0.915
ΑΛΜΥ
-0,91%
2.715
ΑΛΦΑ
-1,92%
1.6125
ΑΝΔΡΟ
-1,45%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+0,68%
13.25
ΑΣΚΟ
0,00%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-1,39%
7.1
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+1,97%
8.28
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,49%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-2,28%
2.57
ΒΙΟΣΚ
-1,39%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-1,76%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,18%
16.68
ΔΑΑ
+0,34%
8.38
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,09%
11.68
ΔΟΜΙΚ
+2,27%
4.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.68
ΕΕΕ
-0,82%
31.44
ΕΚΤΕΡ
-0,80%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,60%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,09%
2.8
ΕΛΠΕ
-0,59%
8.38
ΕΛΣΤΡ
-2,15%
2.28
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.79
ΕΛΧΑ
-0,70%
1.996
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,33%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,11%
1.335
ΕΤΕ
-0,47%
8.062
ΕΥΑΠΣ
-1,22%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.85
ΕΥΡΩΒ
-1,15%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,11%
5.36
ΙΑΤΡ
-1,18%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+0,24%
0.411
ΙΛΥΔΑ
-3,62%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
5.39
ΙΝΛΙΦ
-0,60%
4.95
ΙΝΛΟΤ
-0,52%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.18
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,95%
4.26
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-2,17%
3.61
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.53
ΚΕΠΕΝ
-1,00%
1.98
ΚΛΜ
+0,31%
1.64
ΚΟΡΔΕ
+1,53%
0.532
ΚΟΥΑΛ
+2,48%
1.238
ΚΟΥΕΣ
+2,97%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,41%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,93%
1.345
ΛΑΒΙ
+2,94%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,13%
7.02
ΛΑΜΨΑ
-2,37%
33
ΛΑΝΑΚ
-1,89%
1.04
ΛΕΒΚ
-3,03%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-8,99%
0.942
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,34%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,47%
4.02
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,80%
27.28
ΜΟΝΤΑ
-7,60%
3.16
ΜΟΤΟ
-0,16%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,09%
27.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-1,19%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,13%
38.58
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
+0,21%
0.948
ΞΥΛΚ
+1,48%
0.274
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.354
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
+0,20%
25.15
ΟΛΥΜΠ
-0,72%
2.77
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.4
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,98%
0.928
ΟΤΕ
-2,36%
14.09
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.8
ΠΑΙΡ
-7,11%
1.11
ΠΑΠ
-2,30%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,21%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
9.4
ΠΛΑΘ
+0,37%
4.02
ΠΛΑΚΡ
+3,87%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,98%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-2,59%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.382
ΣΙΔΜΑ
+2,93%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-0,49%
8.2
ΣΠΙ
-0,56%
0.706
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,96%
18.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,28%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.27
ΦΡΛΚ
-0,84%
4.145
ΧΑΙΔΕ
-8,57%
0.64

Το brand name “Ελλάδα” να παραμένει ισχυρό

Αλέξανδρος Θάνος
Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ

Το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά χωρίς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, σηματοδοτώντας παράλληλα την έξοδο από τη μεγαλύτερη κρίση που βίωσε ο τουριστικός τομέας διεθνώς. Ταυτόχρονα, αποτέλεσε χρονιά αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό, ενισχύοντας πάνω από κάθε προσδοκία το ΑΕΠ της χώρας.

Παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις και τις γεωπολιτικές εξελίξεις, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση των παγκόσμιων τουριστικών brands, απολαμβάνοντας την εκτίμηση των ταξιδιωτών, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αποτελεσματική διαχείριση της χώρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Βάσει των πιο πρόσφατων στοιχείων του ΙΝΣΕΤΕ (Νοέμβριος 2023), το 2023 οι αφίξεις ξεπέρασαν τα 32 εκατομμύρια, με έσοδα που υπερέβησαν τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 3% στις αφίξεις και 11% στα έσοδα σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, είναι άξιο αναφοράς ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει επενδύσει σε τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, μεταφορικά μέσα και αξιοθέατα, μετατρέποντας έτσι την Ελλάδα σε έναν ολοκληρωμένο τουριστικό προορισμό για τους επισκέπτες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2022» (Ιούνιος 2023), το 2022 η επενδυτική δραστηριότητα ανήλθε σε περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 2,8 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από ξένες επενδύσεις.

Αν και είναι νωρίς για προβλέψεις, οι προ-κρατήσεις για το 2024 δείχνουν να κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα, με το brand name «Ελλάδα» να παραμένει ισχυρό, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον, που μπορεί να δημιουργεί αστάθεια στην περιοχή εξαιτίας των γεωπολιτικών δεδομένων και των πληθωριστικών πιέσεων.

Για να διατηρήσει η Ελλάδα το ενδιαφέρον των επισκεπτών και τη θέση της ως τουριστικός προορισμός, θα πρέπει να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις που έχουν αναδυθεί. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, οι νέες τάσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά, η αύξηση του κόστους της ενέργειας και το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν τον τουρισμό με διαφορετικούς τρόπους, άρρηκτα συνδεδεμένους με τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η διαμόρφωση ενός βιώσιμου και περιβαλλοντικά υπεύθυνου τουριστικού προϊόντος αποτελεί μονόδρομο, ώστε να συνεχίσει ο ελληνικός τουρισμός τη θετική πορεία του και το brand name «Ελλάδα» να διατηρηθεί ψηλά.

Το στρατηγικό σχέδιο υπάρχει. Απαιτούνται συμπράξεις του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, ώστε να κάνουμε πράξη ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο τουριστικό μέλλον. Απ’ ό,τι φαίνεται, χρειάζεται τώρα να κάνουμε ένα βήμα πίσω για να δούμε πού βρισκόμαστε, να πατήσουμε γερά στην κεκτημένη βάση μας για να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική της χώρας, σύμφωνα με τις νέες ανάγκες που επιτάσσει η κλιματική κρίση, και όχι μόνο, για την περαιτέρω θωράκιση του τουριστικού προϊόντος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!